pop track - feedback gevraagd

Lead in de intro klinkt te ver weg, geluiden zitten elkaar teveel in de weg, en ik heb zo het idee dat in je DAW alles vrolijk in 't rood staat.

Lead in de intro klinkt te ver weg, geluiden zitten elkaar teveel in de weg, en ik heb zo het idee dat in je DAW alles vrolijk in 't rood staat.

thx, ik ga er morgen aan werken. Als je meer tips hebt, hoor ik het graag.

Hoe voorkom je trouwens ''in het rood staan''? Ik heb de volumes ongeveer aangepast aan de volume van enkele proffesionele tracks. Het gekke is dat alle bestaande proffesionele nummers die ik open, in het rood komt te staan. Dus ik dacht dat het wel normaal was.

Hoe voorkom je trouwens ''in het rood staan''? Ik heb de volumes ongeveer aangepast aan de volume van enkele proffesionele tracks. Het gekke is dat alle bestaande proffesionele nummers die ik open, in het rood komt te staan. Dus ik dacht dat het wel normaal was.

Omdat een track niet heel simpel door alleen enkele sporen te mixen, tot stand komt. Het mixen is om zeg maar de balans te zoeken tussen de sporen. En dat doe je vooral door de volumes laag te houden. Bekijk een track als een schoenendoos die je vult met diverse frequenties. Als je een aantal sporen hard mixt zal het plafond van die doos snel bereikt zijn. Met een zachter volume houd je dus meer ruimte over om de sporen in evenwicht te houden. Ook houd je dan ruimte voor dynamiek.

Wanneer je tevreden bent met het resultaat, maak je een eindmix. Deze eindmix wordt dan vervolgens 'gemastered' om het luider en één geheel te maken.

Om de schoenendoos-analogie nog wat door te trekken: geluiden hebben niet alleen hoogte maar ook breedte. Als twee geluiden qua frequentie overlappen kun je die op die plaats bij elkaar optellen; door te EQen snij je die stukken af.

Je hebt in een DAW ontzettend veel headroom, dus alles helemaal openzetten is niet zo'n goed idee. Ga maar eens lezen: http://www.gearslutz.com/board/so-m...s-don-t-sound-good-analog-mixes-restored.html

Bedankt iedereen, ik kan weer even vooruit.

Yoozer, dat breedte verhaal is interessant en nieuw voor me, ik zal me er eens in verdiepen.

Ik vind het muzikale idee best leuk. Daar kun je leuk verder op bouwen. En met een goede mix kan het een prima track worden................ Keep it up!

Thx!

Ik heb totaal andere geluiden gebruikt dit keer. En ook aan het volume gewerkt. Vinden jullie het zo beter of juist niet? En wat kan beter? Ik heb bewust (nog) geen reverb toegevoegd. Aan welke instrumenten is het wel of niet verstandig om reverb toe te voegen? Ik dacht alleen aan de viool, panfluit en snare en de rest niet. Wat denken jullie?

Attachments

• Song2.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 67
Neeeeee, deze 'doet het niet'. Je eerste instrumentkeuze was echt OK. :okdan:
Dit is nix. =( Bij je eerste track moet je gewoon bepalen wat je als lead en background wilt hebben, en daarop gaan mixen. Je hoeft niet echt andere instrumenten te kiezen, je moet vooral anders mixen. Maar met deze 'nieuwe' instrumenten is je song veel minder sterk. :(
Vind ik dan. :geslaagd:

Neeeeee, deze 'doet het niet'. Je eerste instrumentkeuze was echt OK. :okdan:
Dit is nix. =( Bij je eerste track moet je gewoon bepalen wat je als lead en background wilt hebben, en daarop gaan mixen. Je hoeft niet echt andere instrumenten te kiezen, je moet vooral anders mixen. Maar met deze 'nieuwe' instrumenten is je song veel minder sterk. :(
Vind ik dan. :geslaagd:

Ok thx voor de feedback. Ik vind die 2e eerlijk gezegd ook niks. :P Het was eigenlijk meer een expiriment met meer organisch klinkende sounds. Maar de 1e sound is de kant die ik op wil.

Ik heb hiervoor alleen korte hiphop beats gemaakt met vooral organische sounds. En nooit aandacht gegeven aan mastering. Dit is dus totaal nieuw. Ik wil me nu richten op de ''eloctropop'' stijl en het is voorlopig toch nog even zoeken. Ik begin eigenlijk helemaal onderaan. En zoals je ziet gaat dat gepaard met beginnersfouten. :P

Back