Alternatief voor de schuine broder planken?

Net nog ff op en neer gemaild. Maar er is echt vanalles bij te krijgen, o.a. muurbevestigers. Aangezien mijn dragers 40cm zijn, planken volgens mij bijna 50cm en die poten maar 30cm wil ik ze zeker wel in ieder geval op één plek per poot aan de muur vast maken. Dan ga ik voor de 225cm L-staanders, al zal ik de bovenste 50cm niet snel gebruiken. Je moet ze op ongeveer één meter afstand zetten van elkaar, dus dan heb ik wel €220 euro aan poten nodig.....ex verzend :(

Dit is maar €25,- bij elkaar:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00117123/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30117126/

Dus ik ga toch nog even langs IKEA met mijn kantelbare element-systeem dragers voordat ik ga bestellen bij die gasten....al zal de kwaliteit van zo'n winkelsysteem wel iets beter zijn, ik heb dat niet nodig denk ik.

KeybRack170-145-4-19.jpg

Dat is idd ook mooi spul, maar niet zo breed (die van mij wordt +/- 3 meter) en je hebt natuurlijk geen planken voor losse drumcomputers en moduletjes. Wel leuk dat je hem ook met een 19" rack er in hebt, daar had ik zelf ook al aan zitten denken om die er onder te zetten :)

Tuurlijk wel. Alle onderdelen zijn er ook los te koop. Ook de losser dragers.
Zelf kun je ze wat inkorten voor de kleinere modules. Mijn jp8080, total control en laptop hebben eigen dragers.
Ik heb t rek zo aangepast dat de achterpoten op de vensterbank rusten waardoor t geheel weer minder ruimte in neemt. Zeker als je vaak wisselt van setup is dit systeem ideaal.
Let wel op als je 19" materiaal los besteld dat je ook de bevestigingstukken voor aan de buizen weet te bestellen.
Deze kon ik niet vinden op de site maar schijnen er wel op te staan.

Je kan trouwens ook (ipv de dragers naar elkaar schuiven) gewoon een plank op de dragers leggen voor je moduultjes.

Tja ik heb nu al een hoop dragers en planken, maar anders was dit wel een mooi alternatief geweest. Denk dat je voor 2 keyboards breed wel naar de €800,- gaat, maar zo'n element-systeem met L-poten gaat ook snel in de papieren lopen.....

Thnx man!

Had bijna al die andere besteld...

Kan je denk je bij een verbindingsbalk van 97cm toch een plank van 1.30m op de dragers schroeven?
Dat zal toch nog wel stevig zijn toch?

Ik zou zeggen dat het wel een stukje mag uitsteken, dat was iig wel de planning bij mij thuis. Ik dacht vier meter breed te gaan ongeveer met vier dragers om de meter, dus dan zit er +/- 50 cm links en rechts naast. Denk dat het grootste deel van het gewicht toch gewoon aan de binnenkant leunt.

heb ze net gemailed of de combi die ik hierboven schets mogelijk is...

ben benieuwd!

Die verbindingsbalken daar had ik nog niet over nagedacht, maar ik zou het geen slecht idee vinden want met die strips tegen de muur zat niks helemaal recht. je moet oom per poot een bevestiging aan de muur hebben. Maar dit adresje is wel goedkoop man, bijna de helft met alles!

Krijg net dit mailtje terug:

"Nu ik de foto van je heb gezien weet ik welk systeem je wenst.

Om de getoonde afbeelding te kunnen maken moet je geen gebruik maken van de L-staanders die je nu op de site hebt gevonden.
Deze staanders zijn niet anders aan elkaar te verbinden dan door hem vol te hangen met achterwand panelen. Dit is dus niet waar je naar op zoek bent.

Wel heb ik een ander systeem dat ik je kan aanraden maar daarover kan ik je beter een catalogus toesturen aangezien dat niet helemaal duidelijk op de site staat.

Als ik je contact gegevens mag ontvangen zal ik een catalogus naar je sturen waar dit systeem in omschreven staat met duidelijke afbeeldingen erbij."

Ik krijg dus nu een catalogus opgestuurd, maar heb wel gevraagd of ze niet een digitale versie hebben.
Ik houd eenieder weer op de hoogte!

Ik heb een Jaspersrek staan en ben er zeer content mee.
Goed aan te passen en uit te breiden.
http://www.jaspers-alu.de/eng/studio.html

Succes

Heb r ook een. Standaard hoogte 140. Passen 3 lagen op (bij 4 lagen kun je niet meer goed de parameters lezen van je synth)

4S-150S.jpg

Deze. Heb de 4e legger achter de bovenste staan zodat ik r mn moog op durf te zetten

Dan heb je dus van die achterwanden nodig om ze te verbinden... en ik heb nog niet echt een bevestiging gekregen van of die verstelbare dragers in dat systeem passen...

Anders hadden ze dat wellicht wel gezegd?

Hopelijk kan je het met die tussenstukken een beetje stevig krijgen...
Ik ga toch voor andere systeem, ook omdat ik om mijn bureau heen ga, en die vouten van die goedkope ook een beetje lomp zijn...

ik hoef dan ook maar 2 staanders om mijn systeem te complementeren...

Ok, ik het systeem in huis... nu volgende uitdaging...

planken...

Wat zijn goede stevige planken die wel wat gewicht kunnen dragen en waar ook nog zo'n voor stuk op zit zodat de synts er niet afdonderen...
Kan ik hier voor gewoon naar de Gamma? Of zijn er betere alternatieven?

Tussen de 2 plankdragers zit 1 meter... en aan de buitenkant gaan ze ongeveer 30 cm uitsteken.

Iemand tips?

Back