KidGoesting en Comtron

[offfffftopic!]
Nu hebben we het terloops toch over stijl en kopieeren van iemands muziek:
Toch wel maf dat experimenteel (IDM?) een hele duidelijke stijlvorm heeft. (bijv. ratelende beats, lofi geluiden ala AFX)
En een heleboel IDM lijkt wel op elkaar. Wat nou experimenteel???
[/offfffftopic!]

Ik was in de Simplon in groningen en daar was kid G. toen.
Hij hing een beetje aan de bar, in een donkerblauw pak met rode schuin gestreepte stropdas.
Ik dacht echt serieus dat het een taxichauffeur was die op een klant wachtte.
Staat ie ineens achter de decks!!!

ik luister net stiekum naar dat arpanet,ik kende het niet.
vind het maar slap,niet spannend,veel arps,slecht verzonnen,onorigineel.13 in een dozijn ("electro")

moest toch weten waar jullie het over hadden:D

Origineel geplaatst door Shivah
ik luister net stiekum naar dat arpanet,ik kende het niet.
vind het maar slap,niet spannend,veel arps,slecht verzonnen,onorigineel.13 in een dozijn ("electro")

moest toch weten waar jullie het over hadden:D

ok dan nu de grote test, wat vindt je hier van dan?

http://www.tigersushi.com/site/frameset.jsp?page=Rcd.jsp&RcdId=6843

:)

update: oeps zie dat er al een link naar geplaatst was..

heb er nu drie geluisterd:( ik ben niet verrast

nee brian,geef me maar meer lego en orgue

je vergeet Adult.

de site ziet er goed uit:)

ik weet helaas niet te vinden waar te beluisteren.

gewoon op de oranje driehoekjes die achter elk nummer van de EP staan ;)

Origineel geplaatst door Mostatic
ps. ik gebruik een cd van scooter als onderzetter voor mijn koffie.

hey man, nu trap je me op mijn ziel! Scooter vind ik echt de meest innovatie ARTIEST van de laatste 10 jaar. Echt geweldige muziek, de orginaliteit straalt er van af!

:Z

Arv

Kitbuilders zijn ook relaxed. Moet je eens zoeken naar hun remix van ' in the year 2525 '.

Ik vind dit allemaal nogal overdreven. Comtron is zeker niet de origineelste act die ik gehoord heb maar de nummers klinken zeker niet slecht. Zoals drexciya geëvolueerd is kan Comtron misschien ook evolueren en zo een meer eigen stijl ontwikkelen.

Ik vind dit een beetje dubbelzinnig, sommige mensen mogen dan wel een genre van 20 jaar terug copiëren (en releasen), maar dit (Comtron) kan dan niet?

Het is zoals een Pilsje , het is niet omdat een of ander oostblok land de Pils uitgevonden heeft dat de Pils van andere landen niet te zuipen is (maar in het geval van Heineken natuurlijk wel :D )

Zoals ik al zei, het is niet 'slecht', het is alleen wel een directe stijl-kopie van iets goeds en unieks. Als hij een minder unieke stijl had gekopieerd was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest, inderdaad. Maar Drexciya is wel zooo uniek... dat valt op, zeker omdat de hele 'electro-scene' er wel van overtuigd is dat Drexciya één van de meest unieke acts is. En Drexciya is niet iets van 20 jaar geleden maar van anno nu. En een genre dat 20 jaar oud is dicteert nog niet iemands persoonlijke stijl. En als we moeten wachten op de persoonlijke stijl van Comtron, waarom released Comtron dan nu alvast een plaatje in een niet persoonlijke stijl, maar in de stijl van iemand anders? Dat is dus gewoon het recept van Duvel gebruiken, in een ander flesje doen en de koper zeggen: wacht nog een jaartje, dan gebruiken we ons eigen recept, maar drink nu even dit, want dit is ook lekker. Dan koop ik liever gewooon Duvel en wacht ik wel een jaartje op dat nieuwe recept.

Het is een traject van persoonlijke ontwikkeling, zelfontplooiing denk ik.

Hey Brian .. een beetje meer respect mag wel hoor . En mijn heer van de Broek ook btw .
Ik kan van een aantal tracks van jou ook zeggen dat wel erg veel op Le Car lijkt . Zo lust ik er nog wel een paar .
Dat ga ik dan ook niet op een forum zetten .
Je krijgt de groeten van Mark "kid G" .

Last edited by a moderator:
Ben ik respectloos als ik zeg dat ik het goede muziek vind maar dat ik het ook een stijl kopie vind en dus gemengde gevoelens heb over een plaat? Mij om het even. Over mijn eigen muziek zeg ik niks, dat laat ik graag aan anderen over, ik wil wel zeggen dat er wel meer acts zijn dan alleen Le Car die in 'mijn' straatje passen.

En bedankt voor het overbrengen van Mark's groet, ik hoop hem binnenkort weer 'ns tegen het lijf te lopen.

Back