Bevreemdend en zeer raar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het spijt me, beste forumleden, maar gun me de gelegenheid hier wel op te reageren.
Gun het me niet, lees deze post dan niet.

... Maar ja, je hebt voor mij je integeriteit al lang verloren vanaf het moment dat je in Londen, weg met Roland Kuit zingend, daarbij als een 4 jarige triomfantelijk RH aankijkend, of je daarmee bij hem in de smaak viel......echt eng...brrrrr. ...
Ik herinner me de liedjes niet en ik twijfel niet aan je geheugen, dus een-en-ander zal gebeurd kunnen zijn. Echter, hou er wel rekening mee dat onze gastheer aan de Londense universiteit daags na ons vertrek zijn ontslag heeft ontvangen wegens jouw gedrag aldaar. Vooral het vloeken op het podium in het Engels ipv in je eigen taal is als zeer beledigend ervaren. Ik geef wel toe dat de Technical Support Staff je behoorlijk heeft tegengewerkt door precies uit te voeren wat jij ze hebt opgedragen, maar dat is voortgekomen uit de manier hoe jij hen hebt bejegend. Ook het omgaan met de TSS is een deel van je optreden...
Het was helaas niet het eerste serieuze incident met jou.
Vanaf dat moment ben je dan ook uit de internationale NM community geweerd. Ondanks je goede kwaliteiten als patcher blijf je dat, want je maakt meer kapot dan dat je opbouwt.

Verder geen hard feelings, want jij hebt daar een volledig ander beeld van dan anderen in de community.

Wout

Tja, dat zijn jouw woorden. Maar klopt, diplomatie is niet mn sterkste kant, ik word wel wat milder met de jaren. Dr is nog wat werk hieraan te doen merk ik.
Maar net als met mn muziek en ander werk hoef ik niet bij iedereen in de smaak te vallen of door 1 deur te hoeven.
Wel heb geef ik komend jaar 2 masterclasses in Frankrijk en 1 in Italië.
Dank voor de tip Wout.

ps. toch maar een mini pch gepost.

Het lijkt me dat na de pch post het nu wel op slot kan.

Laatst gewijzigd:
misschien toch eens een nm aanschaffen, heb kennelijk wat gemist de laatste jaren.
en ik maar denken dat de a6 top was..:koffie:

is daar ook zo'n uitgebreide bibliotheek voor , of kan ik gewoon de patches van de nm overnemen?

heb er vaker aan gedacht, ze zijn wel wat prijzig nog en komen niet heel vaak voorbij, reden waarom ik me tot nu toe redelijk heb kunnen behelpen met reaktor
( nog even en de fenix zal alhier uit z'n as herrijzen echter.....:yamaha: )

Ik zou met een micro modular beginnen. Die kost geen drol en zijn waardevast. Wat minder uitgebreid dan een G2 maar op een ouwe fiets eh synth moet je het leren he.

Voor 185 euro heb je er al een en dan hoef je soms niet eens zelf het hele archief te downloaden!

ik neem aan dat ik er wel een cd'tje of wat met patches bij zou krijgen..
(;) )

is daar ook zo'n uitgebreide bibliotheek voor , of kan ik gewoon de patches van de nm overnemen?

heb er vaker aan gedacht, ze zijn wel wat prijzig nog en komen niet heel vaak voorbij, reden waarom ik me tot nu toe redelijk heb kunnen behelpen met reaktor
( nog even en de fenix zal alhier uit z'n as herrijzen echter.....:yamaha: )
Ik heb recent na wat zoekwerk enkele tienduizenden NM patches gedownload.
Als een idioot die plots het internet leek ontdekt te hebben... =)
Na enkele dagen veel van die patches te hebben geprobeerd (NM G2e) merkte ik echter dat 90% daarvan kon getrashed worden.

Maar toch, sunny pedaal ik dacht dat jij ook met modulars ervaring hebt, dan is dit werkelijk een droommachine.
Althans dat is het voor mij als recente eigenaar (die toch ook Reaktor gebruikt).
Er stond hier recent op SF trouwens nog één te koop... ik hou me bij één exemplaar.

(Hmmm, wat is dat fenix gedoe ?)

Krijg trouwens aardig wat in mn schoenen gekregen zeg???
TSS mensen behandel ik net als iedereen met veel respect.
Maak zelfs cd's voor ze wanneer ze last van hun buren hebben.
Met de meest vreselijke geluiden. Anti-buur geluid dus ;)
Nu maar hopen dat toekomstige werkgevers het niet lezen.
Zoiets kan kleven, waar of niet?

Ik heb recent na wat zoekwerk enkele tienduizenden NM patches gedownload.
Als een idioot die plots het internet leek ontdekt te hebben... =)
Na enkele dagen veel van die patches te hebben geprobeerd (NM G2e) merkte ik echter dat 90% daarvan kon getrashed worden.

Als het je niet om de grote klank bibliotheek gaat en zelf wilt patchen kun je ook de gratis Sonigen uit het draadje hieronder proberen. Is sinds kort ook als VST te gebruiken
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=141524

Ik zou met een micro modular beginnen. Die kost geen drol en zijn waardevast. Wat minder uitgebreid dan een G2 maar op een ouwe fiets eh synth moet je het leren he.

