dextah
Ouwe rot
Dat lijkt me toch vrij duidelijk weergegeven.. De pot is er op getekend en alles.
Ik ben 'muzikant' geen techneut.
Die pot had ik ook gezien...
Lekker behulpzaam weer.
Maar laat maar.. moet allemaal weer zo moeilijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat lijkt me toch vrij duidelijk weergegeven.. De pot is er op getekend en alles.
Ik ben 'muzikant' geen techneut.
Die pot had ik ook gezien...
Lekker behulpzaam weer.
Maar laat maar.. moet allemaal weer zo moeilijk.

Dude? Het kan niet duidelijker getekend dan dat daar staat. Ik kan het engelse stukje tekst nog voor je vertalen mocht je ook geen vertaler zijn..
Ik wil je met alle liefde helpen maar weet echt niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen als op die afbeelding staat aangegeven.
Hij heeft 100K potmeters bevestigd op de plek die je op die afbeelding ziet.
Ik wil de Modificaties graag voor je uitvoeren als je er niet uitkomt!
Succes, en post al je vragen (met foto's) hier. Samen komen we er wel uit!![]()
Sorry.. puberende stiefzoon en hondje die ook in de pubertijd komt op de vroege morgen.
beetje cranky vanmorgen. Te laat naar bed gegaan.. deadlines enzo
Ok, wat is dan die middelste rode draad.. die moet aan beide gesoldeerd worden?

Geen punt! Mijn post was ook niet echt enerverend..
Yup, Die zitten al aan elkaar verbonden onder op de print.
Ik kan vanavond wel een tekeningetje maken in de schema's voor wat extra duidelijkheid.
Heeft iemand hier een goede service manual?
Is de service manual op de site van Burnkit goed genoeg? Deze lijkt me goed leesbaar.
http://www.burnkit2600.com/manuals/ROLAND_TR-505_SRVC.pdf

)De pot zit een beetje vreemd als zijnde volumeknop maar als de beste man het zo wil...
Als je de groen omlijste weerstand (en de andere op deze plek) in waarden verlaagd krijg je distortion. Het is even experimenteren welke waardes voor je werken.
Beiden dank voor exact dezelfde service manual!
Deze heb ik en die is ook prima.. Klaaghelm is ondertussen af..
Zo dan:
Bekijk bijlage 87489
De pot zit een beetje vreemd als zijnde volumeknop maar als de beste man het zo wil...
Als je de groen omlijste weerstand (en de andere op deze plek) in waarden verlaagd krijg je distortion. Het is even experimenteren welke waardes voor je werken.
Als je een betere (lees hogere) kwaliteit afbeelding wenst moet je me even je mail adres mailen. (typte ik toch bijna nailen..)
Thnx!
Ik hoop dat mijn maat hier mee aan de slag kan.

dit werkt prima hoor... ik vind m wel lekker oversturenIk weet (nog) niet hoe dit klinkt maar als de distortion per instrument te heftig word of andere instrumenten te veel haat wegdrukken kan je de pots ook anders aansluiten en de weerstanden in waarde verlagen, deze werken dan als een soort begrenzers.
Bij deze wil ik mijn diensten als 505 bender aanbieden. Als je je 505 gebend of gemod wil hebben hoor ik dat graag via een PB!!
Ik begin, zoals het er nu naar uitziet, over 3 รก 4 weken. Eerst op mijn eigen wat onderzoek verrichten..![]()
Hoeveel heb jij voor jouw 505 betaald (als ik vragen mag
) ?Hoeveel heb jij voor jouw 505 betaald (als ik vragen mag
) ?