Welke is de beste for pro tools

welke audio interface zijn topi uit je ervaring (iets voor 300-400 euro) ik heb zelf mbox2
mijn plugin is ook top kwaliteit(kontakt 4-stylus rmx-nexus-la scoring strings-SE Strings van vienna-plus mijn eigen samples + korg pa2x +korg m3)

ja toch dus andere converter ,maar welke? er zijn veel .
ik zoek iets met minimaal 4 input(left-right) gewoon een voor monitor 2 mic het is genoeg voor mijn 2 synth/sampler , maar de vraag is welke converter moet ik keizen.
ik had zelf saffire le en hij was goed .
Dus welke is de beste voor mijn instruments en plugin ?????(iets niet duur maar tussen 300-400 euro)

Om even in te gaan op interfaces, tascam zou ik links laten liggen. Het merk TC electronics klinkt altijd top, net als het merk RME. Zelf werk ik nu met een line 6 kb 37 midicontroller/keyboard/audio interface waar ik tevreden mee ben. Motu heb ik geen ervaring mee maar is ook populair, bv deze: http://www.bax-shop.nl/firewire-gel...firewire-audio-interface/product-details.html

Wat fourier zegt, processing pluggins lijkt mij een beter idee, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n mbox 2 slecht klinkt in vergelijking met andere interfaces rond die prijsklasse maar ik heb hem nooit gehad.

Wat voor muziekstijl maak je het meeste ?

Beste Niel
voor mijn muziek beat is niet echt belangerijk ,melody its my way
strings en piano en chords voor mij is de meeste voor mijn muziek daarom heb ik zo veel strings section samples ,daarom krijg ik met pro tools de raar bericht van runing out ofzo omdat een of mijn kontakt multi strings is 2 GB dus proccesing en ram voor een pc of mac ook heel belangerijk,plus de goede audio interface.
mijn muziekstyle klassik met beetje jazz (oriental style)

Klinkt alsof je een producer bent en je een opleiding wilt gaan doen voor audio engineer. Dat zijn twee verschillende werelden (...die mekaar ergens overlappen, dat dan weer wel...)

voor 300 a 400 euro ga je er niet Ʃcht op vooruit qua interface.... RME is al een pak duurder (ff400 is 800 euro, babyface 640)... ik zou voorlopig lekker op die mbox2 blijven werken.....is allemaal redelijk gelijkwaardig, meer de drivers die van belang zijn....

Een macbook is trouwens beter dan een iMac wanneer je mobiel wilt werken....in en om het huis zou je nog met verlengsnoeren en haspels kunnen werken maar als je echt op pad moet, een macbook ;)

Wat moet kiezen tussen:
1-M-Audio ProFire 610 Audio Interface

2-Motu Ultralite mkIII Hybrid Firewire / USB Audio Interface

3-Focusrite Saffire Pro 24 DSP - 16-in/8-uit Firewire Audio Interface

4-Focusrite Scarlett 18I6 USB-Audio interface 18in/6uit

5-TC Electronic Impact Twin

6-Lexicon I ONIX FW 810 S

2

(tja, als jij echt blijft volhouden tot je een simpel ongenuanceerd antwoord krijgt, dan wil ik het je best geven. Het is wel volledig arbitrair)

okkkk thx voor help :mega:
:(

Ik zou een kijken naar processing plugins. Wat je nu opnoemt zijn synths/samplers. Om het geheel goed te laten klinken moet je EQ's, compressors, reverb en delay gebruiken.

Als ik jou was zou ik mij daar eens in gaan verdiepen ipv een andere converter te kopen.
+1

Ik zou een kijken naar processing plugins. Wat je nu opnoemt zijn synths/samplers. Om het geheel goed te laten klinken moet je EQ's, compressors, reverb en delay gebruiken.

Als ik jou was zou ik mij daar eens in gaan verdiepen ipv een andere converter te kopen.

Ik zou zeggen, ga gewoon eerst eens proberen om een goede level mix te maken en daarna een goede mix down. Of als je een echte audio engineer wilt worden, probeer eerst eens een goed band recording te maken...

En als je met de standaard pro tools plugs geen fatsoenlijke mix kunt maken kun je beter een ander vak kiezen....

Ohh nog vraagje

ik ga vanavond naar iemand om een imac i3 te kopen,wat is de belangerijke punt om te checken en controleren ???

Ohh nog vraagje

ik ga vanavond naar iemand om een imac i3 te kopen,wat is de belangerijke punt om te checken en controleren ???

Gewoon benchmark op laten zetten en dan 15minuten laten draaien :)
ik heb zelf PC dus ik weet niet welke benchmark software er zijn voor MAC PC, daarom zul je even op Google moeten zoeken.

Back