tr505 mods

heb je de aanpassing nog gedaan? ik merkte gisteren ook op dat mn modular niet goed op de triggers reageert ik ga dus ook maar dat omvorm dingetje voor mn 505 bouwen. heb t al wel eerder voor wat anders gebruikt en dat werkte.
Je had het over: "Voor een steady trigger sync signaal gebruik ik nu pin 49 van IC3 (CPU). die werkt zowaar behoorlijk goed met m'n Soundmaster ST-205!", geeft dat een clocksignaal gelijk aan de midiclock? want dan zou je ook de stroom van het "tempo-ledje" af kunnen tappen.

Over S-triggers kan ik helaas weinig zeggen...

Ondertussen ben ik wel een eind verder met het bouwen aan m'n 505. Sequencer mods zijn af, individuele volumes zijn af, en de trigger circuitjes zijn gebouwd en geinstalleerd.

Ik heb de standaard triggers nu voor de individuele instrumenten en die pin 49 als general midi clock. Die werkt op zich wel, maar niet zo perfect als toen ik het pre-modification aan het testen was... De losse triggers werken op m'n gemodde superb sound keyboardje, echter verandert dan wel de sound van de audio outs. Ze werken niet met m'n soundmaster. Verder doen ze het ook niet als ik de aarde aansluit...

Dus ik weet niet of mijn ervaringen iets zijn om op te bouwen. Zeker nu ik net merk dat m'n 505 raar begint te doen... Als hij net aan is, doet alles het goed. Na +/- 10sec wordt de audio per hit steeds korter tot er alleen nog clicks over blijven... Ik ben band dat ik de boel nog een keer mag gaan solderen ;{

Als ik weer thuis ben zal ik wat plaatjes uploaden.

Wie o wie wil mijn 505 modden? Gelieve even een pm te sturn met wat er mogelijk is. Bvd!

Tja, ik gebruik de mijne als main Midi-syncert en glitchert voor al m'n live sets.

bv:

Maar die van mij is dus gepermabent en heeft geen werkende geluidschip meer. Maar als midiglitcher helemaal de shit!

ow ik wil wel een demootje maken volgende week ergens...
qua bends... er is alles al over geschreven. kijk vooral wat je zelf bruikbaar vind. ik ben bijvoorbeeld erg blij met mn volume pots per sound, dat geeft al echt een extreem extra bruikbaarheid. ik heb daarnaast "sequence glitch" bends onder momentary knoppen gezet. bewust niet onder latch schakelaars omdat t juist om speelbaarheid gaat en de sequence glitches geven net wat extra's als je een break doet. de glitches doen niks met het geluid! enkel aan de midi sequence en dan ook nog eens gewoon in het grid (de sequence glitches werken alleen voor de userpatterns, weet niet waarom). ik heb bewust geen bends gedaan die het geluid vernachelen want ik hoef niet zo die schelle circuitbendsounds uit mn 505.
wel zou ik de pitch per sound bend willen doen als ik er nog eens wat bij zou willen plakken.

Ik heb toevallig van de week een 505 gekocht omdat ik eigenlijk weer een 707 wilde omdat die live zo hard knalt...
Dacht 505 kleiner goedkoper 40€ doen.

Heb nooit stil gestaan bij indv outs mod en volume per instr mod.

Kan iemand mij de juiste links daarvoor geven?
Ik zie allemaal glitch etc mods. Ben het meest geïntereseerd in de volume per instrument.
Is deze te doen voor iemand die redelijk technisch is en goed kan solderen?(ik niet)
Die persoon is ook meubelmaker dus kan ook meteen mooie houten zijkantjes maken.
Als ik naar mijn synthreperateur ga hiermee dan betaal ik uurloon en dan kan ik net zo goed een 707 scoren.

Als ik zo naar de 505 van Burnkit kijk dan vind ik de volgende zaken erg interessant:
- Volume per sound
- Pitch per sound
- Audio OSC per sound
- Filter per sound (is leuk, maar minder must have)

Verder lijken me de sequencer glitch mods in het grid erg interessant. Ik ben zeer benieuwd hoe dat klinkt.

@ ActoDi: Klinkt goed!!

het voordeel van de volume en sequencer glitch mods is dat je geen extra componenten nodig hebt... voor de andere moet dat wel. bijv. voor de pitch per sound zet je er een nieuwe clock in en moet je zn eigen clock omzeilen. toch al net iets lastiger. tja als je zover gaat dan moet t echt een hobbyprojectje worden en dan zijn er legio aan leukere synths/drums om aan te sleutelen. daarom heb ik me beperkt tot het hoogstnoodzakelijke (volume en sequencer)

het voordeel van de volume en sequencer glitch mods is dat je geen extra componenten nodig hebt... voor de andere moet dat wel. bijv. voor de pitch per sound zet je er een nieuwe clock in en moet je zn eigen clock omzeilen. toch al net iets lastiger. tja als je zover gaat dan moet t echt een hobbyprojectje worden en dan zijn er legio aan leukere synths/drums om aan te sleutelen. daarom heb ik me beperkt tot het hoogstnoodzakelijke (volume en sequencer)

@JW

Heb jij een link of iets met een beetje uitleg/foto zodat ik dat aan mijn maat kan laten zien?
Het gaat mij om de volume pots en eventueel outs.

Thnx:okdan:

Dat denk ik ook Dextah. Ik kan er soms ook geen kaas van maken.

Zo weet ik niet zeker of de audio OSC en LPF in de 505 van burnkit nu 'extra toegevoegde prints' zijn of dat het bend is op de originele ingewanden van de 505. Het zal wel het eerste zijn denk ik

@monotron: Thanx! Erg leuke set om mee te giggen.

Wat betreft de overal pitch bend die op Burnkit staat.... Kan toeval zijn geweest, maar dat was de laatste bend die ik heb gedaan voordat het geluid veranderde in clickjes :S Ik heb ongetwijfeld per ongeluk ergens een connectietje gecreeerd op exact de fatale plek. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :)

Mocht iemand nog een werkend mainboard van een 505 hebben liggen met verder kapotte alles, ben ik geinteresseerd!

Back