Alpha Juno, wow wat een klank!

hoogte word getransformeerd naar breedte so to speak...

Code:
comp.
levl.

9           /| 
  8          / |
  7         /  |
  6        /   |
  5       /    |
  4      /     |
  3     /      |
  2    /       |
  1   /        |

[COLOR="Silver"]--------------------------------[/COLOR]

bij 1:
      _________
     |         |
     |         |
     |         |
     |         |
     |         |
     |         |
     |         |
     |         |

bij 2:
        _______
       |       |
       |       |
       |       |
       |       |       
       |       |
       |       |
       |       |
       |       |

enz...
Ben momenteel bezig om een Juno 2 te voorzien van een waveshaper per DCO, heb weinig tijd om hieraan te werken, maar ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
:okdan:

Laatst gewijzigd:
Hier nog wat voorbeeldjes

vind de romige strings erg lekker

Hmmmmm hoe meer geluidsvoorbeelden ik hoor van de alphajuno, hoe meer ik concludeer dat het ding niks voor mij is. Ik vind hem toch maar erg steriel klinken. Die hooverpatch is wel leuk in hardcore, maar dat maak ik niet echt jaarlijks. :) Verder mis ik een hele bult organische en romige kwaliteiten die bv de polysix wel heeft (en de Juno 6(0) ook in al zijn beperktheid). Of als de ik de strings van de Crumar Performer hiernaast leg...Ik kan wel een puntige synth gebruiken tussen alle room in mijn muziek hoor, maar dan heb ik toch liever de klank van bv de DX7. Nee, zo'n ajuno is niet mijn ding. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het een slechte bak is, mits compatibel met je muziekstijl.

Hmmmmm hoe meer geluidsvoorbeelden ik hoor van de alphajuno, hoe meer ik concludeer dat het ding niks voor mij is. Ik vind hem toch maar erg steriel klinken. Die hooverpatch is wel leuk in hardcore, maar dat maak ik niet echt jaarlijks. :) Verder mis ik een hele bult organische en romige kwaliteiten die bv de polysix wel heeft (en de Juno 6(0) ook in al zijn beperktheid). Of als de ik de strings van de Crumar Performer hiernaast leg...Ik kan wel een puntige synth gebruiken tussen alle room in mijn muziek hoor, maar dan heb ik toch liever de klank van bv de DX7. Nee, zo'n ajuno is niet mijn ding. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het een slechte bak is, mits compatibel met je muziekstijl.

Helemaal eens. Back in the days was het een poor-man's synth. Dun en ielig in vergelijking met de Prophets en Oberheims. (dat geldt ook voor de PolySix en de Juno's wmb)
Zwakke filters en maar één Osc per voice zijn daar debet aan.

Ieder het zijne maar 1 OSC synths zijn niet mijn ding.

Btw Nicolas; Crumar weer helemaal OK?

Helemaal eens. Back in the days was het een poor-man's synth. Dun en ielig in vergelijking met de Prophets en Oberheims. (dat geldt ook voor de PolySix en de Juno's wmb)

En toen sloeg opeens de sfeer helemaal om... :D

Je vergelijkt 'm nu wel met synths van 5 a 10 keer zo duur ;)

Sorry als het hautain overkwam. Ik lees over romig, en vet en dat soort superlatieven. Ik kan dat niet rijmen met 1 Osc synths al of niet met chorus.
Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening.

je mening mag je hebben en hautain vond ik het niet.

Maar persoonlijk vind ik de ajuno erg veelzijdig en lekker klinken. Romig, hhm, ja af en toe met wat noise erbij en juiste filter settings.

Een prophet zal 'm zo omver blazen, maar ja dat is wel een heel ander slag synth. Voor een 1 osc budget synth klinkt ie toch zeker niet slecht. Ik heb slechtere 1 osc synths bespeeld en die kosten niet veel meer of minder.

Crumar weer helemaal volvette Italiaanse romig OK :)

Juno 6, Polysix, JX3P/8P en dergelijke destijds min of meer budgetsynths (ok, iets minder budget dan de alpha) zijn misschien nog niet zo "earth shattering" als enkele topsynths (er zijn ook topsynths die niet moddervet klinken :)), maar ik vind ze toch heel wat voller en warmer klinken dan de alpha. Overigens heb ik zelf geen probleem met 1 osc synths; bv de Minikorg vind ik heerlijk warm klinken en heeft ook maar 1 oscillator.

Dat daarmee de sfeer zo moest omslaan...:o::D

Als je wat meer industrial wil klinken zal een alpha wel een heel goede keuze zijn.

Het voordeel van de Alpha t.o. van veel andere synths uit die tijd is dat ie meteen goed in de mix ligt.

Dat vind ik persoonlijk toch een dikke plus

klopt, maar toch even een compressor erbij om dat laatste beetje bij te krikken ;)

Ik vind het filter in de Matrix niet echt heel bijzonder....kun je niet beter aan de gang met de resonance trimmer? Dacht dat vrijwel alle Roland poly's uit de jaren '80 de zelfde custom-built IC gebruiken, en niemand
vervangt ze in een Jupiter? En in een MultiTrak zitten toch de zelfde single chip voicestream als de Six Trak?

Back