KidGoesting en Comtron

Origineel geplaatst door olafmol
wat nou als je een bepaalde soort muziek zo vet vindt dat je niet anders kan dan daarop uit te komen?

bedoel je een genre?
of iemands persoonlijke stijl in dat genre?

Kid Goesting heeft ook met koninginnedag in Amsterdam gedraaid met Carl Craig en Jand D, Aardvarck, Steven de Peven, Antal out of K, Red noise district.

Was een dag voor in de boeken.

Blacklabel is overigens van Kid Goesting.

Ik herinner me nu spontaan een avond in New York, waar één of ander electroclash bandje covers stond te spelen van Human League, Ultravox en Giorgio Moroder, onder vele andere. Ik sprak daar een meisje dat claimde enorm begaan te zijn met electronische muziek en die was er 100% van overtuigd dat het bandje in kwestie alleen maar eigen nummers speelde. We kregen bijna ruzie omdat ik dacht dat ik haar niet begreep, en maar bleef doorvragen op hoogst verbaasde toon, zoals het een pseudo purist die toch het goede in de mens wil zien betaamt. Vanzelfsprekend heb ik haar geen drankjes meer aangeboden. Weet nu eigenlijk niet of dit on-topic is.

Origineel geplaatst door equate
Hee, gebruiken jullie een SL1210 om cd's mee af te spelen ???

:) :)

LOL, idd. Dat doe je toch niet!

Erm nee, ons aller vriend Kid was er niet. Ik denk dat wat ik wil zeggen het volgende is: je moet voorzichtig zijn met het kopieren van andermans stijl / muziek, anders zullen er mensen zijn die denken dat jij de ander bent, wat niet het geval is en dus Piet Bambergen kluchtige taferelen kan opleveren.

Heel de discussie is niet on-topic, bedenk ik me nu. Dus nogmaals: ga vooral naar Deventer zaterdag.

[off-topic]
Net zoals die Piet Bamberger bij Joost zijn skate actie in DB. :)
[/off-topic]

Origineel geplaatst door Mostatic
LOL, idd. Dat doe je toch niet!

ik kan het iedereen aanraden!

ik kan het iedereen aanraden!

Nahh, ik ga voor final scratch !!!

Maar nu weer on topic mensen.

:)

Origineel geplaatst door Chinetti
Beter je best doen :) En trouwens, die jongen maakt toch ook muziek als 'Bastian'? Dat klinkt niet bij lange na niet als Arpanet en heeft wel een soort van eigen stijl. Dus of zo vet vind 'ie het dan toch ook weer niet, of hij kan stiekum toch prima verhullen dat 'ie het vet vind en heeft er voor de Comtron plaat met de pet naar gegooid ;) Erm... of zoiets.

bij mijn weten is Bastian gewoon ene Bastian, maar doen de jongens van comtron samen met Bastian de muziek...de backing zeg maar.....

ik weet het ook allemaal nie hoor...voor mij heb je goede en slechte muziek..... meer is er niet..... liever een goede kopie dan een slecht "origineel" nummer.... enniewee, hoeveel leuke interessante nieuwe ontwikkelingen zijn er wel niet ontstaan doordat iemand z'n helden probeerde na te apen en daarna verder ging..

Nahh, ik ga voor final scratch !!!

Maar nu weer on topic mensen.

toch ben ik ervan overtuigd dat het afspelen van CD's middels een SL1200 veel meer effect heeft dan het afspelen van MP3's middels een SL1200 :D

Copieeren doe je maar thuis,als je dat op plaat zet is dat toch duidelijk,dat je het om de centen of aandacht doet over de rug van de originator...uit gebrek van je eigen kunnen?
Kijk je hoeft geen plaat uit te brengen,niemand zegt dat dat moet?
(ik doel hier op het feit van het copieeren van iemands persoonlijke stijl btw)
Inovatief bezig zijn voed een stijl cq scene ook.

maar is mijn mening maar.(schop me maar als ik weer eens doorratel)

toch ben ik ervan overtuigd dat het afspelen van CD's middels een SL1200 veel meer effect heeft dan het afspelen van MP3's middels een SL1200 :D

Maar dat kan beide met final scratch, probeer maar eens vinyl met een cd speler te draaien!

