korg ESX als sequencer?

Hazes

Vind ik leuk
Kun je een Korg ESX ook gebruiken om externe midi-gear (polyfoon) te sequencen? Iemand daar ervaring mee?

Ik heb er 1 gehad en volgens mij kan je maar 4 monofone midi kanalen uitsturen, al weet ik dat niet helemaal zeker, gilimiteerd is het iig. Beter neem je een MPC joh. ;) :P Die van mij doet het fantastisch. ;)

Ik vind persoonlijk de hele electribe serie leuk om te "schetsen". Heb in het verleden een aantal electribes gehad. (ER, ES, EA)

Polyfoon sequencen gaat m niet worden, tenzij je parts gaat gebruiken voor verschillende noten. Wel leuk om snel een drumpattern uit te werken, want snel en simpel dat is het. Ik zou het verder links laten liggen en zoals eerder gezegd lekker je mpc gebruiken of een sequencer met meer diepgang.

Trouwens voor snelle drumschetsjes en basic sequencing, check deze eens: beat707.com
Heeft wel een beetje aandacht gehad in een andere draad, maar naar mijn idee wel erg weinig, leuk project!

Ik heb er 1 gehad en volgens mij kan je maar 4 monofone midi kanalen uitsturen, al weet ik dat niet helemaal zeker, gilimiteerd is het iig. Beter neem je een MPC joh. ;) :P Die van mij doet het fantastisch. ;)

Neuh, mpc's zijn zooooo overrated. Vooral die oranje versie suckt echt ;)

Ik vind persoonlijk de hele electribe serie leuk om te "schetsen". Heb in het verleden een aantal electribes gehad. (ER, ES, EA)

Polyfoon sequencen gaat m niet worden, tenzij je parts gaat gebruiken voor verschillende noten. Wel leuk om snel een drumpattern uit te werken, want snel en simpel dat is het. Ik zou het verder links laten liggen en zoals eerder gezegd lekker je mpc gebruiken of een sequencer met meer diepgang.

Trouwens voor snelle drumschetsjes en basic sequencing, check deze eens: beat707.com
Heeft wel een beetje aandacht gehad in een andere draad, maar naar mijn idee wel erg weinig, leuk project!

Ken de oudere tribes ook wel. Drumpatterns uitwerken is niet wat ik zoek. 't Gaat juist om een klein schetsblok voor melodie. Vandaar ook de polyfone sequence-vereiste. De ESX valt in ieder geval af zoals ik het nu zie.

Mmm Sequentix p3 of nog mooier Cirklon hehe...

Ik weet niet of je dit als software of als hardware moet zien, maar, op Ipad is er nu de Genome Midi sequencer:

http://itunes.apple.com/us/app/genome-midi-sequencer/id450475494?mt=8&ign-mpt=uo=4

Lijkt me een ideaal schetsboek. Of een Yamaha QY70 of QY100, deze heeft volgens mij tools voor akkoorden progressie aan boord.

De QY70 heb ik net aangeschaft. Ga ik me daar eens in verdiepen. Ik had stiekem een beetje gehoopt dat een ESX vergelijkbare sequencemogelijkheden had met als bonus sampling.
Die Ipad sequencer lijkt me grappig, maar ik neem aan dat je daar dan nog ander midi-interface apparaatjes bij nodig hebt om je synths aan te kunnen sluiten? P3, Cirklon, oude Roland sequencer: allemaal of te duur, of te groot, of beide.

Die Ipad sequencer lijkt me grappig, maar ik neem aan dat je daar dan nog ander midi-interface apparaatjes bij nodig hebt om je synths aan te kunnen sluiten?

Je hebt de camera connection kit (adapter voor de Ipad poort naar USB) nodig, en een USB 1 x 1 midi kabel. Als je meer synths hebt moet deze kabel in een midi merger en een thru box. Probleem is dat de midi adapter maar heel weinig stroom mag gebruiken, de poort is begrensd, dus niet alle USB midi adapters werken. Apple sleutelt soms aan de stroom die maximaal gegeven kan worden door de poort, na een IOS update kan het zo zijn dat je adapter het niet meer doet.

Verder heeft Line6 een midi adapter, de mobilizer, Alesis heeft een docking station met veel aansluitingmogelijkheden, en Kenton heeft ook Midi USB host.

nice! :P had ik hier nu maar meer verstand van zodat ik m kon bouwen XD

sik

Back