Welke Synthesizer? (80's sound)

En in hoeverre voldoet de minibrute? 2e hands zal budget nipt voldoen?

Wat een CS1x haat zeg. Het was voor die tijd en die prijs een fantastisch apparaat en eigenlijk is 'ie in sommige opzichten nog steeds redelijk uniek met zijn lo-fi sound en merkwaardige mix van 'MIDI keyboard'-achtige sounds met VA stijl filters en bediening en arpeggiator. Ik heb de mijne ook al heel lang niet meer, maar het is jarenlang mijn beste vriend geweest. Dat gezegd hebbende, je moest er wel echt induiken om alles er uit te halen, want de presets waren wat tammig.

Klopt ja, alle samples die gebruikt waren voor de 'performance' patches zaten stiekem weggestopt buiten het XG General Midi spul. Er waren nog veel meer trucs mogelijk, zoals multi timbraal apart effecten instellen of de performance mode als 4 stemmen gebruiken etc. Uren heb ik in dat ding gestoken met manual en blue book, eigenlijk ongelooflijk wat je er allemaal uit kreeg zonder dat je toegang had tot fora of websites met tips en trucs*. Er was een tijd dat ik alle control changes en MSB/LSB en weet ik wat voor instellingen allemaal uit mijn kop kende.

* Dwz ze bestonden vast wel, maar ik kende ze toen nog niet, we hebben het tenslotte over 1996 of zoiets.

Och, ik heb er toch wel hele leuke dingen meegedaan. Maar uiteindelijk was de hele klankopwekking inderdaad niet heel sterk en alles klonk wat muffig en dof helaas.

Binnen alle ellende die je soms in een club hoort is het errrruuug verfrissend om een natte tissue sound te horen

Een positieve reactie van jou op andermans werk zou ik ook wel eens verfrissend vinden.

:biertje:

Ja want ik ben nooit positief over andermans werk :?

Zo kort door de bocht bedoel ik het niet.
Maar je hebt soms een nogal sterke mening over bepaalde (mainstream)muziek. :)

Ik ben het ook wel eens met je eens, daar niet van.

Back