Origineel geplaatst door Shivah
Copieeren doe je maar thuis,als je dat op plaat zet is dat toch duidelijk,dat je het om de centen of aandacht doet over de rug van de originator...uit gebrek van je eigen kunnen?

Neuh, een klopje op je schouders krijg je van me want ik ben het vet met je eens!

Arv

Het wiel opnieuw uitvinden, daar zit niemand op te wachten.
De technologie is toereikend voor iedereen tegenwoordig. Het gaat niet meer om de keuken maar om de kok.
Als die kok dezelfde recepten maakt als een Cas Spijkers dan is hij niet vernieuwend bezig.
Het gaat dus niet zozeer om de styl maar wat je met die styl doet, en daarin gaat roeren, bakken en braaien.
Dan wordt het weer interresant dan alles uitmelken.

Om het maar even in de horeca branche te verwoorden.

probeer maar eens vinyl met een cd speler te draaien!

Verbatim heeft de oplossing.
94550.jpg

Maargoed... kunnen we weer terug on-topic?
Ik vind het nu (hence de argumenten van Chinetti en zijdelings die van Shiver) wel interessant worden!

R.

Origineel geplaatst door Shivah
(ik doel hier op het feit van het copieeren van iemands persoonlijke stijl btw)

wat nou als bv die arpanet gasten weer van iemand anders kopieerden?..

maargoed..lange discussie, ook ik vindt dat 1 op 1 kopieren niet echt kan..... in ieder geval niet uit artistiek oogpunt...

wat nou als bv die arpanet gasten weer van iemand anders kopieerden?..

maargoed..lange discussie, ook ik vindt dat 1 op 1 kopieren niet echt kan..... in ieder geval niet uit artistiek oogpunt...

Als je denkt dat Arpanet Dopplereffekt kopieerd dan heb je gelijk; 1 en dezelfde persoon (Gerald Donald).
En er is trouwens ook een dikke vette link naar Drexciya.
Ik zou hier een proza over kunnen schrijven maar daar zal ik je nu ff niet mee vervelen :)

In iedergeval weer een kip-ei kwestie.

R.

Nou ja, er is dus een verschil tussen inspiratie en copieeren. Er is veel muziek (en zeker in de electro) die geïnspireerd is op andermans stijl. En dat is prima, omdat je daarmee het geluid van het genre (in dit geval electro) verder ontwikkeld. Maar als je een stijl rechtstreeks copieerd, zonder er iets van jezelf aan toe te voegen, zoals nu Comtron (en anderen, hoor) dan voeg je dus verder niets aan het genre toe. Het hoeft heus niet allemaal 'vernieuwend' te zijn, hoor, maar ik wil wel wat van de maker zelf in de muziek terug horen. Zoals ik dit weekeinde tegen mijn compaan zei: als ik een Drexciya plaat wil, koop ik een Drexciya plaat. Als ik een Comtron plaat wil, koop ik een Comtron plaat. Ik wil geen Comtron plaat die als Drexciya klinkt.

Arpanet (of in ieder geval Gerald en James) hebben ook zo hun inspiraties (zoals ik al zei, luister 'ns naar Logic System - Logic en Bam Bam - King of the Underground) maar verwerken die inspiratie op hun eigen unieke manier, en creeren daarmee een nieuw (misschien zelfs vernieuwend) geluid.

Electro is één van de meest 'brede' stijlen binnen de electronische (dans) muziek, waarin ongelovelijk veel mogelijk is qua 'vernieuwing'. Het is dus zonde om daar niets mee te doen.

Back