hulp nodig bij batterij alpha juno 1 vervangen

d44n

Ingeburgerd
Hoi,

Ik heb een alpha juno 1 gekocht maar moet het batterijtje vervangen, welke heb ik nodig?
Is het sowieso ingewikkeld?
heeft iemand hier ervaring mee?

bvd:) Daan

heb het een tijdje terug bij een juno2 gedaan,
het klavier zit over het moederbord heen geschoven, daar moet je even op letten.
je hebt een 2032 knoopcel + houder nodig
is verder niet ingewikkeld; ouwe eruit, polariteit in de gaten houden bij het terugplaatsen van de nieuwe.
als ie weer in elkaar zit moet je m resetten dacht ik
succes ! :okdan:

Ik heb een MKS-50 en ik moet de batterij ook binnenkort gaan vervangen, want het voltage zit op 2.9 volt en 2.8 is het (aangeraden) minimum.

Nu heb ik al zitten zoeken naar geschikte houdertjes. Op zich zijn er twee types: staand en liggend. Staand gaat niet werken, want daar zitten de soldeerpinnen verkeerd voor (veel te dicht bij elkaar).

Voor een liggende heb ik echter ook nog niet de perfecte houder gevonden. Volgens mij zie ik steeds twee types: eentje waarbij de pinnen 18 mm uit elkaar zitten en eentje waar dat 27 mm is. Die 27 mm is echt te groot, maar die 18 gaat misschien wel werken (pennetjes een beetje buigen).

Of heeft iemand misschien eentje met de pennen 20 mm uit elkaar gezien, want volgens mij zitten de gaatjes op de print 20 mm uit elkaar. Ik heb het ding nu niet open liggen, dus het zou ook kunnen dat ze 18 mm uit elkaar staan en de houdertjes die ik vond 20 of 27 mm tussen de pennen had.

Bij de batterij die er nu in zit hebben ze de pennetjes eraan gepuntlast. Het lijkt me niet zo zinnig weer zo'n ding te gebruiken ipv een houder; mag je het over een paar jaar weer doen.

Back