MonoTron
Initiating Sequence..
Ik heb zojuist een nieuwe tape in de SE-500 gedaan. Nieuw is het niet echt, het is een RE201 tape die nog in de verpakking zat met een prijsje in guldens erop. Maar hij lijkt in ieder geval ongebruikt.
Het lijkt alsof ik al minder echo hoor dan gisteren, dus ik heb een sound on sound test gedaan.
Normaliter zou het opgenomen geluid zich moeten blijven herhalen als ik heel de tape heb opgenomen.
Echter, het geluid wordt na elke loop zachter en na een keer of 5 rond te zijn geweest is het geluid helemaal weg.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Zou de wiskop door blijven wissen, of kan een wiskop niet gedeeltelijk wissen?
Of zou de machine op een of andere manier zichzelf magnetiseren, waardoor de tape langzaam wordt gewist door het magnetische veld dat is/wordt opgebouwd?
Het lijkt alsof ik al minder echo hoor dan gisteren, dus ik heb een sound on sound test gedaan.
Normaliter zou het opgenomen geluid zich moeten blijven herhalen als ik heel de tape heb opgenomen.
Echter, het geluid wordt na elke loop zachter en na een keer of 5 rond te zijn geweest is het geluid helemaal weg.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Zou de wiskop door blijven wissen, of kan een wiskop niet gedeeltelijk wissen?
Of zou de machine op een of andere manier zichzelf magnetiseren, waardoor de tape langzaam wordt gewist door het magnetische veld dat is/wordt opgebouwd?