EMS Filter PCB - Groupbuy

Eh ja ik heb ook 3 gele maar die andere 47n en de 10n kon ik wel plaatsen.. maar wat ik er van begrijp is die andere C3 maar dan mis ik toch nog 1 of die is overbodig geworden en niet veranderd of vice versa..

Euhm ligt het nou aan mij of mis ik een condensator van 100nF?
Ik heb er gehad 4 roode en 1 gele waarvan ik er van uit ga dat die rode gematched zijn.. Maargoed ik tel er in de BOM 5, en in het schema ook 5, maar op het plaatje van de print van Yves tel ik er toch echt 6 er zit er eentje naast de TL074 die ik niet terug kan vinden. Of ben ik nou abuis?
Oeps, foutje. Die naast de TL074 kun je weglaten, zal de werking van de module niet beïnvloeden.

Aah okay goed om te weten.. Toch ben ik nog wel benieuwd waarom hij wel op het pcb staat aangegeven?
Ben ook geen ster in wat wat is ik neem het ook maar 1 op 1 over van het schema waarom wat waar zit heb ik niet veel kaas van gegeten nog ;]

Ik heb vandaag een YuSynth diodeladder filter gerepareerd. (Niet met deze pcb, maar een van bridechamber). Omdat zelfoscillatie niet optrad heb ik de weerstandswaarde van R41 verlaagd tot 120kOhm. Dat was eerst 680kOhm.
Een tip voor dit circuit: soldeer de 680kOhm niet geheel in, maar doe het zo dat je hem ook weer makkelijk kan verwijderen mocht je geen zelfoscillatie hebben.

Ik ben lekker bezig geweest om 1 pcb alvast klaar te maken maar volgens mij kom ik onderdelen te kort en hou ik wat over wat ik niet kan plaatsen.

Als eerste mis ik de 100 uF en ook de 10ohm weerstanden en nog 1 100nf en ik heb 1 condensator over en 2 zwarte ..........

ben benieuwd wat ik over het hoofd zie

Ik moet wel zeggen dat ik het geen fijne printplaat vind om te solderen maar ok we komen er wel. :D

Attachments

• IMG_2876.jpg
    IMG_2876.jpg
    64,5 KB · Bekeken: 69
Als eerste mis ik de 100 uF en ook de 10ohm weerstanden en nog 1 100nf en ik heb 1 condensator over en 2 zwarte ..........

Die 100uF is niet nodig zie een paar post terug die miste ik ook dus je hebt er 1 op de verkeerde plek zitten.
Ik mis zelf 1 weerstand weet ff niet meer welke uit het hoofd verder zat alles er wel bij..

Ik heb er eentje in elkaar gezet voor een van de forummers. Die zwarte .... zijn ferrite beads die gaan ipv van de 10 ohm weerstanden. 100uF ontbrak bij mij ook, en nog wat dingetjes. Ik heb zelf voor die 47uF een radiale gebruikt ipv van die grote.

Ja die printplaat is naar. Ik ben zelf geen voorstander van vooraf lakken, tenminste niet met dit soort lak. Heb er zelf ook een bus van staan maar behalve op verzoek van anderen gebruik ik die zelf nooit als ik printplaten maak. Ik lak altijd achteraf, ná schoonmaken.

Ooh ja nu zie ik het stom..
Maar is die 100uF niet die kleine zwarte condensator? Zover ik weet had ik die op die plaats gedaan maar ik kan me ook vergissen heb het nu ook niet voor mijn neus liggen ;\

Was toch nieuwsgierig dus even m'n vriendin gebeld en die zei met dat ik wel een 100uF had en die kleine zwarte was 10uF ;] En missen doe ik een 47k weerstandje.

Nog steeds niets binnen.........=(
Ik snap niet hoelang zoiets in de post blijft 'zitten'

:stupid Wat ben ik een sufferd!
Zit ik braaf te wachten op Woody's pakketje, denk ik 'naar België duurt altijd wat langer..'

Begin ik toch te twijfelen, trek mijn emails na...

Blijkt dat ik stomweg vergeten ben daadwerkelijk te bestellen :dubbel:

Jeuuuuzzzzzzz, wat ben ik een uil!

:stupid Wat ben ik een sufferd!
Zit ik braaf te wachten op Woody's pakketje, denk ik 'naar België duurt altijd wat langer..'

Begin ik toch te twijfelen, trek mijn emails na...

Blijkt dat ik stomweg vergeten ben daadwerkelijk te bestellen :dubbel:

Jeuuuuzzzzzzz, wat ben ik een uil!
Kan alsnog. Levering nog voor de kerst. (Als de posterijen doen wat ze moeten doen)

Back