Bevreemdend en zeer raar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
162.jpg

Moeten die bijgeleverde patches niet begrepen worden als verkoopargument voor het product, niet als toegevoegde waarde voor de prijs?

Misschien vind je, de regels in acht nemend, dat je dat als verkoper er expliciet bij moet melden, maar dat lijkt me eerlijk gezegd nogal formalistisch.

Er zijn nu eenmaal zoveel patches beschikbaar die je gemakkelijk op CD mee kunt leveren met de verkoop.

Ik zag net een Nord Micro Modular verkocht worden. Het manual is GEEN dikke synthese cursus. Ook werden er patches bijgeleverd die NIET zomaar mogen rondzwerven. Deze zijn door anderen gemaakt en mogen dus NIET verkocht worden.

Heb jij er baat bij als mensen alle patches gaan wissen?

zondag = doe niet zo moeilijk dag :peukie:

Ik zag net een Nord Micro Modular verkocht worden. Het manual is GEEN dikke synthese cursus. Ook werden er patches bijgeleverd die NIET zomaar mogen rondzwerven. Deze zijn door anderen gemaakt en mogen dus NIET verkocht worden.

naja ask mn modulair verkoop met bv patches erby desnoods gedownload van de beknde sites ..die iedereen ook gratis zelf kan vinden ..doeik dat togh gewoon ..strafbaar oei
:okdan:

Ja maar... als die persoon ze gekocht heeft verkoopt ie ze toch gewoon door? Geen probleem lijkt me..

Dan koop je 'm toch niet?

mischien was ik ff kort geraakt. las het nog eens allemaal terug, sommigen lezen niet goed..niet hun schuld. maar wel, patchen is een vak, jatmozen mischien ook? maar het is wel zo dat deze pch's niet VERKOCHT mogen worden. het is zelfs zo dat deze patches ook niet comerciëel gebruikt mogen worden zonder toestemming van de maker. zo wel, noem het dan maar het 'wham-bamm, thank u mam' effect. zoiets zal zorgen dat men niets meer post.

ja 6-T, op mn NM pch's toen die uit de fabriek kwam mocht geen copyright zitten anders kwam Clavia in de problemen. Op de geposte(NM/G2) wel.
Wout heeft Hans Zimmer wel eens terecht gewezen(met recht) vanwege het verdraaien van knopjes en dan de pch zelf toe eigenen. de discussie ontstond toen over 'wat is eigenheid'. klank of de pch architectuur. moeilijke kwestie dus.

..toch fijn heh, hardware. Als je alle stekkers eruit trekt ben je klaar. Het zal wel aan mij liggen maar ik zie het probleem niet helemaal, of helemaal niet eerder. Het is toch hetzelfde als de persoon die het ding gekocht heeft alle patches zelf gaat zoeken? Die knakker die het ding verkoopt heeft er niks meer aan...

Snap het punt wel een beetje.. nu wordt er door de bijgeleverde patches de indruk gewekt dat het een meerwaarde vertegenwoordigd...

Aan de andere kant denk ik dat je geen Nord (micro) modular koopt voor die 30.000 patches.. maar voor de mogelijkheden wat het apparaat kent op gebied van synthese.

Ik heb die patches er toen bij gedaan omdat ik ze toch niet meer kan gebruiken dus rest er enkel SHIFT + DEL en dat vind ik dan weer zo een flauwe actie richting de koper zo van:" ik heb een x aantal patches gedownload MAAR die krijg je niet, moet je zelf maar downloaden"

Snap het punt wel een beetje.. nu wordt er door de bijgeleverde patches de indruk gewekt dat het een meerwaarde vertegenwoordigd...
maar een enkele google door een potentiële koper* en hij/zij weet dat de patchen gewoon gratis en voor niets voor het oprapen liggen en dus dat de cd niet meer is als een leuke extra service en niet een meerwaarde**

*wie koopt er een NM zonder het wat en hoe van de patches te weten
**überhaupt geeft het extreme aantal patches dat te vinden is de NM een meerwaarde

wanneer iemand b.v. een sampler te koop heeft en erbij zet met akai sampler cd's, is dat anders. voor die cd's is betaald. het gaat mij erom dat die NMpch cd niet genoemd moest worden als verkoop argument. het ligt fijngevoelig. maar de makers van die pch's hebben daar tijd ingestopt die en ter inzage gepost. share knowledge. ik kreeg indertijd veel reakties van Amerikanen, van wow, en dat for free! die hadden the rules ook niet gelezen. veel van mn pch's zijn gebruikt op cd's, werd mij geschreven. geen geld, no credits. wel mijn tijd. een ander geval is dat ik ook vaak benaderd ben met specifieke pch verzoeken voor muziek/games. daar zijn we toen een nette prijs overeen gekomen. en wanneer men denkt dat ik moeilijk doe, voor diegeen, speel jij maar voortaan gratis, dat betaald je huur prima....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back