Nieuwe Monotron's: Monotron Duo en Monotron Delay

Ze houden met dit soort producten de markt toch beetje toegankelijk voor nieuwkomers en/of low-budget, dat is imo wel belangrijk.

Als ze al die centjes goed benutten voor (ontwikkeling van) een degelijk/profi product om de zoveel tijd, en volgens mij gebeurt dat ook wel.. en da's toch weer positief.

Precies wat ik ook dacht!
En in plaats van nieuwe Montrons kopen hou ik de toekomstige profi synth in gedachten haha:D

Wat natuurlijk wel tof is van monotrons, monotribes, electribes, behringer, m-audio enz enz, dat er veel mensen in aanraking komen met gear. Die lage instap maakt dat die mensen later misschien toch de Arps en Moogs kopen. Zonder die instapgear hadden mensen die stap misschien niet gemaakt en waren ze nooit in gear gaan investeren. Toen ik 15 was, had ik ook geen geld voor een Moog Voyager (nu nog niet btw :P ). Verder vind ik het een hoog speelgoedgehalte hebben en blijf ik er bij dat ze hun best moeten doen om iets mooiers op de markt te zetten :D

of die laagdrempeligheid iets positiefs is is nog maar de vraag

Ik kan inderdaad ook zeer sterk aanraden om een multi fx bakje te kopen voor degenen die er nog geen hebben maar wel wat hardware synths zonder (veel) ingebouwde effecten hebben. Je kan zoveel kanten uit door een synth door een effectje te halen. Dat hoor je ook al aan de monotron delay.

Wil je het echt cheapo is een Behringer multifx tweedehands niet eens een slechte instapper. Voor ietsje meer geld heb je een tweedehands lexicon multifx, en dan gaat er een wereld voor je open.

Maar goed, de monotr's dus.

Net zoals bij games weet de marketing van Korg het ook: wil je écht een blijver/hype/legendarisch product(je), zorg dan dat er een community rond ontstaat. Mooi DIY werk!

Spellen met een level editor of die goed moddable zijn, hebben een veel langer leven omdat een community ze in leven houdt met nieuwe elementen.

In sommige gevallen gebeurt dit op zo'n manier dat er commercieel weinig uit te halen valt. Maar bijvoorbeeld Richard Burns Rally wordt nog altijd nieuw verkocht ook al is het jaaaaren oud, omdat de community het met de vlotte naam RSRBR2011 in leven houdt. Dus de makers daarvan kunnen dat spel jaren later nog steeds vlot verkopen voor 10€. Het zal ze geen miljardair maken, maar de centjes blijven zo toch veel langer binnenkomen dan mocht er geen community zijn (niemand kraait nog over bv de ColinMcRae uit hetzelfde jaar) Je ziet iets gelijkaardigs bij Grand Prix Legends, maar dat is bij mijn weten niet meer nieuw te koop dus commercieel is de community daar van geen waarde. Heel anders is het bij Valve, die een soortement online winkel hebben voor de mod community. Die teren ook nog steeds op bv de HL2 engine via mods.

Dit is dus redelijk parallel aan korg die met de monotr's de DIY community subtiel omarmt. Duidelijk met de eerste monotron door het duidelijke PCB, maar daarmee zijn de zaadjes gelegd voor een levendige monotr'mod community. En dat kan alleen maar goed zijn voor de verkoop van die koekdoosjes. :)

Spellen met een level editor of die goed moddable zijn, hebben een veel langer leven omdat een community ze in leven houdt met nieuwe elementen.
als elk individu de game netjes koopt wel idd... het custom level editten/maken is zeker een leuk extraatje maar dat was er sowieso al want de developers hebben het zelf ook gebruikt uiteraard... een dergelijk populaire game is natuurlijk ook gewoon 100% af zonder dat de gebruiker er zelf nog dingen er bij hoeft te maken dus zie ik de overeenkomst tussen dergelijke games en een niet af zijnde monotron die de men dan maar wat moet modificeren niet want dat kost extra geld...

maar enfin...

Laatst gewijzigd:
Wil je het echt cheapo is een Behringer multifx tweedehands niet eens een slechte instapper. Voor ietsje meer geld heb je een tweedehands lexicon multifx, en dan gaat er een wereld voor je open.

ook een idee:
alesis picoverb , echt fijn galmpje voor ca50 euro, en 24 bit
podxt 2de hands met bass expansion, handig voor van alles, inclusief koptelefoonversterker

Ik weet niet of hier het iemand weet - ik vind zo weinig duidelijke info op het net hierover...

Is er al een 'koopbare' midi interface (niet met usb, gewoon midi, zodat je een keyboard kan aansluiten) verkrijgbaar voor de monotrons?

Je kan de Monotron modificeren met een CV ingang, deze kan je dan aansturen via aan MIDI to CV interface.
Dit geld voor de eerste Monotron.

Ja - weet ik. Maar er is dus niet echt een kant-en-klare midi oplossing. Bummertje. Had het graag gefixt gezien voor die monotron duo. Als je daar een midi-klavier kan aanhangen ben je toch al een eind op weg, soort van simpele tussenversie mini ms10/20.

Andere modules die eigenlijk maar hetzelfde kunnen kosten snel 1 nulletje meer.

Back