KORG Mono/Poly modificaties

Forum vrienden,

Ik ban na een hele tijd zwoegen, meten, denken, testen, meten, denken en weer testen dan eindelijk op het punt waar ik kan zeggen dat al mijn mods voor de M/P werken.
Een lijstje met wat er allemaal toegevoegd word of al is.

- CV in voor alle vier de VCO's.
- GATE in voor alle vier de VCO's. Met dank aan Etaoin!
- CV in voor alle vier de VCO's PW.
- CV in voor Freq mod.
- CV in voor Resonance.
- CV in voor de VCA.
- CV out voor beide MG's en EG's.
- GATE in voor de VCF EG, met polarity schakelaar.
- Schakelaars voor beide MG's snelheid. (gaan nu tot audio gebied)
- Schakelaars om per VCO Portamento uit te zetten.
- Een schakelaar om tussen de twee MG's te kiezen voor het modulatie wiel.
- Schakelaars voor snellere EG's
- Schakelaar om tussen de twee EG's te kiezen voor het filter.
- Extern Signal In.
- En VCO 4 out.

Alle mods aan de frontplaat zijn al uitgevoerd en werkend.
Foto's:

Bekijk bijlage 74846Bekijk bijlage 74847
Bekijk bijlage 74848Bekijk bijlage 74850

Het achterpaneel komt er zo uit te zien:

Bekijk bijlage 74851

Deze komt onder de originele in en uitgangen en over de waarschuwing dat je de Mono/Poly vooral niet zelf moet openmaken..
Ook heb ik wat pots vervangen omdat deze helemaal vol zaten met stof . Ik heb van forumlid Matrix eens een hele zak componenten overgenomen en dat kwam nu dus erg goed van pas.

Ik kan niet wachten tot ie helemaal af is maar moet eerst nog 16 MIDI kitjes voor de Monotribe bouwen. Ik verwacht dat ie pas na de feestdagen echt af en (hopelijk) voor altijd dichtgeschroefd is.

groetje,
Maarten

whoo meastroo maarten ..ask dit eerder had geweten
l-]]
:engel:
hadk mn mp gehouden vel opties erop / astie cv zijn ;-]] yesz mooie bak wordt t dan

hebbie evt ...yamaha cs30 ide-en ;-]] warm aanbevoluh mode on :engel::eureka::doei:

Bedankt reddread!
Het plan is er om de Mono/Poly modificaties ook commercieel uit te gaan voeren. Als je interesse hebt..
Dat geld overigens ook voor reparaties. (Ken deze synth zo ondertussen beter dan mijn moeder :))

vette mods ..en idd ist nog een synth die best wel betaalbaar is soms 700+ eu verkocht de mijne [houtschade 600 eu;-]
iig leuke bak tov de egt duur worden de 2 osc synthjes
tamm filter dat weer wel
maar met div mods en outs wordt t een ander verhaal
:doei:

Bedank R-ond!

Ik heb helaas heel wat vertraging opgelopen omdat ik een tijdje uit de roulatie ben geweest.. Het is niet anders, we gaan er weer voor!

Het filter word een stuk minder tam met de VCO drive mod. Met deze mod kunnen de VCO's tot wel 60% harder het filter in, het zal nooit een MS-10 worden maar dat moet ook niet.

Groet,
Maarten

P.S. Raman en barn, ik neem asap contact met jullie op.

Bedank R-ond!

Ik heb helaas heel wat vertraging opgelopen omdat ik een tijdje uit de roulatie ben geweest.. Het is niet anders, we gaan er weer voor!

Het filter word een stuk minder tam met de VCO drive mod. Met deze mod kunnen de VCO's tot wel 60% harder het filter in, het zal nooit een MS-10 worden maar dat moet ook niet.

Groet,
Maarten

P.S. Raman en barn, ik neem asap contact met jullie op.

[OFFTOPIC EEN MS10 ISNIE SOO HEEL ERG ...MODULAIR;-]] HEHE VINNIK
T FILTER IS WEL WEER ERG ..VIEZER DAN DE MS20
keepus posted

Kan dit nou ook (theoretische) met een polysix...

Mooie mods. Zo veel had ik er niet op mijn Mono/Poly. Wel twee andere, die ik zelf belangrijk genoeg vond om door Saint Eric te laten maken:
- aan- en uitschakeling van de effectsectie via cv;
- schakeling voor snellere envelopes.

De MP is enige jaren geleden vervangen door een Little Phatty. Inmiddels ook met mods...

