KidGoesting en Comtron

Origineel geplaatst door dextah
Hey Brian .. een beetje meer respect mag wel hoor . En mijn heer van de Broek ook btw .
Ik kan van een aantal tracks van jou ook zeggen dat wel erg veel op Le Car lijkt . Zo lust ik er nog wel een paar .
Dat ga ik dan ook niet op een forum zetten .
Je krijgt de groeten van Mark "kid G" .

Dat ik iets niets aan vind mag je toch zeggen?
Ik zeik het niet af,het raakt me niet,13 in een dozijn,maar goed dat er verschillende smaken zijn toch?
Anders was het ook saai.
Dit is een discussieforum waar meningen tellen dacht ik.

wat is le car btw?
of doelde je niet op mij?

ligt aan hier,krijg steeds proxy verbinding zoeken of zoiets....even rebooten kijken of dat helpt

en het heeft geholpen:D

offtopick:
ik moet zeggen veel namen zijn nieuw voor me,ben er ff uit geweest
wat me laatst wel imponeerde was een mix van dj anakin die op het net zweefde,bruut soms hard maar veel energie.
helaas weet ik niet welke nummers hij draaide.

Origineel geplaatst door KidGoesting
Smaken verschillen nu eenmaal...

Maar over 'hoe' een smaak tot stand is gekomen is wel over te twisten.. ;)

Ach ja, in een recensie van een bepaald nummer van mij op m'n Bunker electro plaat worden de namen
Japanese Telecom en Drexciya genoemd(misschien was het alleen een verkooppraatje),
terwijl ik zelf het gevoel heb dat het betreffende nummer echt m'n eigen ding is. Ik kende de muziek van die gasten geeneens. Ja ok natuurlijk luisterde ik wel eens naar van die DJ mixen waar van alles voorbij kwam, maar toch is het niet zo dat ik zo'n nummer ging maken met de gedachte van het moet zo klinken. (wat ik overigens wel vaak doe).
Ik denk dat je niet echt meer iets kan maken wat totaal niet lijkt op iets anders.
Maar dat hoeft ook niet, je mag best beinvloed zijn door andere artiesten, ietsje anders klinken
doet het toch altijd wel. (ok bijna altijd). En het kan ook gewoon leuk zijn om bepaalde muziek
te maken. Als het resultaat maar goed klinkt en het niet overdreven is nageaapt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
daar is niets mis mee, maar dit is gewoon het kopieren van een stijl die wel erg herkenbaar en uniek is (je moest 'ns weten hoeveel mensen dachten dat het hier om de zoveelste Drexciya pseudoniem ging). En een tribute is het ook niet echt, want da

zeg, ik wil zeiken, maar ik heb die mp3'tjes gehoord die op je hku.nl site staan (orgue electronic), en die lijken echt veeeeel meer op arpanet/drexciya dan ik op de hele comtron-what we sell plaat kan bespeuren....
Dus is het behoorlijk kinderachtig dat uitgerekend JIJ dit beweerd over comtron

ik ken 1 van de comtron-jongens vrij goed, en weet dat ie drexcyia wel s gehoord heeft, arpanet niet eens volgens mij. Zij maken gewoon toffe muziek vanuit een electro-funk hoek. dat het op iets anders mocht lijken lijkt me niet meer dan onvermijdelijk...en zoals ik zei kan jij daar zeker een volmondig woordje over meespreken helaas.

claptrap [we clap, we trap]

Grappig, mijn muziek lijkt dus al op Arpanet, Drexciya EN Le Car. Prima, lijkt me zo. Nog drie andere en we kunnen over een eclectische invloed spreken. Dat zal mijn betoog zeker onderstrepen. Dus: zoek en gij zult vinden! Maar wederom, ik ontken niets en zal het ook niet bevestigen, uiteindelijk staat mijn mening hier al en kun je dus aan de hand daarvan jouw mening geven over mijn muziek, hopelijk ook met vergelijkingen en onderbouwingen.
Wel leuk om te zien dat je eerste berichtje in deze thread is, Clap Trap. Per toeval hier terecht gekomen of sluimert er al een tijdje iets? Leuk wel, voor Comtron, dat ze vrienden hebben die dit soort dingen voor 'm doen. Toch vermoed ik dat jullie het iest te persoonlijk nemen. Jammer, want dat staat een goede discussie in de weg.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
Grappig, mijn muziek lijkt dus al op Arpanet, Drexciya EN Le Car. Prima, lijkt me zo. Nog drie andere en we kunnen over een eclectische invloed spreken. Dat zal mijn betoog zeker onderstrepen. Dus: zoek en gij zult vinden! Maar wederom, ik ontken niets en zal het ook niet bevestigen, uiteindelijk staat mijn mening hier al en kun je dus aan de hand daarvan jouw mening geven over mijn muziek, hopelijk ook met vergelijkingen en onderbouwingen.
Wel leuk om te zien dat je eerste berichtje in deze thread is, Clap Trap. Per toeval hier terecht gekomen of sluimert er al een tijdje iets? Leuk wel, voor Comtron, dat ze vrienden hebben die dit soort dingen voor 'm doen. Toch vermoed ik dat jullie het iest te persoonlijk nemen. Jammer, want dat staat een goede discussie in de weg.

