hulp nodig voor beginnende label!!!

CAINTE

Nieuwkomer
hallo ,

ik wil starten met een nieuw acidlabel ik heb nog een paar gegevens nodig : -is het nodig om b.t.w. nummer aan te vragen (of kan je het ook anders?) hebben jullie nog adressen van vinylpersers??? heb er paar maar wil de kawliteit eens vergelijken en de prijzen.

hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

greetz and 303 beatz ,Cainte

hey Cainte !

vraag anders eens aan Arkanoid hoe hij dat heeft gedaan met zijn Binary Bassline

En via [ZOEKEN] kan je wel een paar adressen vinden om vinyl te persen..

Succes!!:okdan:

Zoek ook effe op dit forum. ik kan me een paar hele uitgebreide topics herinneren.
Of die gingen over een eigen release. Weet niet zeker, maar zoek toch maar.

Origineel geplaatst door bambamstudio
iedereen begint maar een label tegenwoordig.

Mjn vraag: wat heb je iemand te bieden als label?

( ik bedoel dit NIET lulliog )

Om eerlijk te zijn,daar snap ik ook geen reet van. Ze komen de laatste tijd als paddestoelen uit de grond.

Maar nog altijd minder dan het aantal DJ's / acts.. En die moeten ERGENS ondergebracht worden..

dat klopt ook, maar iedereen noemt zich label, maar wat hebben ze te bieden?
vaak niet veel.
Je kunt wel een artiest een contract geven, platen aten drukken en dan?

een dj, atrtiest of ect wil graag dat zijn muziek verder komt.
En dat is waar vele labels bijven steken.

Geld om te persen is er wel, geld voor promotie dan vaak niet meer.....

iedereen begint maar een label tegenwoordig.

Mjn vraag: wat heb je iemand te bieden als label?

( ik bedoel dit NIET lulliog )

Ik wil binnenkort ook mijn eigen labeltje oprichten...
En wat ik denk te bieden:
Mijn passie voor muziek, mijn muziek dus... nothing more, nothing less...

Ik moet er niet aan denken om onder een label consessies te moeten doen, of afhankelijk met mijn muziek te zijn van anderen... vandaar dat ik het zelf wil doen...

En mijn doel is echt niet om een gat in de markt op te vullen zodat ik gegarandeerd geld verdien, en zodat ik iets toevoeg... nee het is puur mijn eigen ding willen uitbrengen... en zodoende dus andere mensen in contact te laten komen met mijn ding, tenminste als ze hem willen kopen... ;)

Dat wil ik dus bieden, daar draait in mijn ogen muziek om...
En dus niet om grote labels die zo nodig iets te bieden moeten hebben ofzo...

(NIET lullig bedoeld)

de acidséne is hier aan het groeien in belgie toch aan mijn kant hier ,we gaan er gewoon voor, er een nieuwe wending aangeven. is toch leuk dat je dit allemaal kan meemaken ,is ook niet de bedoeling om een grote label te zijn integendeel. heb al veel goeie artiesten gezien die zelfs nog niet op label staan ,tonyblack vind ik mega goeie oldskool acid:halleluja ik begrijp nie dat ze nog niet op een label staan,maar ze zijn het goeie moment aan het afwachten (denk ik toch)

groetjes

dat klopt ook, maar iedereen noemt zich label, maar wat hebben ze te bieden?
vaak niet veel.
Je kunt wel een artiest een contract geven, platen aten drukken en dan?

een dj, atrtiest of ect wil graag dat zijn muziek verder komt.
En dat is waar vele labels bijven steken.

Geld om te persen is er wel, geld voor promotie dan vaak niet meer.....

daar kan ik je geen ongelijk in geven , maar denk dat van muziekgenre tot muziekgenre is, is ook niet om massaal te persen
... de eerste tracks zullen van vrienden zijn ,of mensen dat ik al bezig gezien heb en mischien graken we dan ook weer verder maar is zeker de bedoeling niet.

vele groetjes ,Cainte

yups, zo werkt het voor tim(nolet) en mij ook...gewoon je eigen muziek en vette muziek van likeminded people...allemaal voor de fun...kijk echt dikke vette grote releases hebben we nog niet aangeboden gekregen, en dan kom je toch weer bij de kleinere labeltjes terecht, en dan is de stap niet zo heel groot om het toch zelf te proberen als je er wat geld voor over hebt...

Olaf

Back