schoonmaken tape koppen

EDP

elke dag pannekoeken
ja toch, niet dan?

ik heb van de week een watkins copicat gekregen en die wil ik eigenlijk ff schoonmaken nou is dat opzich niet zon probleem maar met wat kan het beste de tape koppen(heten die dingen eigenlijk zo?) meeschoon maken?

iemand iedeen?

Origineel geplaatst door Shivah
watten staafjes en alcohol

Yep:) en evt. voor het groffere werk van die gezichtswatten van clearasil.

Origineel geplaatst door Shivah
watten staafjes en alcohol
En dan wel medische/industriƫle alcohol (niet de fles strohrum).
Wat betreft wattenstaafjes: Probeer ze met een zeer zachte katoenen, of nog beter vilten kop te krijgen. Bepaalde soorten, (zeer goedkope) staafjes kunnen krassen op de koppen veroorzaken.
Vergeet ook niet de capstans (rubberen rollen) schoon te maken, maar doe dit NIET met alcohol! Beter is om een speciale vloeistof te gebruiken, omdat alcohol het rubber aantast.

Ik weet dat AKAI ooit die speciale vloeistof verkocht. misschien bij Fodor navragen. Zullen niet goedkoop zijn. Volgens mij zit daar ook alcohol in. Alleen het kleurtje is anders. Groen om precies te zijn. Die voor de koppen is Rood. Ik heb nooit problemen gehad met aangetast rubber. Maak ze regelmatig schoon. Niet te vaak. Dan maakt volgens mij alcohol niet uit. Bespaart je een hoop centen.
Wat je ook nog zou kunnen doen is het demagnetiseren van de koppen met, jawel hoe kan het ook anders "een demagnetiseer apparaat", maar weet niet wat voor apparaat je precies hebt. Misschien staat er iets over in de handleiding.

Groet erik

Wat je ook wel eens ziet zijn gewoon van die reinigingstapes...

of gaat dat niet grondig genoeg?

Origineel geplaatst door Flying Panther
Wat je ook wel eens ziet zijn gewoon van die reinigingstapes...

of gaat dat niet grondig genoeg?

die kunnen niet in een copycat :)

het is geen tapedeck maar een tapedelay :D

Origineel geplaatst door STicKX
die kunnen niet in een copycat :)

het is geen tapedeck maar een tapedelay :D

yep het is een tapedelay:)

Van reinigings tapes is bekend dat ze je koppen kunnen aantasten. Er zijn er bij die je koppen laten slijten. Oppassen daarmee. in Rotterdam zit een zaakje TAPES (of zoiets, als ze er nog zitten). Ze zaten vlakbij Correct Rotterdam. Misschien kan die zaak je wat meer op weg helpen, want ik vermoed dat hij wel goed spul heeft staan.

tapes

tapes

Die zaak{Tapes}zit er nog,alleen zouden ze hun naam moeten veranderen in dvd,s want ze verkopen bijna niks meer wat met tapes te maken heeft.

Back