Wat is jouw minimale gearlist?

Pctje met logic,,,, daar doe ik het nu ook mee.

Maar MPC4000 en de K2600 is echt:{

Hierbij nog een leuk synthje voor de bassen want daar zijn kurzweils niet zo heel goed in. en een gaar 2ehands kut pctje met een audiophile 24 en klaar is KEees,,, smikkel smul. Vette prosound voor beneden de 10000euro,,, wat wil je nog meer

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

minimale setup voor:

live?:

nickx....geef maar een microfoon en ik ga! ...........ongelooflijk af.......

studio?:

atari, samplertje, nordlead, wat fx en mengpaneeltje, kratje bier, pakje camel...:okdan: die laatste twee zijn live trouwens ook handig....

Live is voor velen op dit forum, waarschijnlijk een soort van DJ-setup.
Voor mij is live: spelen met een band. Dan heb ik minimaal een stel toetsen nodig met geluiden als een E-piano/Piano/Strings/Brass en wat synth-meukjes.

En een barkruk

Origineel geplaatst door Hover
Karma, studio-in-a-box 8~

Sinds ik m'n Motif ES8 heb, weet ik wel beter.

Een Motif ES met mLAN, daarmee kan ik eigenlijk alles wat ik wil doen.
  • D'er zitten genoeg klanken in en je kan er natuurlijk ook zelf nog aan sleutelen
  • Uitgebreide effectsprocessor
  • een heel goeie sequencer, vooral Pattern Mode is superhandig en steekt de draak met menig arrangerkeyboard (Tyros, eat your heart out)
  • uiteraard is ook een veelzijdige sampler aan boord
  • meer dan genoeg arpeggiators om uit te kiezen en als dat niet volstaat dan is er altijd nog Phrase Factory
  • een stereo-input voor als ik dan toch eens wil zingen (helaas geen vocoder- Yamaha:
    smiley_please.gif
    )
  • een superklavier (zeker op de Motif 8/ES8 )
Eigenlijk heb ik niet eens een computer nodig want ik kan een ganse song resamplen, er is zelfs ruimte tot 1 Gb RAM 8D . Vervolgens de file saven als een wafje en hup, saven op m'n usb-drive. Usb-drive in de computer prakken en omzetten naar MP3 en uploaden zodat de hele wereld m'n brouwsel kan aanhoren.
En dan heb ik het nog niet gehad over de mLAN-uitbreiding, remote controlfunctie en de 3 PLG-slots.

't Ja, eigenlijk moet ik maar de rest van m'n setup verkopen, toch :D Maar ja, het GAS-beestje is toch sterker dan mezelf.

laptop + fruity + koptelefoon

ofwel

rm1x + multi-effectenbakje

:)

Origineel geplaatst door Hover
Een Motif ES met mLAN, daarmee kan ik eigenlijk alles wat ik wil doen.
mLAN heb je toch alleen maar nodig om te interfacen naar een PC of naar andere mLAN devices.
Waarvoor zou jij hem dan gebruiiken als je alleen maar een Motif ES zou kiezen? :confused:

Powerbook...FW410... Oxygen8... muis.... Tracktion(seq)... Live... Reason...
+
MicroQ rack
Mixer (FolioFX16)
Sherman
Chameleon
Ibanez EC20
Modulizer

Het zou in principe allemaal kunnen met de 1e regel maar 1 6U kistje en een mixer extra meenemen brengt wel meer vreugde in de live-interactie.

Origineel geplaatst door r.5
mLAN heb je toch alleen maar nodig om te interfacen naar een PC of naar andere mLAN devices.
Waarvoor zou jij hem dan gebruiiken als je alleen maar een Motif ES zou kiezen? :confused:

de mLAN16E is o.a. een audiointerface, altijd handig om het geluid in je computer te krijgen maar 't is wel wat meer dan enkel een interface.

mijn (analoge) accoustische (western) gitaar, blokfluit, klarinet en een harmonium (zo'n trap-orgel) ;)

- Laptop
- Ableton Live
- Firewire Drive
- RME Multiface
- Doepfer Drehbank

8~

Ik moet en zal de Yamaha 01x in m'n studio krijgen of een soortgelijk product.. Maar ja daar heb ik het geld niet voor (ik koos toch maar voor 2 weken Miami).

Origineel geplaatst door C738
A4000, laptop, mixer, superbassstation, nord modular rack

Thats about it.

:D

De nord modular heb ik eind deze maand :D

A4000, mixer, MPC2000xl, midiverb IV en nord modular rack is het minimum op dit moment.

't heeft een tijdje geduurd maar ik begin de A4000 steeds beter door te krijgen, met name om synths te vervangen door sample programs. (Rompler idee met veranderbare waves.. een rampler?)

-C-

Back