Alternatief voor de schuine broder planken?

L profiel is al gauw niet hoog genoeg. Een hoop synths staan op rubber voetjes en hebben een schuine voorkant. Duikt -ie zo over het randje!

Ik ga bij http://www.winkspullen.nl mijn L-staanders halen denk ik, maar moet het nog even goed uitzoeken of het echt de goede zijn. Ik had redelijk dik spaanplaat van +/- 1,5cm dik met een alu L-profiel voor afwerken plinten e.d. er op geschroefd, en dat was meer dan hoog zat. Dikte van het hout doe ik doe ik denk ik iets dunner deze keer, en wellicht dat ik toch voor een spaanplaat rand kies ivm de kosten. En dan afwerken met plakplastic.

Hoeveel ruimte heb jij tussen je dragers?
Bij mij is dat 1 meter plusminus... wil niet dat het daar doorzakt...

hmmz, bij die winkelspullen.nl is het wel een stuk goedkoper, en het lijken dezelfde onderdelen te zijn..

Maargoed, heb mijn stellage inmiddels opgetuigd, en ben erg tevreden... zeer stevig... meer dan hoog genoeg...

Ga misschien nog een 2e doen achter/boven mijn bureau... heb de plankdragers al (per ongeluk 4 paar besteld ipv 4 ;) )...

Hier een foto van het uiteindelijk resultaat... een jaspers systeem icm het winkelsysteem dus... (met gamma platen, multiplek 15mm, die zakt niet zo makkelijk door)

Attachments

• schtudieuh.jpg
    schtudieuh.jpg
    80,3 KB · Bekeken: 125
Tjongejonge bij die ene toko waar die L-poten zo goedkoop zijn moest ik bij het afrekenen ineens een KvK nummer invullen en een BTW-nummer....maar kon die vervolgens wel gewoon leeg laten? Heb maar gewoon doorgeklikt en besteld, hoop niet dat ze beginnen te zeiken....

Ik heb een mailtje terug gehad met de vraag of ik niet ook wat bevestigingsmateriaal nodig had, maar geen opmerking over extra verzendkosten of een KvK-nummer. So far, so good :okdan:

Dus je hebt uiteindelijk bij winkelspullen.nl gekocht?

En wat heb je besteld? 2 L-poten en 2 verbindingstukken?
Wat was je uiteindelijk kwijt?

Het lijkt er trouwens ook nog op dat je bijvoorbeeld de voeten waarop de L-staanders staan, los moet bestellen? klopt dit?

attachment.php

Eindelijk in actie. Heeft even geduurd aangezien ik toch maar bedacht had niet bij mijn ex te blijven.

Ik heb ze uiteindelijk besteld bij SHOPVISIE omdat die in de buurt zitten en dan heb ik minder gezeik met verzendkosten. Ik was er in totaal 342 euro voor kwijt, voor vier poten en alle bevestigingsmiddelen. Ik heb het eerder met van die wandstrips gedaan, dat werkt in principe ook prima alleen wordt je muur dan één grote gatenkaas. Bovendien kan ik nu zoveel ruimte achter de racks maken dat ik relatief makkelijk achterlangs kan om te bekabelen (de wandbevestigingssteunen zijn uitschuifbaar 20-40cm).

Verder nog een MDF-plaat van de Gamma gratis op maat gezaagd van 20 euro, en nog van die alu strips van een euro of 6 per meter. De schuine dragers zijn 7,50 per stuk.

Euro of 450 in totaal, maar dan zou ik dus nog wel 1 meter extra hebben omdat ik nu een paal niet gebruik, en ik zou nog een vierde laag kunnen maken die staand te bespelen is, en kijk wat je er nu al op kwijt kunt.

attachment.php

Attachments

• poten.png
    poten.png
    128,1 KB · Bekeken: 89
Back