Ik zoek nog iemand die mijn Yamaha CS-40M tegen een redelijke vergoeding van een externe program up schakeling kan voorzien. Zoiets hadden bijvoorbeeld de PPG Waves en de Poly 800 ook.
Saint Eric had er helaas geen tijd voor.

Enig id hoe deze dude dit voor elkaar heeft gekregen?

http://www.sdiy.org/knas/polymonster/polymonster.php

Alles hardwired op het voiceboard of toch een diy custom control board met n hoop knoppen?

Oeh, dat kan ik zo niet zien en ken de Poly six niet zo goed.
Ik had er een print voor gemaakt met daarop de schkelaars en pots die ik dan met draadjes met connectors weer naar de originele prints zou sluizen. Ik vind het altij handig (lees belangrijk) om met toekomstig onderhoud rekening te houden. Niet omdat ik m'n eigen mods niet vertrouw maar omdat het toch ouwe bakken zijn die vroeger of later reparatie nodig zullen hebben.

In het geval van die Polymonster moet je wel dingen direct op het voiceboard bedraden. Je kunt het deels inderdaad af met de originele connectors, maar hij heeft aardig wat dingen qua in/out of routing die alleen mogelijk zijn door direct op het board in te prikken (maar dat kan uiteraard ook weer met connectors aan je eigen board). Extra board zal je sowieso nodig hebben voor buffers e.d.

Mooie mods.

Bedankt Akikaze!!

De MP is enige jaren geleden vervangen door een Little Phatty. Inmiddels ook met mods...

Die zijn toch totaal verschillend van kleur en karakter?..

Ik zoek nog iemand die mijn Yamaha CS-40M tegen een redelijke vergoeding van een externe program up schakeling kan voorzien. Zoiets hadden bijvoorbeeld de PPG Waves en de Poly 800 ook.
Saint Eric had er helaas geen tijd voor.

Hier heb ik je over ge-pbt!

Bedankt Akikaze!!

Die zijn toch totaal verschillend van kleur en karakter?..

Hier heb ik je over ge-pbt!
Dank, PB'tje teruggestuurd. Ik zie nu trouwens dat jij ook schakelaars voor snellere envelopes hebt. Vond ik een noodzakelijke mod.
Mijn MP - verkregen door ruil met een medeforumlid met een Pro-One - was een beetje instabiel. Hij gaf soms een portamento-effect, ook als portamento op 0 stond. Bovendien paste de Little Phatty meer bij me. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik er veel meer geluiden mee heb gemaakt en er meer muziek mee opgenomen.

Theoretisch wel... Ik alleen (nog) niet. :)

EDIT: Heb net eens in de schema's gekeken en die Oscillatoren zien er anders uit dan in de mono/poly. In de mono/poly zitten vier SSM 2033's waardoor CV inputs relatief simpel zijn aan te brengen.

2044 bedoel je waarschijnlijk... lijkt me wijs op een poly6 .. komt misschien nogeens..

edit : ohnee er zitten ook ssm2033 in..

Voor wat betreft Polymonster begin ik te vermoeden dat het wel heel veel bedrade controls moeten zijn direct vanaf het voiceboard, wat al erg veel werk is, het zou nog veel meer werk zijn om een custom board te maken en alle mux/demux/S&H circuits x 6 uit te voeren en dan alle knoppen daar nog eens aan vast te knopen. Het is wel heel origineel het idee, total control, maar wel een beetje zonde van de Polysix. Zeker nu er replacement compu boards zijn voor zelfbouw en natuurlijk de kiwisix binnenkort. Had het idee de Polymonster uit te gaan voeren op mn defecte sparesix maar ga inmiddels bezig met een replacement compu board of een kiwisix bestellen om het apparaat weer tot nieuw leven te wekken.

Ff on-topic, wie heeft ervaringen met de chd midi interface van electroservis voor de mono/poly ?

http://www.oldcrows.net/~oldcrow/synth/korg/monopoly/shmod.html

Dit leek mij ook wel een nuttige, S/H LFO mod. Wat nl. wel cool zou zijn is als je S/H oftewel random LFO CV signaal intern of vanaf externe bron kan toepassen op bv. de MG,s. Heb hier een MFB synth staan met een LFO oa. S/H output die ik op de mono/poly in zou kunnen voeren. Mocht ik zelf zover zijn met dergelijke mod op de mono/poly dan zal ik hier laten weten hoe ik dat gedaan heb. Ondertussen wel een leuk idee van oldcrow om hier verder te ontwikkelen.

Back