rm1x

chielos

...
beste rm1x gebruikende leden
hoe gebruiken jullie haar live?
ik kom er nl niet helemaal uit...

in calypso geloof ik ooit iemand een live set zien doen met alleen een rm1x en een nordlead
daar hoorde ik dus niks van het schakelen tussen patterns

maar bij het veranderen van de phrases kom ik er ook nog niet helemaal uit.
hoe koppel ik een geluid aan een phrase?
telkens als ik hem bij het voice menu op phrase zet dan schakelt ze automatisch naar het oorspronkelijke phrase geluid
mijn vraag is dus: als ik een phrase heb gemaakt kan ik er dan een andere voice aan koppelen dan het originele of moet ik het dan na gaan zitten bouwen in een andere phrase?

pfff merci d'avance voor al jullie replies!
(als ik ze krijg dan..)

ps. ja ik heb de search engine gebruikt om op het forum rond te neuzen!

als ik een phrase heb gemaakt kan ik er dan een andere voice aan koppelen dan het originele of moet ik het dan na gaan zitten bouwen in een andere phrase?

Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar ga er van uit dat je de RM1X standalone gebruikt. Je wilt dus verschillende voices voor de zelfde phrase gebruiken (layeren).

Dit kan erg gemakelijk met de RM1X. Je maakt bijvoorbeeld op track 9 een basslijn. Omdat je het geluid wat wilt opleuken kopieer je de data van track 9 naar bijvoorbeeld track 10. Nu stel je voor track 10 het geluid in dat je wilt gebruiken (uit m'n hoofd via [voice]). Mocht het geluid nu onverhoopt terugveranderen naar het geluid van track 9, dan moet je even in de [edit] mode kijken wat er als eerste regels bij de mididata staat (daar wordt (waneer het een interngeluid betreft) het geluid benoemt).

eh nee dat bedoel ik niet...

bijv. ik maak een phrase met synth voice A.
later scroll ik verder en dan blijkt het met synthvoice B veel lekkerder te klinken.
als ik deze phrase dan naar een andere pattern kopieer of hem in het voice menu weer op phrase zet en op play druk komt synth voice a weer uit mijn monitors en dat is dus niet de bedoeling...

is het dus mogelijk om een phrase te maken waar voice A bij hoort en dan een andere voice toe te wijzen zodat als je hem in het voice menu op phrase zet niet op A staat maar op B

Origineel geplaatst door chielos

is het dus mogelijk om een phrase te maken waar voice A bij hoort en dan een andere voice toe te wijzen zodat als je hem in het voice menu op phrase zet niet op A staat maar op B

ik weet niet precies wat je bedoelt maar het volgende kan je misschien helpen: druk op record kies voor overdub mode of replace. ga dan naar het phrase selecteer schermpje en kies daar een andere voice. de nieuwe voice hoort dan bij dezelfde phrase.

Ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Ik treed ook op met RM1x als standalone. De voice is altijd in de frase opgeslagen. Wanneer je live wil optreden met verschillende secties doe je dit als volgt: Je zet al je kanalen standaard op frase. Wanneer je wil dat geluid A in een andere sectie geluid B is, moet je de frase kopieren (job-frase-copy frase).

Verder kom je er denk ik wel uit.

"Select the track with the corresponding phrase.Select the mixer window set it to PHRASE also.Go into the PATTERN MENU (submode two) Hit Record. Set the TG rom bank in the lower left of the screen. Press Stop on the seqeuncer. Done."

Het vorige is de handelswijze bij de RS7000 als je verschillende voices in verschillende sections wilt hebben voor dezelfde track (natuurlijk wel verschillende phrases). Ik ben er vrijwel zeker van dat dit precies zo werkt op de RM1x! Is een makkie, als je weet hoe het moet..

success
Arv

Back