KORG Mono/Poly modificaties

PWM

User
Forum vrienden,

Ik ban na een hele tijd zwoegen, meten, denken, testen, meten, denken en weer testen dan eindelijk op het punt waar ik kan zeggen dat al mijn mods voor de M/P werken.
Een lijstje met wat er allemaal toegevoegd word of al is.

- CV in voor alle vier de VCO's.
- GATE in voor alle vier de VCO's. Met dank aan Etaoin!
- CV in voor alle vier de VCO's PW.
- CV in voor Freq mod.
- CV in voor Resonance.
- CV in voor de VCA.
- CV out voor beide MG's en EG's.
- GATE in voor de VCF EG, met polarity schakelaar.
- Schakelaars voor beide MG's snelheid. (gaan nu tot audio gebied)
- Schakelaars om per VCO Portamento uit te zetten.
- Een schakelaar om tussen de twee MG's te kiezen voor het modulatie wiel.
- Schakelaars voor snellere EG's
- Schakelaar om tussen de twee EG's te kiezen voor het filter.
- Extern Signal In.
- En VCO 4 out.

Alle mods aan de frontplaat zijn al uitgevoerd en werkend.
Foto's:

MP mods 010.jpgMP mods 001.jpg
MP mods 011.jpgMP mods 003.jpg

Het achterpaneel komt er zo uit te zien:

backpannel.jpg

Deze komt onder de originele in en uitgangen en over de waarschuwing dat je de Mono/Poly vooral niet zelf moet openmaken..
Ook heb ik wat pots vervangen omdat deze helemaal vol zaten met stof . Ik heb van forumlid Matrix eens een hele zak componenten overgenomen en dat kwam nu dus erg goed van pas.

Ik kan niet wachten tot ie helemaal af is maar moet eerst nog 16 MIDI kitjes voor de Monotribe bouwen. Ik verwacht dat ie pas na de feestdagen echt af en (hopelijk) voor altijd dichtgeschroefd is.

groetje,
Maarten

Sow, netjes gedaan hoor!

Sow, netjes gedaan hoor!

Thank you!

Wel een vraag: waarom specifiek alleen VCO4 out? Of was dat meer omdat dat zo uitkwam met het aantal jacks?

Ja dat is inderdaad omdat ik een afweging moest maken, meerdere helaas. VCO 4 out zal meer als modulatie bron dan als audio uitgang gebruikt gaan worden.

Vet! Met het zweet op je voorhoofd de gaatjes van de tuimeltjes boren in de inmiddels van onschatbare waarde mono/poly. Erg dapper!! :halleluja

Bedankt! Ik zie inderdaad de waarde van de mp met de dag stijgen. Het loopt een beetje uit de hand als je het mij vraagt. 1400 dollar is echt teveel.

Die M/P is uiteindelijk buiten het forum om alsnog weggegaan. En tja, toen was ik nog geen mod ;)

Jammer, of misschien eigenlijk ook wel niet. En dat je toen nog niet een mod was wist ik natuurlijk.. Anders geen ;)

Op mijn soundcloud (link in handtekening) kan je al heel wat horen van de M/P mods. In Now if Ever heb ik b.v. het filter aangestuurd met de snelle MG (vanaf 1:55 komen er allemaal snelle MG gemoduleerde geluiden voorbij). Door naar MG 2 te schakelen op het modwheel kan je de snelle MG 2 mooi naar wens toevoegen op de VCF.

EDIT: of is het nou het VCF?

Ik denk dat het DE spanningsgestuurde oscillator, HET spanningsgestuurde filter en DE spanningsgestuurde amplifier is en DE VCO, VCF en VCA.

Jammer, of misschien eigenlijk ook wel niet.

Op zich op dat moment niet. Ik deed er niet zoveel mee, en ze hadden toen al voor minder te koop gestaan (ik meen 550 vraagprijs in dezelfde week dat ik de mijne kocht). Ik heb er later voor gekregen wat ik er zelf voor betaald heb, dus da's altijd mooi.

Ook was de VSTi van Korg zelf toen net uit. Ik dacht dat dat de prijs verder zou drukken, maar mogelijk heeft dat de vraag naar de echte juist gestimuleerd (de M/P was daarvoor natuurlijk niet de meest bekende synth).

Jongens, jongens, jongens. Ik denk dat RSB mijn EDIT niet gezien heeft (ik zag dat ie de thread al bekeek toen ik nog moest editen..)

@ Vinnieq: Ik denk dat je gelijk hebt..

@RSB: Nooit als een belediging gelezen hoor, vind wtf gewoon leuk.

Op zich op dat moment niet. Ik deed er niet zoveel mee, en ze hadden toen al voor minder te koop gestaan (ik meen 550 vraagprijs in dezelfde week dat ik de mijne kocht). Ik heb er later voor gekregen wat ik er zelf voor betaald heb, dus da's altijd mooi.

Ook was de VSTi van Korg zelf toen net uit. Ik dacht dat dat de prijs verder zou drukken, maar mogelijk heeft dat de vraag naar de echte juist gestimuleerd (de M/P was daarvoor natuurlijk niet de meest bekende synth).

Mijne ooit gekocht voor (ik meen) 450,- Euro's.

Hier wacht ik al lang op !!!!!
Fantastisch !
Is er een manier dat ik dit op mijn Mono/Poly kan/mag toepassen ?

Back