V-synth wow

Heb er een tijdje geleden ff op zitten pielen, en vond 'm (lui als ik ben) wat omslachtig/irritant? in gebruik..
Leuk geluid, dat wel, maar vind €2500,- gewoon te duur voor 'm.
Nou vind ik (persoonlijk) alles boven de €2268,9010804506945106207259575897 (ofwel: 5000 gulden.......) voor een synth al belachelijk, maar goed.

okee.....bedankt voor alle reacties....:engel:

afijn.....kep de stoute schoenen aangetrokken en er 1 aangeschaft.....ben 'm nu ff aan het testen....klinkt leuk hoor...maar ik zal binnenkort wel ff wat uitgebreidere misbruikers-ervaringen posten...

Ben benieuwd!!

Laat horen, man!

dione >>> nu kan je de andy wel wegdoen lijkt me toch ! volkommen overbodig nu, zet hem maar bij het vuil buiten....

(ps waar woonde je ook alweer }:| )

Origineel geplaatst door dione
afijn.....kep de stoute schoenen aangetrokken en er 1 aangeschaft.....ben 'm nu ff aan het testen....klinkt leuk hoor...maar ik zal binnenkort wel ff wat uitgebreidere misbruikers-ervaringen posten...

Mannen met durf en ballen! Ze bestaan verdomme nog!

in mijn overdreven enthousiasme ( je weet hoe dat gaat als je net een nieuw speeltje hebt;) ..)....heb ik ff een klein demootje gemaakt van een 303 loopje uit de V-Synth....
fx komen ook uit de V-synth....wat je hoort zijn verschillende filtertypes,cutoff gefriemel en d-beam (leuk hoor).....

(de geluidskwaliteit is niet top,ff snel via via opgenomen...ook ff snel geknipt.... )

je hoort wel goed hoe leuk je een sound kunt moduleren met andere mogelijkheden als standaard...

Attachments

• vsynth303.mp3
    592,7 KB · Bekeken: 97
Mja.
Heb eens 10 minuten bij een presentatie gestaan bij Nederland Muziek in Almere waar ze deze bak demonstreerden. Gast erachter met publiek gingen helemaal los over de klank en alles. En ik zat me maar op te vreten hoe gruwelijk DUN die bak wel niet klonk. T is in mijn oren echt een VST in een HW bak. Is t ook, maar zo klinkt t ook.
Wat Enoidione laat horen: grotendeels hoor je het er nog van af. 303 klinkt wel leuk, maar alsnog zo vies dun en shhhh iel.

Neen, nix voor mijn. En voor die prijs al HELEMAAL niet.

Maar dat scheelt. Ik heb t geld ook niet :D

dun klinkt ie zeker niet....en in vergelijking met m'n echte 303 klinkt ie errug goed,vooral door de interne fx zoals od en distortion....ook de Jupiter en Juno sounds klinken goed.....

overigens istie zwaar vernieuwd sinds ie versie 1.5 heeft....

maar goed,het gaat er juist om wat deze bak allemaal kan doen met je samples en sounds...das echt ongehoord....ik heb gisteravond een uur lang met 1 beatje zitten pielen,de mogelijkheden die je hebt om een sound te vernaggelen zijn echt bruut.....

als alles goed aangesloten is zal ik nog wel eens een demootje posten hier..

okee.....ff wat demootjes van de V-Synth....

allereerst een paar spacey geluidjes,koortjes en padjes :

Attachments

• vsynthgeluidjes1.mp3
    784,4 KB · Bekeken: 99
nog wat van dat typische V-Synth spul....

Attachments

• vsynthgeluidjes2.mp3
    561,8 KB · Bekeken: 110
nog een paar Juno en JP achtige geluidjes....

(zo maar wat met de hand ingespeeld...)

Attachments

• vsynthgeluidjes3.mp3
    469,7 KB · Bekeken: 126
nu ff wat anders ......een beatje door de mangel gehaald....toont goed de kracht van de V-Synth....leuke aparte modulatie mogelijkheden...

Attachments

• vsynthbeatje1.mp3
    741,1 KB · Bekeken: 90
nu wat arpeggiators....beetje gepield met modulatiewiel en D-Beam....leuk ambient achtig spul....

Attachments

• vsyntharpegs1.mp3
    904 KB · Bekeken: 120
een paar 303 loopjes.....klinken gewoon errug fijn....allemaal presetjes trouwens,dankzij de uitgebreide arpeggiator zijn makkelijk dit soort loopjes te maken...

Attachments

• vsynth303tjes.mp3
    928,5 KB · Bekeken: 102
en tot slot het pronkstuk van de collectie....alleen hiervoor zou je al een V-Synth moeten hebben....:D....preset heet 'Drunken Trumpet'.....melodietje zelf gespeeld,met dank aan de familie Corleone....

Attachments

• drunktrumpet.mp3
    239,5 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door dione
en tot slot het pronkstuk van de collectie....alleen hiervoor zou je al een V-Synth moeten hebben....:D....preset heet 'Drunken Trumpet'.....melodietje zelf gespeeld,met dank aan de familie Corleone....

Leuk hoorrrrr.
Maar uh... hoeveel kosten een 2e hands toeter en een fles tequila ongeveer? ;)

Tsja ik word er ook niet erg warm of koud van.....maar goed smaken verschillen uiteraard.

gefeliciteerd met je v-synth dione!

heb een paar demootjes van je beluisterd en op zich vindt ik'm zeker niet dun klinken... wel een beetje klinisch... echt goor of ranzig wil het niet worden, maar ja... daar zijn weer andere apparaten voor natuurlijk.

jongens....dit zijn allemaal gewoon presets....

maar goed....als je goed luistert naar het verloop wat in de klanken zit,hoor je dat het geen gewone synth is....luister maar eens goed naar die arpeggiators en dat beatje ; osc1 va en osc2 sample...

dat verloop/modulatie is waarschijnlijk ook de reden waarom de bak populair is bij ambient- en soundscape- makers...

en klinisch...tja,het blijft Roland hè ?;) ....de JP 8000 of JV 1080 klinken ook zo klinisch,net als trouwens de Juno's en zo...

nah ja....ik ben d'r blij mee...:verkoght:

Back