Een eigen Studio

Troy Salvador

Nieuwkomer
Beste Mensen,

Ik ben Troy Sanders en wil graag met een vriend een Studio starten. We hebben redelijk wat ervaring, Op onze kamers is geen plek...Heeft iemand anders een tip waar we onzen studio kunnen bouwen?
Dan de tweede vraag, als de studio er dan is wat voor apparatuur raden jullie dan aan?

Alvast Bedankt!

Troy Sanders

Welkom! Als je een nagelstudio wil beginnen, ben je hier op de verkeerde plek.
Als je met muziek gaat beginnen, zul je eerst zelf dit forum moeten doorzoeken en googelen.
Kom je er niet uit, kun je de vraag nog een keer stellen, maar dan met wat je voor dingen wil gaan doen in je studio en wat je zelf al gevonden hebt.
Maar eerst raad ik je aan om hier even te kijken en te luisteren.

Welkom! Als je een nagelstudio wil beginnen, ben je hier op de verkeerde plek.
Als je met muziek gaat beginnen, zul je eerst zelf dit forum moeten doorzoeken en googelen.
Kom je er niet uit, kun je de vraag nog een keer stellen, maar dan met wat je voor dingen wil gaan doen in je studio en wat je zelf al gevonden hebt.
Maar eerst raad ik je aan om hier even te kijken en te luisteren.

nou die eerste regel is een leuke binnenkomer voor deze nieuwe leden, niet dus
voor de rest heb je gelijk

Hey Troy, leuk een studio. Je zegt dat jullie redelijk wat ervaring hebben, kun je dat specificeren? Mijn idee is namelijk dat als je ervaring hebt, ook wel weet wat je het liefst/graag gebruikt aan spullen (synth's, fx, mixer enz) of dat je compleet in the box werkt. Dan zou dat dus geen vraag moeten zijn die je hier stelt.

De vraag die je wel kan stellen is bv dat je een aantal apparaten hebt uitgetest, maar niet goed kan specificeren welke voor jou beter is en of wij daar een visie op hebben.

Hoi

Je zult meer informatie moeten geven wil hier een goed antwoord op kunnen komen. Bij een studio denk ik toch in eerste instantie aan een opname studio. Dus wil je bijvoorbeeld een afgescheiden regieruimte hebben met glazen wand ertussen? Wil je geld gaan verdienen met de verhuur of is het slechts voor de hobby. Hoeveel is je budget. Een complete studio inrichten en bouwen kost toch al snel 10.000,- En dan ben ik denk ik nog heel voorzichtig, want akoestiek e.d. loopt al heel snel flink in de papieren.

Daar jij praat over: "op onze kamer" geef je de indruk dat je nog vrij jong bent (onder de 18 wellicht) en dus vraag ik me af of je wel over dit budget beschikt en weet waar je aan gaat beginnen.

Als je even googled kom je zeer veel informatie tegen over het bouwen van een studio. Ook hier op het forum is het genoeg te vinden.

Dus bedenk dat een studio een behoorlijke investering is. Ikzelf heb een aantal jaar geleden 2 kamers in mijn huis eraan opgeofferd. Glazen wand ertussen, akoestiek aangepast enzovoort enzovoort. In eerste instantie had ik een aparte zangcabine gemaakt. Dit kostte me toen al iets van 1000,- , maar was gewoon te klein. Die 2 ruimtes inrichten kostte me ongeveer 5000/6000,- en dan nog zonder de apparatuur. Er komen dingen bij waar je niet aan denkt. Zoiets simpels als verlichting bijvoorbeeld. Een verfje hier en daar, een behangetje, hout (is schreeuwend duur). Vloerbedekking. Dat soort niet speciale technische zaken laat de prijs al snel behoorlijk oplopen.

Na 5 jaar heb ik de zaak weer opgedoekt. Je kunt zeggen 5 jaar plezier gehad ervan, maar toch ik had wat beter moeten nadenken.

Neem deze informatie mee en ga googlen en koop wat boeken over studio bouw.

Paul

Heeft iemand anders een tip waar we onzen studio kunnen bouwen?

Ergens in een bedrijfspand, heb je gelijk geen last van de buren. Moet je natuurlijk wel niet net naast iets zitten wat een hoop herrie maakt, en omdat je beveiliging voor 't hele object/terrein hebt zit dat ook wel goed.

