Alpha Juno, wow wat een klank!

De Juno 6, 60 en 106 hebben dat toch ook ? Hoewel daar de chorus niet traploos regelbaar is.
(of loopt die pwm bij die Juno's nu weer via de "standaard" LFO :? )
yup, 1 LFO voor 3 destinations...
en daarbij is de alpha nutuulk ook nog superieur vanwege de aanslaggevoeligheid op 3 destinations en de keyfollow op de envelope...

Die is er oa voor brass geluiden. Je kan dan een aanblaas moment programmeren.
Of voor soundscapes.
Of voor efx
Kortom voor complexe geluidstructuren.

Je hebt één sectie met een kromming,, je kunt dus ook kiezen voor een gekromd of juist een recht stuk op 0 te zetten.

Mooi, ik ga er morgen eentje halen. Ik heb vroeger wel in een bandje gespeeld met een knakker met een 106 erin. Ik ben benieuwd hoe deze mij bevalt. Hij klinkt me wat rauwer, minder wollig, en dat lijkt mij wel wat.

Alvast veel plezier ;)
Bij mij gaat de stofhoes er binnenkort ook maar weer eens af.

Geen idee wat het is, maar mijn juno60 heeft er ook last van bij bepaalde geluiden.
Wanneer ik de HPF op 1 zet (dus zonder sub) dan is het minder en het komt ook niet bij alle geluiden voor.
Het lijkt vooral door zware bassen te komen.

Zou het door chorus zijn die kapot is of gewoon overgevoelig??

Ben dus begonnen aan een track met de MKS 50 en nou valt me op dat bij het inschakelen van de chorus er gekraak op de output zit. Iemand bekend mee?
VCA level wat lager zetten, de chorus kan soms voor onvoorziene freq. stapelingen zorgen en de boel gaat distorten...
sowieso is het nutuulk altijd verstandig om op een synth bij het creeren van een nieuwe sound te beginnen op level 8...

Heb het zelf niet met m'n MKS

VCA level wat lager zetten, de chorus kan soms voor onvoorziene freq. stapelingen zorgen en de boel gaat distorten...
sowieso is het nutuulk altijd verstandig om op een synth bij het creeren van een nieuwe sound te beginnen op level 8...

Wat zegt is op zich wel logisch, alleen het vreemde is dat ik dit nooit doe en dat het vorige week opeens opviel dat een geluid ging distorten met de chorus erbij, terwijl dit voorheen niet was....

Nope, die klinkt èècht niet als een juno. Diva is al meer in de richting, maar vreet cpu!!
Koop gewoon een echte alpha, veel synth voor weinig geld tegenwoordig! Bassen, strings, pads en uiteraard hoovers, doet die echt goed.

Iemand weleens problemen gehad met de pitchbender (speling) waardoor de toonhoogte wat wiebelt? De bender heeft 1 a 2 mm speling.

Iemand oplossingen of tips?

Geen last van, ik dacht dat er binnenin een veertje zat, misschien eens openmaken en nakijken, is niet moeilijk, als je een handleiding met fotos wil post ik wel een link.

@ Synthiaks: Het zou goed kunnen dat het veertje wat de bender moet terugveren een beetje verkeerd zit.
Het is een bekend euvel dat de veer aan één kant los schiet en daardoor niet meer terugveert aan die kant.
Misschien dat het veertje verschoven is.

Er zit ook een schroefje in de bender om die te tunen, wellicht dat die gaar is ofzo.

wat de ju2 ook zeer bijzonder maakt zijn nutuulk de 3 individuele cyclische modulaties; LFO, PWM rate en Chorus rate...
dat doet de 106 of de 60 of de meeste andere synths in deze klasse hem niet na...

Idd dat vind ik echt een superpunt vd juno, en dan ook nog die drie lfo destinations, en die 85 stage envelope, echt evolving walhalla met die ene osc.

Laatst gewijzigd:
hoi,
ook juno-verslaafd, sinds 1986! gebruik het elke week met mijn band icm kawai k1m.
heb nog 20 andere (modernere) synths dus het is niet uit gebrek aan keuze!
het is de enige synth die in het gitaargeweld van de band overeind blijft zonder het volume voluit te zetten.
enige nadeel is dat om de zoveel jaar de matjes onder de toetsen moeten worden vernieuwd.

Back