Ouwe Drexciya platen worden weer ge-reissued

Dynarec vind ik trouwens ook wel goed. Wel weer een beetje erg een Drexciya / Gerald Donald rip-off, maar zonder meer goed gedaan.

Wel nog erg gelachen met/om Gerald die na afloop knetter dronken werd en echt alle aanwezige vrouwen probeerde te versieren. Wat een figuur. De foto's van die avond hou ik lekker voor mezelf ;-)
Geniaal :) En jammer dat je de foto's voor jezelf wilt houden, maar ik begrijp het ook wel.

Kan me nog wel goed de optredens in Doornroosje & Ekko in 1998 herinneren. Hilarisch slecht waren die eigenlijk. Met Gerald die tussen de nummers door nieuwe sounds in z'n ESI-32 sampler moest laden. Van floppies! Waardoor het 3 minuten stil viel.

Dit optreden kan ik me ook nog goed herinneren. Bijna geen kip in de zaal ook, in de Effenaar (?) de dag ervoor zou het nog slechter zijn geweest (had jij hem niet voor Utrecht je zip drive geleend zodat het laden sneller ging?). Toch vond ik het super indrukwekkend toen, ondanks de pauzes. Veel toen nieuwe dingen gehoord, ook een track die me jaren bijbleef en die pas in 2001 als Japanese Telecom werd uitgebracht (het nummer Virtual Origami).

Tja ik had een tijdje terug nog gemaild naar UR maar ze zeiden dat ze hadden afgesproken nog een keer een repress te doen en daarna nooit meer uit respect. Dus ik denk dat Clone een repress doet van de dingen die bij hun of andere labels dan UR zijn uitgebracht.

Ik was een paar jaar geleden bij Submerge (eerst even bellen, dan doet er iemand voor je open...), toen gaven ze wat ze nog hadden staan aan Drexciya releases weg omdat ze het inderdaad uit respect voor Stinson niet meer verkochten. Extra leuk dus dat Clone nu de backcatalog mag doen. Ik hoop dat ze er iets echt spannends mee doen, qua artwork en zo.

Wel nog erg gelachen met/om Gerald die na afloop knetter dronken werd en echt alle aanwezige vrouwen probeerde te versieren. Wat een figuur. De foto's van die avond hou ik lekker voor mezelf ;-)

Volgens mij deed hij het zelfde in Tivoli. Er stond de hele tijd een vage gast naast me te dansen die ik van te voren helemaal niet gezien had. Achteraf heb ik het idee dat hij het gewoon geweest moest zijn. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat hij er uit getrapt is omdat hij in de vrouwen WC probeerde te komen. Maar ja dat zijn natuurlijk geruchten.

Wel heel jammer dat de echte electrohelden zo slecht bezocht worden. Ik kan me nog herinneren dat AUX88 in Haarlem kwam en ik er gewoon heen moést, kom ik daar, mannetje of 100 max....

Nu uit op Clone: de nieuwe verzamel CD "Journey Of The Deep Sea Dweller I". Met een unreleased track!

plaatimage21808.jpg

Hopelijk heb ik hem vandaag in de brievenbus...

Vinyl versie komt later nog. En dit is dus pas deel 1. More to come....

Ja ik zag het gisteren al. Ik wacht natuurlijk op de dubbel LP. Geen idee waarom die er zo lang over doet, hij zou al vanaf begin deze maand geleverd moeten zijn :(

Wel heel jammer dat de echte electrohelden zo slecht bezocht worden. Ik kan me nog herinneren dat AUX88 in Haarlem kwam en ik er gewoon heen moést, kom ik daar, mannetje of 100 max....

Ach . dat wat met de drum&bass dj's in het begin ook zo. Was ik in Londen in een volle club ooit. Week daarop in de melkweg stonden dezelfde gasten voor een paar liefhebbers te draaien.

AUX88 in Sugar factory was wel ok geloof ik. Mijn vriendinnetje vond het zelfs tof (zegt wat haar kennende..)

Hoop wel dat alles op vinyl gaat komen, heb nieteens een werkende cd speler :)

Ik wacht ook lekker op de vinyl, ik denk dat die als warme broodjes over de toonbank vliegen zometeen :P

Hello,

Good news! We have the item you asked us to remind you of:

Drexciya - 'Journey Of The Deep Sea Dweller I' (Clone Classic Cuts 022lp)

At the moment we have only a few in stock, so hurry
and press the link below to add it to your shoppingcart.

http://clone.nl/item21960.html?action=buy

If this link doesn't work yet, please a few minutes. Our site will be updated soon.

Best regards,

www.clone.nl

;) yeah yeah yeahhhhh

Gisteren de CD voor het eerst beluisterd. Ik had alles al (behalve die ene unreleased track uiteraard) maar wat een genoegen om het weer eens achter elkaar te horen.
Alle respect voor de mastering van Alden Tyrell, erg goed gedaan. Helder en krachtiger dan Drexciya ooit klonk.
De CD komt trouwens in een DVD formaat digi pack, met minimaal maar zeer stijlvol artwork. Een top release van Clone. Kan niet wachten tot de volgende 3 delen.....

Man, die sleeve en LPs zijn echt supermooi, ik durf ze eigenlijk niet af te spelen.... Gelukkig zit er gratis download bij ;)

Ik ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk opnieuw word geperst, Op dit album staat een grote I dus zal er ook wel een II komen.

Ik meen drie delen, alles wat op Detroit labels is uitgebrach

Zit nu naar de remastered mp3s te luisteren, klinken echt super goed

Ik hoor details in Bubble Metropolis die ik voorheen niet opmerkte

Goeie actie dit van Clone...Drexciya is tijdloze muziek.
Het mooie van Drexciya vind ik dat elke iedere track authentiek klinkt.
Ik zie die gasten bij wijze van spreken achter hun synths en 808 zitten.
Krijg ook altijd meteen de drang om zelf muziek te gaan maken als ik het hoor.

Back