Dan de tweede vraag, als de studio er dan is wat voor apparatuur raden jullie dan aan?
Zoals gezegd strookt dit voor geen meter met "we hebben wat ervaring".

Dus je draait plaatjes en bent nu opzoek naar een ruimte waar je ongestoord muziek kan gaan leren maken ? industrieterrein staat genoeg leeg...
Wat je voor apparatuur nodig hebt? uhm een mac/pc en speakers?
Ben erg benieuwd wat jou definitie van "studio" is.

Laatst gewijzigd:
@Relexted

Er staat natuurlijk nergens dat hij plaatjes draait
Hij heeft het in elk geval over synths en dus mag je op z'n minst verwachten dat hij tracks in elkaar wil zetten. Dat kan nog op allerlei manieren, maar omdat hij een ruimte zoekt buiten zijn prive huis mag ik verwachten dat hij iets meer wil dan een simpel amateur dingetje. Zo doet hij het althans wel overkomen.

Aan de andere kant komt hij idd over als een puber die het wel leuk lijkt om een studio te hebben, maar zich niet realiseert wat daar allemaal bij komt kijken als je het zo wilt doen zoals hij vraagt. Ook de vraag over de apparatuur komt wat vreemd over voor iemand die zoals hij zelf zegt "wel wat ervaring" heeft.

Kortom ik denk dat een dergelijke studio voor deze enthousiaste jongen voorlopig nog even iets te hoog is gegrepen en dat hij beter even gewoon thuis op z'n kamer kan blijven werken en idd de nodige ervaring op doen de komende jaren. Dat zou mijn advies zijn.

Paul

Ik denk dat de eerste stap zou moeten zijn je budget vast stellen. Dus hoeveel wil je uitgeven per maand en qua investering in apparatuur. Als je dit in kaart hebt kun je beter bepalen wat voor je in aanmerking komt. Daarnaast zou je dan ook moeten bespreken met je vriend of je het als bedrijfje wilt doen (dan een ondernemingsplan maken) of gewoon als particulier. Dan komen natuurlijk ook de afspraken over financiële verdeling en verantwoordelijkheden etc.

Volgens mij als je dat helder hebt, dan zou ik weer een stap verder zetten.

Op Marktplaats, zou je eens kunnen kijken voor bedrijfsruimtes bij je in de buurt.

grandpasimpson.gif

LOL hehe dit beeld wel het gros van alle synthforumers uit. inclu mijzelf

Open vragen stellen mannen....open vragen;)

Troy wat heb je precies voor ervaring, wat voor soort muziek wil je gaan maken, wat wil je er mee bereiken
en wat is je budget.

Heb je gelijk in, maar deze vraagen zijn al gesteld en als deze jongen daar vervolgens geen anwtoord op geeft getuicht dat niet van veel respect.

Paul

@ Ptaurus..

Ik heb f de moeite genomen om 'm te googlen.. hij draait plaatjes hoor ;)

Ik had hem ook wel gegoogled en deze figuur gevonden, maar had dat blijkbaar niet gelinked als dezelfde persoon.

EDIT: maar blijkbaar toch niet goed gekeken toen, want nu vind ik zijn Twitter account en dat maakt veel duidelijk.
Als dat dit idd de Troy Salavador is uit deze thread dan zie ik op een fotootje een heel jong pikkie staan. Dan zou ie nog jonger zijn dan ik dacht.

EDIT2: Als het overigens zijn eigen muziek is die ik op zijn site zie en op youtube dan neem ik mijn petje af voor hem. Want dat klinkt gewoon ok.
Dus Troy laat nog eens wat van je horen ben jij dit met zelf geproduceerde muziek:

Paul

Laatst gewijzigd:
Shazam op de mix losgelaten en dan blijkt dat hij de plaatjes aan elkaar heeft gemixed, maar dat is het dan ook wel. In Iedergeval niet z'n eigen muziek.

Een vraag hier stellen is als een voet in een bak piranhas zetten. Zodra we bloed ruiken ben je hem kwijt en voordat dat gebeurd zou ik ook hard wegrennen. Hahaha...:okdan:

Back