Tracks routen door externe hardware via DAW.

Hehe. Ja k heb binnekort een focusrite mixmaster, beetje zonde die niet zo te kunnen gebruiken

Hoe compenseer je voor de latency die je nu introduceert?
Als je bijvoorbeeld een vocal track nu via je outboard FX e.d. processed en daar andere tracks naast hebt staan die niet via outboard gaan, komt het signaal van de vocal veel later in de mix.

Met outboard FX kun je volgens mijn in Cubase ook de latency die hier ontstaat compenseren. Gebruik zelf geen Cubase, maar weet wel dat dit voor problemen kan zorgen als je zomaar van binnen naar buiten gaat. De extra DA/AD kost tijd en dat ga je altijd horen. Tenzij je compenseert uiteraard.

ik moest vroeger al de tr 707 compenseren omdat ie standard -3 ms nodig had om strak te lopen met de rest dus dat is hierbij denk ik niet anders.

Ja, maar de delay compensation in je DAW is dynamisch met ADC berekend. Dus iedere keer als jij een plugin toevoegd zal de ADC in je DAW ook anders worden. En zul je dus opnieuw je externe gear moeten syncen.

Voor instrumenten zal het nog wel te doen zijn op een of andere manier via MIDI o.i.d. Maar een analoge compressor is niet te vertragen. Die spuugt gewoon het geluid uit. Dus zul je zelf handmatig je compensatie moeten doen, iets dat niet in alle DAWS kan worden ingevoerd zonder de juiste plugins / functionaliteit.

Voordeel bij de grote Cubase zijn de External FX routings waar je dit apart voor in kunt stellen. Anders wordt het denk ik schuiven!? Of hoe zou jij dat dan oplossen Niel?

P.S. Ik gebruik het zelf niet omdat ik de total mix altijd volledig 'out of the box' doe. Dus ik werk wel met VST en VSTi maar bij de eindmix stuur ik alles over mijn 12 outputs mijn mixer in, en die neem ik dan weer realtime op op een nieuw kanaal. Inclusief 'British EQ', analog warmth, Lexicon FX etc. ;)

als je bv een vsti gebruikt zet je die gewoon standard een stukje eerder, als je daw er dus rekening mee houdt bij het toevoegen van nieuw vst spul zal die vervroeging dus hetzelfde blijven. En anders inderdaad met de hand na iedere toevoeging weer even strak zetten. En als dat niet kan, opnemen en met de hand strak schuiven op de juiste plek.

Ik bedoel, vroeger moesten we wel moeilijker werken om tracks te maken, zoals het instellen van je sampler met kleine k#t schermpjes en halfwerkende knoppen (pffffff) en het gebrek van total recall. Daar is dit bovenste geval niks bij toch.

Ik bounce het gene wat ik wil bewerken met outboard en dan krijg ik geen latency eigenlijk.

Back