synthdood
Stamgast
Ik zit er aan te denken om de zwaar brommende trafo van m'n Matrix 1000 maar 's te gaan te vervangen. Die brom gaat me toch wat irriteren. De standaard trafo heeft 4 secundaire windingen ( ik denk 4 x 15V), 2 worden voor de (digitale?) 5V gebruikt en de andere twee voor + en - 12 V. Voor dit type trafo is niet zomaar een standaard ringkern vervanging te vinden, die hebben altijd maar 2 windingen en een maatwerk trafo wordt vast een dure grap. Als ik echter naar het schema kijk (http://wolzow.mindworks.ee/analog/m1k.htm) dan denk ik dat het met twee windingen ook gaat. De massa's zitten volgens mij sowieso aan elkaar dus zie ik geen reden waarom beide voedingen niet van dezelfde windingen af zouden kunnen komen, mits ze maar voldoende stroom leveren uiteraard.
Heeft een van jullie wel eens een Matrix 1000 trafo vervangen? Ik ben dol op m'n matrixje en zou 'm niet wilen slopen door deze actie.
Heeft een van jullie wel eens een Matrix 1000 trafo vervangen? Ik ben dol op m'n matrixje en zou 'm niet wilen slopen door deze actie.