Welke is de beste for pro tools

Dus maak niet uit wat voor imac ?
Bijv: c2d 2.8 ghz 2.6 ....etc maar toch i3 beter

Sorry want ik heb nooit met mac system gewerkt, altijd pc thats why

beter mee te nemen wel ja. voor de rest, is een laptop altijd minder, ook met gelijke specs.
imac it is! ik werk nog steeds met veel plezier met mijn imac, het eerste intel model!

ok thx for replay
ik moet mijn macbook pro wel verkopen of ruilen ,met een soorte kleine scherm woord je snel blind 8) ook.

Eeerlijk te zeggen ik wil niet met pro tools werken en ik vind pro tools ingewikkeld ,ik ben altijd met cubase bezig ,maar
na 3 maanden begint mijn opleiding en daar alles met pro tools thats why friend

Maar als je een studie audio engineering gaat doen hoef je toch niet per se zelf Pro Tools te hebben. Bovendien neem ik aan dat je onderwijs krijgt in Logic, Cubase en eventueel nog andere daw's (sonar).
Ik neem aan dat ze binnen je opleiding alle benodigde studie materialen aanbieden: workstations om te oefenen en te editen, eventueel edit suites, volledig ingerichte studio's etc. Moet je dan thuis bijvoorbeeld ook een perfect ingerichte studio hebben, met goede monitoren en akoestisch behandeld?

Overigens kost wat jij wilt gaan doen aan de SAE geen 16.000 euro, maar 10.000. En daar zit iig een mac book bij (gen pro). 16.000 is inclusief de master opleiding. Dat is een jaar theorie... niet nodig als je audio engineer wilt worden ;-)

Ik weet niet wat ik percies moeten hebben voor een goede ingerichte home studio
ik heb wel macbook pro 2.4ghz en mbox2 en monitors en software maar ik wil iets beter qua kwaliteit
Bijv : imac + goede audio interface +mixer.....................etc
budget rond 1500 euro

Als ik jou zo lees Wisam, zou ik eerst maar eens aan die opleiding beginnen en dan uitvinden wat je nodig denkt te hebben. Je probeert nu aan de bovenkant te beginnen (of je trollt maar wat, daar ben ik niet helemaal achter) maar als je met je huidige setup geen muziek kan maken dan wordt het met top-of-the-line spullen al helemaal niks.

My 2c

-Warner

Ik weet niet of je tijdens je studie daar gebruik kunt maken van de studios, want beter dan dat kun je het thuis niet krijgen. Hoe wil je thuis een band opname of een mixdown doen? Daarvoor moet je toch in de studio zijn? Hou dan gewoon lekker je mbox2, upgrade als je eenmal student bent met studentenkorting bij Bax naar pro tools 9 en koop een goede koptelefoon. Daar heb je veel meer aan. En een mixer heb je niet nodig.... De rest doe je dan, mits dat dus kan, in de studio op school.

dat zijn harde woorden.
Misschien maar als docent zou ik zoiets nooit zeggen want het is niet op feiten gebaseerd.

Verder zal ik er niet op ingaan.
Dat moet je zelf weten :D

Protools is natuurlijk een DAW die de standaard in vele muziek- en film mixage / montage studio's.
Dat is waar maar geen argument om te claimen dat het betere geluidskwaliteit heeft dan andere DAW's. Menig respectabele studio heeft andere converters aan hun protool set hangen ipv de native AVID versies.

het kan ook best zijn dat zijn uitspraak gebaseerd is op zijn ervaring met een oudere versie van Logic.
Summing bij audio engines zou verschillend kunnen zijn, maar of die verschillen groot zijn...

Ik herinner me wel, dat toen ik nog met Cubase SE werkte, ik nooit tevreden was over de klank. het klonk gewoon niet. Logic ( 8 ) klinkt gewoon goed.

Summing bij audio engines zou verschillend kunnen zijn, maar of die verschillen groot zijn...

Dat is al uit in den treure getest en blijkt niet zo te zijn. Het enige wat uitmaakt zijn de plugins en converters. En de converters zijn tegenwoordig ook allemaal erg goed.

Back