Zoemende TR-606

Fahz0r

Nootpositionist
Hallo !

Ik heb een TR-606 van een vriend van me voor mij liggen waar nogal wat problemen mee waren. Nu heb ik alles opgelost behalve het meest vervelende, en dat is een aardig luide zoem die je hoort dat reageert op elk LED lampje dat aan staat.

Zeg maar, als hij niks doet dan heb je dat knipperende LEDje en een *buzz* elke keer als het LEDje oplicht, en als je in pattern mode zit dan wordt die buzz eigenlijk luider met de hoeveelheid LEDjes die branden. En je hoort clock klikjes.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Of iemand een suggestie van wat het eventueel kan zijn? Ik heb al goed rondgekeken naar mogelijk faulty onderdeeltjes of soldeerpunten maar opzich ziet het er goed uit, en de punten en onderdelen die er een beetje verdacht uit zagen gefixt en vervangen.

Ik zelf heb maar één adapter om het echt mee te testen, maar die vriend van me heeft al meerdere gebruikt, zelfs Roland eigen adapters, andere stopcontacten zelfs, en zelfs op batterijen hoor je de zoem.

:(

Probleem gevonden, de ground "harnas" van de IO/Volume knop maakte aan niet goed contact meer naar één punt.

Back