Juno 60 slaat van z'n patch af

PWM

User
Beste forum vrienden,

Mijn Juno 60 doet moeilijk. Ik dacht dat het aan het batterijtje lag dus heb ik deze vervangen. Helaas slaat ie nog steeds van zijn patch af.
Ik zet hem aan niks aan de hand, selecteer een patch (b.v. 16) niks aan de hand maar zodra ik dan een toets indruk of een schuif schuif :) slaat ie van z'n patch af. :(

Ik kom er nu net weer achter dat ie het niet altijd meteen doet. Ik kon zowaar een paar minuten spelen voordat ie weer op -- modus ging.

Kan iemand mij een beetje de goede service richting in helpen? (Ben bang dat het ergens aan het data gedeelte licht en daar heb ik erg weinig verstand van..)

Groet uit vriendelijke maar treurige aard.
Maarten

Ik heb een CZ gehad die af en toe resette. Heb toen flatcables aangedrukt, de boel schoongemaakt en doet hij het weer *fingers crossed* Dus: slecht contact of iets met de voeding.

Na nog wat testen blijkt nu ook dat ie bij opstart modus (-- in het scherm) ook wel van zijn patch af slaat (terwijl ik dus nog geen daadwerkelijke patch heb geselecteerd).
De schuiven geven tot nu toe dan geen problemen maar knoppen zoals chorus I of II en de andere waveforms dan blokgolf (hij start alleen met blok op) gaat het scherm af en toe echt helemaal uit en knippert dan snel weer terug op --.

Hoop dat iemand een tip of mss zelfs een oplossing heeft..
gegroet

Misschien te simpel gedacht, maar maakt de MANUAL-patch knop niet de hele tijd contact?? ;)

Heb ik aan gedacht inderdaad. Er zijn geen knoppen op de Juno 60 die het display helemaal uit laten gaan behalve load, save en verfy. Als een van deze knoppen contact zou maken gaat zijn ledje ook aan.

Ik ben ook wel benieuwd naar wat RSB zegt.
Verder zat ik te denken aan vieze contacten rondom de processor.

Wat je ook kan overwegen is een midikit kopen.
Deze midikit voorziet de J60 van extra geheugens dus wellicht biedt dit een oplossing voor het probleem.
http://midipolis.blogspot.com/p/minerva-manual.html

Het geheugen zelf lijkt het nog te doen, mijn patches staan nog op de Juno hij slaat er alleen vanaf.
Het is wel een mooie MIDI kit. Dus bedankt voor de link.

Er staat zoals gezegd dus 12.5V op de 10V lijn. Ik zag ook dat de brugcel die deze 10V maakt een flinke tik heeft gekregen. (staat helemaal scheef)
Straks bij mijn plaatselijke electro boer toch maar even een nieuwe halen onder het motto: baad het niet dan schaad het niet..

Juno PSU.jpg

EDIT: De 10V word voor de display gebruikt.

Ik doe nog ff een ongeschoolde gooi:

Die midi interface heb ik gekocht en werk doordat de priocessor erui getrokken wordt en op die IC-voet de midikit geplaatst wordt.
Op die manier kan je volgens met midi overal bij (dus zowel de toetsen als de paramters en geheugens).
Als ik hier op voortborduur is dit de het punt waar paramters, geheugen en toetsen bij elkaar komen.
Jij schrijft dat je patch verloren gaat zodra je een toets indrukt.
Mogelijk dat in het processor gebied iets misgaat.

Ik doe nog ff een ongeschoolde gooi:

Die midi interface heb ik gekocht en werk doordat de priocessor erui getrokken wordt en op die IC-voet de midikit geplaatst wordt.
Op die manier kan je volgens met midi overal bij (dus zowel de toetsen als de paramters en geheugens).
Als ik hier op voortborduur is dit de het punt waar paramters, geheugen en toetsen bij elkaar komen.
Jij schrijft dat je patch verloren gaat zodra je een toets indrukt.
Mogelijk dat in het processor gebied iets misgaat.

De patch gaat niet verloren. Hij springt er alleen af. Sowieso lijkt het me een mooie MIDI kit en ga ik hem, als de Juno gerepareerd is zeker inbouwen.

Ik denk nu dat het draad rot is. Ik heb een kabelbundel in de Juno te pakken die als ik hem heen en weer beweeg het probleem lijkt te veroorzaken.
Aangezien het display (of de display?) helemaal uitvalt en de Chorus LED's ook lijkt het alsof de stroom van Panel board B af gaat.
Ik ga verder met de kabelbundels van elkaar los maken.

Nogmaals bedankt allen voor het meedenken!

Ok. De heather van de verdachte kabel net doorgesoldeerd, geen succes. De kabel uitvoerig doorgemeten en wat dingen ontdekt die ik later weer heb ontkracht door meetfouten. De kabel weer in z'n heather gestoken en maar weer eens aangezet om nog eens aan de bewuste kabel te frunniken terwijl er een patch is geselecteerd.
En? Niks! Hij blijft gewoon op de patch!

Ik ben er nog niet 100% gerust op dat het probleem verholpen is *draait z'n hoofd nog eens naar de Juno* maar het lijkt er wel op...
Nu er maar eens een middagje muziek mee maken om te kijken of het ook echt zo is.
Hopelijk tot nooit meer in deze thread en nogmaals dank iedereen voor het meedenken!

En die meet je los van de synth? het betekent iig dat er dus "soms" een extra weerstand op je voedingslijn komt. Mogelijk werkt dat door in je synth

Back