Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hier in het Duits maar het onnavolgbare bewijs dat een dure interface niet perse de beste is en dat goedkope interfaces eigenlijk erg goed zijn:
http://www.musotalk.de/hardware/video/article/audio-interface-test-folge-2-die-aufloesung/
Mijn grafische opleiding is al 10 jaar geleden, maar ik ben er zeker van dat er daar nog steeds roepen dat je alleen deftig drukwerk op Mac kan makenIk moet voor mijn opleiding (filmacademie) ook aan de Protools... vind het nog een lastig programma, niet mijn ding. Maar ook hier wordt er geroepen dat je DAW wél uitmaakt wb. geluidskwaliteit. Ik heb er zelf te weinig ervaring mee om hier iets over te kunnen zeggen, wie weet zal ik het verschil zelf ooit horen..

Het enige wat uitmaakt zijn bewerkingen die de klankkleur veranderen. Voor de rest zijn 1tjes en 0letjes overal hetzelfde (als het goed is)
Inderdaad. Bewerkingen met andere plugins bijvoorbeeld leveren een ander resultaat, en zelfs dan is het moeilijk te onderscheiden.
Het grootste verschil qua geluid zal worden gemaakt door je verwachting, gebruik, en beleving. En daar is ook niks mis mee - maar het is wel goed om je je ervan bewust te zijn.
Maar ook hier wordt er geroepen dat je DAW wél uitmaakt wb. geluidskwaliteit.
Volgens mij is algemeen bekend dat de mic preamps van Digidesign crap zijn.

Dat is absoluut niet waar en als je zoiets aangeleerd wordt kun je je afvragen hoe bekwaam je docent is. In mijn optiek niet heel erg. [..]
Niemand in de wereld zal het verschil kunnen horen tussen een EQ van protools, Cubase, Logic, Ableton e.d.. Iemand die beweert dat wel te kunnen liegt en moet je niet vertrouwen.
Die is toch obviousUit jullie ervaring ....wat is beter
macbook pro 2.4ghz 4 gb ram (apple macbook pro 2008 )
of
Imac 21.5 3,06Ghz Intel core i3 4gb ram
????????????????