Welke is de beste for pro tools

wisam

Stamgast
Hi all

welke van audio interface is de beste for pro tools?
mbox 2 - command 8 - tasacam FW 1082
of misschien iets anders.
Ik heb zelf mbox 2
ik wil het overstappen naar iets beter

( Ik ben beginner op dit gebied
thx

voor een goed advies zul je denk eerst een en ander moeten toelichten;

- beter in welk opzicht? meer of andere functies, meer kanalen, betere audio resolutie?
- in welk opzicht voldoet de mbox 2 niet?
- wat is je budget

en waarom wil je als beginner gelijk "het beste" hebben ?
Is het niet beter om eerst even te kijken hoe alles werkt en daarna een meer op ervaring en op gedane kennis gebaseerde keuze te maken ? Dan kan je beter je portemonee trekken in plaats van achteraf spijt hebben dat je net die of die functie mist.

Beste jayce,
ik vind mbox 2 goed maar weinig input ,ik denk aan command 8 misschien krijg meer beter kwalieteit ofzo ik weet niet
ik werk altijd met cubase en mijn pc,nu ben ik bezig met pro tools en mac,en ik weet niks van thats why

Beste Niel,
je hebt gelijk ,maar ik ben altijd zo ik wil met iets goed begint ,misschien fout .
en ik wil niet dat ik 2000 euro ofzo kwijt nee nee

mijn budget is 400 euro
ik heb 3 week geleden een macbook pro en M Audio Axiom 61 en mbox 2 gekocht ,maar ik zoek iets beter

@Wisam, Geeft niks alleen in deze wereld is er een enorm verschil van budget en mogelijkheden. Dus als je het hebt over 'beste' (gaat in duizenden euros lopen), en je geeft aan beginner te zijn dan lijkt dat niet echt te matchen.

je geeft aan de mbox nog maar 3 weken te hebben; Wat wil je doen met je audio interface, en wat wil je aansluiten?

Beste jayce,
thx for replay
eerlijk te zeggen ik heb een coomand 8 van iemand met een goed prijs gekregen ,dus ik denk van ja misschien is het beter om in plaats van mbox 2 te gebruiken met extra input ..etc
ook

heb ik 2 synthesizer(pa2x pro-korg m3) plus mijn midi key

dus denk je dat hoef ik geen andere audio interface te hebben ?

thats all friend

thx

Correct, de Command 8 is géén audio-interface, slechts een MIDI-controller, monitor-mixer

aha ok nou begrijp ik ik dacht dat command ook audio interface,
Dus bijv : moet ik ook audio interface hebben plus de command?

Beste fourier,
thx for the video.
nog vraagje voor mensen die ervaring met pro tools of cubase,
ik werk altijd met cubase ik heb nooit met pro tools gewerkt
maar since 3-4 weken ben ik bezig mt pro tools ,en ik vind de kwalietiet in pro tools mooier dan cubase is dat waar ?of ligt het in mijn oren :p

Beste Niel ,
voor mij cubase is perfect en duidelijk makkelijk om te gaan en accepteert alle hardware :p

protools accepteert vanaf versie 9 ook alle - nou ja, de meeste dan :) - hardware

kwaliteit ligt aan je plugins, niet aan je DAW

en nog even voor de extra tip, de grootste factor van het geheel ben je zelf. Als je denkt dat je muziek beter wordt doordat je pro tools gaat gebruiken in plaats van cubase (of wat voor prg dan ook) dan heb je het mis. Het belangrijkste aan een prg is de workflow voor jezelf. Om die reden ben ik bv overgestapt van cubase naar reason na 15 jaar cubase gebruikt te hebben.

Zoals je zelf al aangeeft is cubase perfect voor jou dus zie ik ik geen reden om ineens pro tools te gaan gebruiken. Omdat andere pro's het gebruiken op youtube video's ? Er zijn ook zat pro's met ableton live, cubase, reason en fruity loops zelfs. Wat het lekkerste voor ze werkt.

Dus, staar je niet blind op de gear ! Mar richt je op je eigen creativiteit, alle software is tegenwoordig goed genoeg om hits mee te maken.

Komt nog bij dat ik niet ineens pro Tools zou gaan aanschaffen zonder reden

Of zeg ik nu iets heel raars?

Paul

Beste Gijs,
misschien ligt aan mijn plugin ( native instruments kontakt 4.2.3- stylus rmx- nexus- la scoring strings- SE Strings-East west quantum leap Goliath-plus mijn eigen samples)

Denk je ?????

Eigenlijk ik wil niet met pro tools werken ik vind cubase topi ,maar programma van mijn opleiding die ga ik in oktober beginen
meeste met pro tools daarom wil ik beetje leren,
Maar voor mij ik vind cubase met mijn plugin en mijn pc en mijn saffire prachtig

thx all

Back