Nou ja, er is dus een verschil tussen inspiratie en copieeren. Er is veel muziek (en zeker in de electro) die geïnspireerd is op andermans stijl. En dat is prima, omdat je daarmee het geluid van het genre (in dit geval electro) verder ontwikkeld. Maar als je een stijl rechtstreeks copieerd, zonder er iets van jezelf aan toe te voegen, zoals nu Comtron (en anderen, hoor) dan voeg je dus verder niets aan het genre toe. Het hoeft heus niet allemaal 'vernieuwend' te zijn, hoor, maar ik wil wel wat van de maker zelf in de muziek terug horen. Zoals ik dit weekeinde tegen mijn compaan zei: als ik een Drexciya plaat wil, koop ik een Drexciya plaat. Als ik een Comtron plaat wil, koop ik een Comtron plaat. Ik wil geen Comtron plaat die als Drexciya klinkt.
Arpanet (of in ieder geval Gerald en James) hebben ook zo hun inspiraties (zoals ik al zei, luister 'ns naar Logic System - Logic en Bam Bam - King of the Underground) maar verwerken die inspiratie op hun eigen unieke manier, en creeren daarmee een nieuw (misschien zelfs vernieuwend) geluid.
Electro is één van de meest 'brede' stijlen binnen de electronische (dans) muziek, waarin ongelovelijk veel mogelijk is qua 'vernieuwing'. Het is dus zonde om daar niets mee te doen.