Bleep Filtered, wie van SF doen er mee?

ik zag de aankondiging op bleep, maar ik ga sowieso niet meedoen (op kutnummers zitten ze vast niet te wachten :D)

Ik zit er over te denken hier aan mee te doen, ook al ben ik wat laat. Eens kijken of ik mijzelf kan verbazen om nog voor zaterdag 10-9 een track klaar te hebben......tenminste, als de "final deadline" 9 september is dan betekent dat toch dat je op die dag nog kunt insturen (voor 0:00u)?

Hoe dan ook, ik heb een vraag over de wijze van tracks aanleveren. Er staat: "All entries must be submitted to Bleep Unsigned Competition SoundCloud group in 320 MP3 format and must be 'download disabled'. Entries will not be accepted in any other form." Nou ben ik dus niet zo bekend met MP3 en vraag me af hoe ik dat moet doen. In iTunes kan ik WAV wel converteren naar MP3 maar dan wordt het automatisch 160 kbps, en ik begrijp dat ik dus 320 kbps moet hebben. Voor zover ik kan nagaan valt in iTunes niets in te stellen wat dat betreft.

Kan iemand vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? Sorry voor de misschien wat domme vraag....neem nog steeds ouderwets op DAT en CD op en weet hier gewoon niets van af :o:

Bedankt maar weer :halleluja

Download the freeware "Audacity", dan kun je het zo omzetten naar het formaat van je keuze.

Inderdaad. Of je kunt eright soft SUPER gebruiken, dat werkt vaak ook wel. Succes met je entry!

Download the freeware "Audacity", dan kun je het zo omzetten naar het formaat van je keuze.
maar voor 320 kb mp3's moet je dan nog wel even een extra mp3 bakker 'installeren' (lame bijv.), want de standaard mp3 creator van audacity gaat dacht ik maar tot 128 kb...

. In iTunes kan ik WAV wel converteren naar MP3 maar dan wordt het automatisch 160 kbps, en ik begrijp dat ik dus 320 kbps moet hebben. Voor zover ik kan nagaan valt in iTunes niets in te stellen wat dat betreft.

't zou straf zijn dat je in iTunes enkel op 160kbps mp3's kan maken !

bewerken->algemeen->import instellingen , mp3 tot 320kbsp mogelijk...

Precies.

Maar bij mij werkt het zo.. laatste iTunes, helemaal up to date, en Engels..

Bij general preferences IMPORT SETTINGS aanpassen. Dan met je rechter muisknop op de track klikken en dan create MP3 version. KLAAR!

tenminste, als de "final deadline" 9 september is dan betekent dat toch dat je op die dag nog kunt insturen (voor 0:00u)?
Hier zou ik trouwens voor de zekerheid maar niet vanuitgaan en gewoon "tót 9 sept insturen" als uitgangspunt houden, tenzij je het natuurlijk zeker weet. Maar ik zeg het maar even, want het is wat lullig als blijkt dat je toch net te laat was.

Bedankt voor de reacties :okdan: Ik heb vanaf nu twee dagen vrij van mijn werk, dus ik ga het gewoon proberen. Voor mijn doen eigenlijk een beetje gekkenwerk, want ik doe altijd vreselijk lang over het maken van een track....twee dagen is in mijn geval gewoon complete madness :dubbel: Maar ik ga voor het experiment........

Ja, ik heb nu gezien dat er wel iets valt in te stellen. Helaas kan dat bij mij maar tot 192 kbps (iTunes 9.2.1). Ik ga nog even kijken naar de andere oplossingen, of misschien moet ik proberen een andere versie van iTunes aan te schaffen (ik gebruik het eigenlijk nooit). Jammer dat je niet gewoon met WAV kunt submitten.

En ja Snaek, ik ben niet helemaal zeker van hoe ik die deadline moet opvatten want ze zijn er zelf ook niet helemaal duidelijk over. Heb zelfs op google etc gekeken hoe je het normaal moet opvatten, die dode lijn. Ik ga er maar van uit dat je tot vrijdagavond 0:00u kunt indienen en anders heb ik pech gehad. Morgenavond gaat ZEKER niet meer lukken :D En ach, wordt het niks of ben ik te laat, dan ben ik toch weer een ervaring rijker en misschien zelfs een leuke track :eureka: Het zal in ieder geval leuker zijn dan op kantoor zitten - tenminste, dat hoop ik dan maar.

Nou, het is gelukt hoor :) Althans, ik heb alvast 1 oude track aangeleverd voor het geval ik het met die nieuwe niet ga redden. Heb het met Audacity gedaan en na enig uitzoeken, ook met de wijze van aanleveren via Soundcloud (het is echt allemaal nieuw voor mij), staat er alvast 1 op. Je mag er max 2 aanleveren.

Bedankt voor de tips allemaal en vooral Storm natuurlijk :halleluja Ook voor dit soort vragen is SF superhandig.

Vanavond ga ik beginnen met een nieuwe track en ik ben benieuwd wat het gaat worden - als het al lukt natuurlijk. Ben nu wat tracks van andere deelnemers aan het luisteren en het niveau is vrij hoog moet ik zeggen. Zitten een paar echt goede inzendingen bij en dan heb ik er nog maar weinig geluisterd. Nou ja, meedoen is belangrijker dan winnen zeggen ze :D Denk wel dat ik die CD tzt ga kopen dus.

Damn.....zie net dat de wedstrijd al is gesloten. Dat krijg je er van, als je alles op het laatste moment wil doen (story of mij life). Weet niet zeker of ik vanavond twaalf uur anders had gered, maar ik was op zich wel lekker bezig. Het werken onder druk heeft zeker zijn goede kanten, heb ik tot nu toe gemerkt. Dus al met al heb ik er wel wat van geleerd en dat is de positieve kant van de zaak (moet de track evengoed nog afmaken natuurlijk :D).

Jammer....:(

Back