Alternatief voor de schuine broder planken?

barn

Detroit nerd
Bestaat er al een alternatief voor de befaamde schuine broder planken?

Ga mijn studio weer in huis doen en naast een jaspers standaard wil ik een broder systeem plaatsen... en het liefst dus met de schuine planken...

Zoeken levert nog steeds zeer weinig op, dus ik vroeg me af of er al een goed alternatief bekend is...

Niet dus... jammerrrr...
Dan maar blijven zoeken naar 2e hands broder planken...

Tenzij je van die verstelbare dragers (shopfitters) kan vinden geef ik je weinig kans.

Ik heb wat dingen van het element systeem gehaald bij De Winkelinrichter en daar wat planken en L-profielen bij de Gamma bij gekocht. Het voordeel is is dat het helemaal naar je eigen maat te maken is, en je je planken gewoon al op maat kunt laten maken bij de Gamma dus uiteindelijk ongeveer net zo veel moeite moet doen om de boel te monteren als bij Broder.

http://www.allesvooruwwinkel.nl/c-424694/verstelbare-dragers/

Wat is ongeveer het gewicht dat zo'n systeem aankan eigenlijk? Het zou mijn ergste nachtmarrie zijn als het hele zaakje van de muur zou knallen...

is dat nog steeds gratis trouwens? halverwege de jaren 90 iig nog wel :D

50 eurocent per zaagsnede, maar gratis als je de Gamma-pas hebt.

Wat is ongeveer het gewicht dat zo'n systeem aankan eigenlijk? Het zou mijn ergste nachtmarrie zijn als het hele zaakje van de muur zou knallen...

Als je maar genoeg gaten boort moet het staal gaan buigen voordat het er af dondert.

attachment.php

Hmm dat ziet er wel erg goed uit. Ik zou dan ook een onderste rechte plank als "bureau" willen gebruiken, met 3 schuine planken erboven voor keyboards. Die onderste plank is bij jou gewoon een los bureau volgens mij?

Hmm dat ziet er wel erg goed uit. Ik zou dan ook een onderste rechte plank als "bureau" willen gebruiken, met 3 schuine planken erboven voor keyboards. Die onderste plank is bij jou gewoon een los bureau volgens mij?

Ja vanwege het hefboomprincipe wil je natuurlijk niet zo'n grote zware mixer aan een plank hangen. Kleinere mixers kunnen natuurlijk wel prima.

Nee precies, het gaat bij mij om een laptopje, een mixertje en wat rand apparatuur. Kan er altijd nog wat steun paaltjes onder knallen.

Het staalwerk is sterk zat. Het gaat om de verankering in de muur. Als je de strips met flinke keilboten bevestigd kunnen ze een enorm gewicht dragen. Ik heb er boeken en manuals op staan, die zijn heel wat zwaarder dan welke synth dan ook die op een plank past (een CS80 past natuulk niet op een plank). En
dan zijn de muren van mijn huis nog gemaakt van die crisispoederpulverstemen uit de jaren dertig.

50 eurocent per zaagsnede, maar gratis als je de Gamma-pas hebt.

Bij de praxis hier hebben ze ook gratis gezaagd.
En ik had nog wat extra hout nodig, gaven ze mij gewoon wat resten mee die ze toch weg gingen gooien ! En dat waren 2 dikke planken van 70 x 160.

Maar goed, brabant he, daar gaat alles wat relaxter als in de randstad, vooral gamma bij de kuip ben ik vaak als stront behandeld.

Google op DX Dulimex. Op hun site zijn inklapbare dragers te vinden die je in verschillende hoeken kunt instellen.

drager.jpg

Met een beetje hak en zaagwerk is er ook nog een 19" muurrack van te maken,

attachment.php

Ik heb wel 2 alu strips, de vierkante buizen,met elk 5 schroefen haaks over de draagrails gezet omdat ik ook van die zandmuur heb, bovenaan links zie je nog net een stukje.
Zit supervast, zwenkt ook niet oid, de draagstrip voor de 19"zooi heb ik ook van alu L profiel gemaakt

Attachments

• 100_1591.jpg
    100_1591.jpg
    50 KB · Bekeken: 98
Google op DX Dulimex. Op hun site zijn inklapbare dragers te vinden die je in verschillende hoeken kunt instellen.

Bekijk bijlage 73797

Is dat voor het element systeem of voor het broder systeem...

Mijn voorkeur gaat trouwens naar een L-poot systeem ipv in de muur...
Wil er geen mixers of topzwaar spul opzetten en onderste deel idd als werk-bureau met m'n mpc ernaast...

Hopelijk gaat dat werken, zal eens naar de gamma gaan :)

Een L-poot systeem zou inderdaad wel mooi zijn, die heb ik volgens mij ook vaak zat in winkels gezien.

Dat ziet er goed uit!

Misschien zet ik hem achter mijn bureau langs dan... zodat de planken boven mijn bureau komen te hangen...

Interesting... interesting... keep us posted!

Back