tr505 mods

mn mods zijn altijd zichtbaar, niet perse omkeerbaar en soms bewust lelijk!!! maar das afhankelijk van de stijl van t apparaat. mn 505 is strak gemod en met respect behandeld, mn casio keyboard bewust lelijk gemaakt, keyboard eruit gesloopt en binnenkant gecraquleerd rood gespoten en overal draadjes. mn sx150 is juist weer in de stijl van een analoge synth: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143104&highlight=sx150

ja die sequence glitches... het schijnt dat het de ritmes door elkaar gooit en meer staccato ritmes oplevert, nu nog de leukste combi's zoeken. ze staan op de site van burnkit2600

Ik ben er ook niet om jullie de les te lezen, had al weer een beetje spijt van mijn post. Zou me wel pijn doen om een door mij gewild apparaat helemaal naar de klote gemod te zien, m.a.w. niet meer normaal bruikbaar.

terugkomend op de potmeters; ik heb ze nu toch definitief als lin. ipv log. omdat met log de crunch wat minder subtiel te doen is. het kan dus allebei. ik raad aan om er even mee te spelen.

voor de sequence glitches heb ik de beste combi (voor mij) gevonden. echt glitchen doet het niet maar is daardoor juist erg bruikbaar! wat het doet; ipv 16 stappen naar 8 stappen, kick verdubbelen in het grit, alles verdubbelen in het grit, enz. in meerdere combi's, erg leuk voor snel even een aanpassing van het ritme. Alles blijft keurig in het grit staan en de geluiden veranderen opzichzelf niet!

wat ik heb gedaan:
pin 1+4
pin 1+22
pin 2+6
pin 6+22
deze combi's heb ik aan momentary drukknoppen zitten zodat ik tijdens het spelen snel een korte break kan maken.
wat een beetje gek is is dat deze mod enkel werkt voor bank D, E en F!

voor de sequence glitches heb ik de beste combi (voor mij) gevonden. echt glitchen doet het niet maar is daardoor juist erg bruikbaar!

klinkt goed! zeg kwam je nog combi's tegen die wel de sequence in de war gooiden?
in dat geval mag de 626 ook weer open:P lijkt me tof om ze met een joystick te bedienen

en wat foto's
P1010029.jpg

P1010030-1.jpg

P1010032.jpg

thnx!
ik zit nu ineens ook veel liever met mn 505 te spelen dan ik eerst deed, of dat door de houten zijpanelen komt??
ik raad echt iedereen aan om zn 505 een klein beetje te verbeteren maar ik zie helaas te vaak lelijke instrumenten ontstaan en das jammer.

Damn, die houten zijkantjes en mods zien er nice uit! Ik heb laatst ook de trigger out mods gemaakt op m'n 505, maar met dat signaal kon de rest van m'n apparatuur niets. De trigger out van m'n 626 werkte daar echter wel prima voor. Werkt de trigger out van de 505 wel goed bi jou? En heb je ze op dezelfde manier gebouwd als op de burnkit site?

Heb m'n open 505je er maar weer eens bij gepakt en even verder gepoked voor een fatsoenlijk triggersignaal. Voor de individuele triggers van de verschillende instrumenten werken de burnkit 2600 bends wel redelijk goed. Het zijn audiotriggers, dus niet echt pulse signaaltjes, en voor mijn gebende keyboardje niet echt super. Maar het werkt.
Voor een steady trigger sync signaal gebruik ik nu pin 49 van IC3 (CPU). die werkt zowaar behoorlijk goed met m'n Soundmaster ST-205!

Dus binnenkort mijn gemodde versie van de tr-505. Hij gaat alleen niet zo mooi afgewerkt worden met houten randjes enzo. Dit wordt puur praktisch!

thnx!
ik zit nu ineens ook veel liever met mn 505 te spelen dan ik eerst deed, of dat door de houten zijpanelen komt??
ik raad echt iedereen aan om zn 505 een klein beetje te verbeteren maar ik zie helaas te vaak lelijke instrumenten ontstaan en das jammer.

Mooi geworden, wel een verbetering zo.

audio (line-)niveautriggers kun je eenvoudig omzetten in 5V-triggers

die houten zijkantjes zijn reststukjes die ik op maat heb gezaagd en gelakt. Was nog een hele gedachtekronkel omdat ik geen boutjes in zicht wilde. De zijkanten zitten nu op de onderste helft vast en heeft steuntjes voor de bovenkant.

@ Jwhagenbeek

Wooow petje af voor die TR-505:halleluja

Echt strak met dat hout zo :{
Hoeveel tijd en geld heeft je dit gekost als ik je dat zou mogen vragen?

kosten... :P
6,50e

resthoutjes van een bootrenovatie
potmeters uit een afgedankte mixer uit de vereniging
schakelaars uit een oude brandmelder
aluminium stripje stukje van een strip dat ik toch moest kopen dus zo'n 0,50e
8 x minijack inbouw voor 0,75e per stuk

qua werk 1 avond solderen, 1 avond zijkantjes zagen en 2 lagen lak.

actodi; daar zijn vrij simpele schakelingen voor google helpt je vast beter dan ik :P (heb m hier niet bij de hand)

Back