DSI Prophet '08 : waarom al zo vaak 2e hands aangeboden?

Ik vind het erg raar dat niemand hier moeilijk doet over het zelf vervangen van een essentieel onderdeel van die synth welke van slechte kwaliteit is. En daar dan zelf financieel voor op draait..

DSI heeft, ook buiten de garantieperiode, aangeboden gratis mijn borden van het nieuwe type encoders, die betrouwbaarder zouden moeten zijn, te voorzien. Ik heb er zelf echter voor gekozen om voor de Potmeters te gaan. Dit kon tegen gereduceerd tarief.

Je maakt dus alleen kosten als je een upgrade doet naar de Potmeter Edition. DSI heeft lopen klooien met die encoders op de oude modellen -en dat kun je ze kwalijk nemen, maar hun service is echt prima geweest om de problemen op te lossen, zelfs 3 jaar na aanschaf.

Overigens waren ze ook erg behulpzaam met licenties van editors die ik tweedehands heb overgenomen, dus mensen met een tweedehands Prophet '08 met problemen zou ik zeker aanraden contact op te nemen.

Hoi
Ik heb er zelf een 2de hands gekocht en moet eerlijk bekennen dat ik bijna gelijke sounds ermee kan maken als mijn memorymoog. Wel ff wennen omdat de P08 ontzettend veel modulatiemogelijkheden heeft. Heb inmiddels ook de PE upgrade geïnstalleerd, wat het werken met de P08 alleen maar fijner maakt. Overigens, ook monofoon is de P08 geweldig, van lekker iel tot vet. Sja, en als ik toch de vergelijking met mijn Moogs maak, dan valt me op dat de P08 netjes blijft klinken. Soms wel jammer, want ruw en wat ontstemt heeft zijn charme.

Je kan altijd de OSC SLOP gebruiken voor detuning en anders zet je gewoon een random LFO op de fine tune pitch :)

beetje late reactie, ben het met je eens napoleOn. Vandaar dat deze synth nog steeds tot mijn set-up behoort. Tijd geleden nog gejammed, met de P08, heerlijk om mee te werken en een stuk lichter dan mijn MM.

Napoleon heeft de zijne te koop gezet. Ik zou er graag alleen willen, maar wel een hoop geld :)

Ik heb er wel eens mee gespeeld, en vond het een super synth. Een modern classic.

Wel heel toevallig dat deze thread na maanden omhoog komt terwijl ik de mijne net te koop zet ja :)

Anyway, zoals in de ad staat ... het is meer omdat hij op dit moment niet meer echt tot zijn recht komt aangezien ik bezig ben met meer akoestische en spacy gelaagde sounds ipv de vettige/cleane analoge sound. Het is en blijft een geweldig ding en als niemand hem voor een goede prijs over wil nemen zal ik er zeker niet mee zitten dat hij hier nog een tijd staat.

Ach ik ben een luie voor forums - of ik heb gewoon te veel te doen. Ik zou eigenlijk weer geluiden moeten maken, maar omdat ik weer een luie bui heb zit ik op de bank te forummen. Pas nog wat sounds van Rick Wakeman nagemaakt met de P08 met mijn mini ernaast. Klonk echt lekker. Komt er een figuur langs, wilde ff spelen en voordat ik kon kopiëren naar de harde schijf alles weg. Bleeeeh.

Ik zou hem lekker houden als ik jou was Napoleon! Je zal hem toch heus ook wel voor spacy sounds kunnen gebruiken? :)

Heb eerst de p8 pe rack gehad, super bak maar miste de toetsen. Heb m toen weer verkocht en heb nu een keys versie, uiteraard Pe!

Wat me wel was opgevallem is dat de rack versie was geupraded ed dat deze andre encoders (dented) had dan de keys versie (volgens mij a fabriek Pe) die ik nu heb.

Alle nieuwe Prophets hebben die dented encoders volgens mij. Mijn naar-PE-omgebouwde P'08 keys heeft ze ook.

Toen de Andromeda nog nieuw te koop was hoorde je er ook veel meer mensen over zeiken dan nu, werd ook regelmatig doorverkocht. Nu is het een soort magische überbak waar opeens helemaal niks meer mee mis is (het lijkt me ook een fantastisch ding maar vond hem wel een tikkeltje indirect door alle mogelijkheden), en hij staat ook nauwelijks meer tweede hands te koop.

Dus ik denk dat we een jaar of vijf na het einde van de productie pas echt weten of hij de moeite waard was :o:

Heb eens geprobeerd in de winkel toen ie net uit was, vond hem tegenvallen in vergelijking met mijn multitrak.
Daarom mooi laten liggen.

Ik vind de Six/Multi/Max wel snel een beetje smeren cq. wollig in het laag. Maar qua analoog/electrisch geluid stukken beter. De Prophet heeft een beetje een vermoeiend brassy geluid, maar ik begin te vermoeden dat je net zoals bij de Andromeda een soort oversturing hebt bij de standaard oscillatorvolumes. Overigens heb je een beetje het zelfde gevoel als je door de presets van een Matrix 1000 heen wandelt, op een gegeven moment klinkt alles alleen nog maar als Matrix 1000....

Ik vermoed dat ik gezien wat ik aan polyfoon analoog al heb staan niet zo heel veel heb aan de Prophet. Maar misschien dat ik zo'n kleintje koop tweedehands, daar kan ik me niet zo'n buil aan vallen lijkt me.

de oude encoders ware i.g.g. geval een ramp, met de de nieuwe encoders ben ik er nog steeds heel blij mee. de sound vind ik juist niet brassy, hoewel er wel veel default brassy patches inzitten

Mee eens, ik ken aardig wat synth gebruikers die regelmatig nieuw spul kopen, maar ken niemand met een longboard of storyboard. Kan ook toeval zijn, natuurlijk...

Die rauwheid door de sub-oscillators is ook een goeie. Ik ga nog eens wat Tetra reviews lezen om te zien of -ie daardoor rauwer kan klinken. Of misschien iemand hier die een combi heeft ?

Nou ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat als je een midi keyboard koopt deze meteen wat extra heeft. En qua prijs kan je er geen bult aan vallen.

er zijn weer een hoop te koop op internet... :)

De prophet 08 is een geweldige synth, de beste analoge poly synth.
De grootste namen in de dance scene gebruiken dat apparaat in bijna elke productie

Die stroom aan verkopen komt puur door die pauper shit economie.
Mensen dumpen massaal spullen en die apparatuur dat waarde heeft wordt als eerste gedumpt.
Ook merk ik dat het 10x zo lastig is om spul te slijten.
Kijk naar die enorme stortvloed aan verkopen op marktplaats.

Back