mmm Brian, ik vermoed ook dat jij het een beetje persoonlijk opneemt, kan me nl herinneren dat je bij een posting op de LOW mailinglist over comtron ook gelijk met hetzelfde verhaal over arpanet gejat aankwam.... blijkbaar zit het je toch best wel heel hoog, of vergis ik me daarin?

Olaf

Origineel geplaatst door Mostatic
Kid Goesting heeft ook met koninginnedag in Amsterdam gedraaid met Carl Craig en Jand D, Aardvarck, Steven de Peven, Antal out of K, Red noise district.

Was een dag voor in de boeken.

Blacklabel is overigens van Kid Goesting.

:halleluja :halleluja :halleluja

wat was dat vet zeg ... al ben ik niet een echte fan van Kid goesting
hij draaide wel leuke italo toen

maar jezus wat was dat rushhour feest vet ...

gewoon 90 % mijn muziek en dat is echt uniek !!

Je vergist je, en je herinnering laat je in de steek Olaf, ik heb op Lowlands volgens mij niets over Comtron geschreven, ik heb al in tijden niets meer op Lowlands geschreven. Dus dat moet iemand anders zijn geweest.
Wat ik bedoel met persoonlijk nemen is: zouden 'de vrienden van Comtron' er niet beter aan doen de integriteit en stijl van Comtron te verdedigen, in plaats van de mijne gelijk te stellen aan die van hen? Het is wel makkelijk om te zeggen 'de pot verwijt de ketel dat íe zwart ziet', maar daarmee neem je niet weg dat je toegeeft dat zowel de pot als de ketel zwart zijn. Mij maakt het niet uit hoor, maar het zou voor Comtron wel zo leuk zijn, lijkt me.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol
mmm Brian, ik vermoed ook dat jij het een beetje persoonlijk opneemt, kan me nl herinneren dat je bij een posting op de LOW mailinglist over comtron ook gelijk met hetzelfde verhaal over arpanet gejat aankwam.... blijkbaar zit het je toch best wel heel hoog, of vergis ik me daarin?

Olaf

gaan we weer puristen pesten ?

hehehehehe 'who's the master of the underground' :D

maar de meningen zijn hier uitgesproken en duidelijk

en natuurlijk .. it takes one to know one , ken uw vijand zoals uw zelf kent
zijn altijd centerus paribus ... en menstechnisch vrij logisch

Origineel geplaatst door olafmol

Olaf

Brian treft geen blaam. Het was Danny:

From: "Danny Wolfers" <...@xs4all.nl>
To: <lowlands@...>
Date: Mon, 27 Jan 2003 16:39:50 +0100
Subject: Re: [LOW] hatsikidee

errr...

Comtron
natuurlijk helemaal hetzelfde dik als:

DOPPLEREFFEKT - ARPANET en JAPANESE TELECOM

voor als mensen dat nog kennen

en dat kunnen horen

en dat dan...

Dat 'het er wel erg dik bovenop ligt'

zullen we maar zeggen ;p

Zero One's reactie op Danny was trouwens ook best aardig :)

Wel grappig om dit te lezen van iemand van wie ongeveer z'n hele ouvre sterk is gebaseerd op dingen die al (veel) eerder door anderen zijn gedaan.
Zullen we maar zeggen 8-)

R.

ah ik dacht al dat ik helemaal gek werd..maar nu is het maar half... nix gezegd Brian

Origineel geplaatst door KidGoesting
Smaken verschillen nu eenmaal...

Gelukkig wel ja :yamaha:

ps (KID! zijn er nog beelden van koninginnedag op tape ofzo? die zou ik graag willen) :okdan:

Laatst gewijzigd:
Een discussie is altijd goed. Men vergeet overigens in het internet tijdperk wat een discussie eigenlijk inhoud en hoe die gevoerd moet worden. Lukraak iets op het net knallen is niet zo moeilijk. Zeker op het gebied van discussies in combinatie met annoniemiteit.
Inhoud daar gaat het om en om dit maar in spreekwoordelijk taal uit te drukken; "Bezint eer gij begint!"

Anyway, what we sell van comtron vind ik wel een heel erg lekker nummer. Klinkt lekker en de tekst is leuk.
No Sabbatical vind ik ook erg mooi qua sfeer.

Back