Welke Synthesizer? (80's sound)

Ik heb zelf eerst ook vintage synths geprobeerd te gebruiken als controller maar dit gaat vaak niet goed. Ze sturen namelijk vaak "all-note-off" commands als je de toetsen loslaat, iets wat in veel softsynths is geimplementeerd als "panic" command en dus direct alle geluiden afkapt zonder release stage.

Dat ter zijde, naast de goeie opties die al genoemd zijn, kan je deze vaak vinden voor onder de 300,-, klinken wel heel nice:
- Kawai K3
- Akai ax60/80

Voor (onder de) 300€ koop ik jouw ax80 met plezier!

gaan mensen hier nou nog werkelijk op de zoveelste "welke synth" thread in?
TS is bovendien al een jaar niet op SF geweest

Dit topic is toch niet alleen voor TS, iedereen kan hier toch reageren en lezen. Dus als het geen nuttige informatie is voor TS kan dat het wel zijn voor iemand anders..

Als dat niet de bedoeling is moet het topic maar gesloten worden.

AN1X

die heeft echt een juno sound

Is wel 180 euro boven je budget, maar binnenkort is de Korg MS-20 Mini te koop.
Heeft alle voordelen van de oude MS-20 + usb midi dus kan je hem gelijk aansluiten op je puter.

Het lijst aan artisten die de originele MS-20 hebben gebruikt is niet bij te houden en je hebt tenslotte een synth die veel meer dan enkel 80s sounds kan produceren.

https://www.youtube.com/watch?v=xsPTPJoY1Sk

De CS1x is een ramp met midi in mijn setup. Alle bakken doen wat ze doen moeten, behalve... Juist, die k*t CS1x. Er zitten inderdaad leuke geluidjes in. Alleen 4MB rom is weinig. Dat is soms aan het geluid ook wel te horen :(

Ik heb ook ooit een cs1x gehad en na een paar weken weer verkocht.
Ik was er niet van gecharmeerd.
En wat betreft de jaren 80 sound gebruik ik een mopho.
Die is ook zeker geschikt voor die sound en met twee sub oscillatoren ook erg dik.

De CS1x is een ramp met midi in mijn setup. Alle bakken doen wat ze doen moeten, behalve... Juist, die k*t CS1x.

Bizar... bij mij doet ie het goed, zelfs in een grote setup.
Ik gebruik wel een midi splitter/merger (Opcode Studio5LX)
Verder klinkt m'n Poly61 natuurlijk ook zeer 80's en ook m'n Casio HT6000 :D

Cheers,
Exo. :mega:

CS1X is weinig soeps, maar elke gratis synth is IDD mooi meegenomen :D

Uit een CS1X valt veel meer uit te halen dan de presets laten vermoeden. Prijs/kwaliteit zit dat wel snor. Dat gezegd zijnde gebruik ik hem nog zelden.

mja hij blijft toch klinken als een soundcanvas maar dan dan met wat meer effecten ;)

Back