Ik heb een sinds een maandje terug ofzo een Micro.. Was in eerste instantie een tijdelijke ruil.. maar heb em nu nog steeds :)
Wat een min puntje aan de Micro is, is dat je net tekort DSP hebt om lekkere romige polyfoon padje/geluiden te bouwen... 4 á 5 stemmen lukt net, maar om echt iets spannends te bouwen komt het hoogstens op 3 stemmen uit... maar ach.. een authentieke modular is natuurlijk niet gebouwd voor polypads.. :D
De G2 demo is wel monofoon en gratis te downloaden... leuk om es te kijken of het wat is...

Maar toch, sunny pedaal ik dacht dat jij ook met modulars ervaring hebt, dan is dit werkelijk een droommachine.
Althans dat is het voor mij als recente eigenaar (die toch ook Reaktor gebruikt).
(Hmmm, wat is dat fenix gedoe ?)

zie eigenlijk niet zo de voordelen van een nm boven reaktor op een goede mac/ pc met o.a. wat cc-controllers. ( of het zouden die gratis patches moeten zijn natuurlijk ) temeer daar ik op diezelfde mac ook nog oa bidule, cubase etc draai en er een rme fireface aan heb hangen . kortom ik hou het "volledig modulair "

ook vrij recent m'n roland sys100m verkocht, en het geld ( gedeeltelijk ) bewaard voor dit aanstaande model:
http://www.dutchsynth.nl/FenixXL.html
in blijde verwachting, hoop eigenlijk op een tweeling, maar zou ook al erg blij zijn met een, roze of blauw maakt me niet zo uit

Zier er leuk uit... thanks.
zie eigenlijk niet zo de voordelen van een nm boven reaktor op een goede mac/ pc met o.a. wat cc-controllers
Bedacht ik me ook lang voordat ik h'm aanschafte, maar ik heb ook nog steeds liever hardware en deze is ........

Die fenix ziet er ook mooi uit, veel compacter dan 100M (en recenter build in elk geval).

recenter build en meer verschillende mogelijkheden per module. bij de roland had ik "alles" in viervoud, hier is ieder vco / eg/ lfo etc verschillend. ander concept, ander geluid etc, ik verheug me er wel op

Wat een min puntje aan de Micro is, is dat je net tekort DSP hebt om lekkere romige polyfoon padje/geluiden te bouwen...
Dan moet je de grotere broer hebben, of zoals iemand een hele tijd geleden ooit suggereerde - 4 Micromodulars kopen en die chainen. Zou de editor aan moeten kunnen als ik 't goed heb, en het voordeel is dat je dan ook 4 keer zoveel inputs en outputs hebt.

Ik vond het toendertijd een ontzettend verhelderende aanschaf - opeens gaat het niet meer om polyfonie maar om de structuur van een enkele patch. Je kunt polyfonie ook later nog toevoegen door de patches te samplen/multitracken. Ik heb er heel erg veel van geleerd. Nu staat 'ie voornamelijk in de kast, maar ik moet er nog eens een dedicated systeempje op aansluiten als editor, dan wordt 't weer interessant.

Het probleem zit em verscholen in het ego.

het komt erop neer dat je iets gratis geeft om goed te doen maar terwijl voedt het je ego.

De problemen komen naar boven als het ego inziet dat het zijn doel gemist heeft of het steeds maar niet kan bereiken.

vraag is of altruïsme bestaat

Roland wen maar aan de veranderde tijdgeest want die draai jij echt niet terug.
Je er tegen blijven verzetten kost een hoop energie.
Het is soms inderdaad tenenkrommend hoe sommige kids omgaan met eigendomsrechten
en dat soort dingen. Maar daaruit ontstaan gelukkig ook weer nieuwe dingen omdat sommigen er juist weer heel creatief mee bezig zijn...

waar is die mooie share-ware tijd toch gebleven?
zijn veel mensen zeikerige egoïsten geworden, die niemand iets gunt?
kijk als je patches maakt wat bv echt onderdeel is van jouw muziek, dan snap ik wel dat je alles wist
maar als je je synth vol patches hebt die vrij normaal zijn, dan gun je de nieuwe synth bezitter(beginner?) toch wel wat gratis?
kost nix om een patch te maken, dus waarom dan geld eisen?
ik deel ook vaak geluid truuks met mense(heb nix met geheugen gelukkig) gewoon om hun wat meer input te geven
daar hoef ik nix voor, wanneer ik iets zou verkopen gaat het ook tegen kostprijs weg(het liefst naar een beginnend muzikant met de nodige truuks en tips)
al dat gezemel over zoveel mogelijk geld uit je medemuzikant persen en ze nix extra's gunnen, daar zal wel te idealisties voor zijn :frons: dus wanneer ik een synth verkoop zit daar gewoon de patch vellen bij(als ik die op voorraad zou hebben bij dat apparaat)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back