Grid instelling Event-to-part editor C5

Pimpampeter

Muziekfabriek
Het was onmogelijk om dit te vinden met de zoekfunctie, dus misschien is t al ooit gevraagd, maar kon t niet vinden.

In Cubase 5, als ik in de "event-to-part" audio editor werk, is mijn grid altijd standaard op 16e noten. Als ik echter schakel naar 16e triplet, blijft het grid in de editor op 16e staan. Hoe pas ik dit aan, zodat mijn editor veld ook triplets aan geeft?

Zal wel weer zo'n enorm domme vraag zijn, maar toch... ;)

Bizar. Een aantal mensen hier weten altijd alles te vertellen, en geven zelfs cursussen Cubase, maar niemand weet t antwoord.... Ga Steinberg zelf maar mailen, want t is nergens te vinden...

Bizar. Een aantal mensen hier weten altijd alles te vertellen, en geven zelfs cursussen Cubase, maar niemand weet t antwoord.... Ga Steinberg zelf maar mailen, want t is nergens te vinden...

tsssk,

alsof mensen hier alle posts lezen, ik had deze vraag niet gezien overigens.

maar goed, ik ben in een goeie bui vandaag, dus dan toch maar een antwoord ondanks je geirriteerde toon.

In cubase 5 werkt dat niet, in cubase 6 wel, kies daar de use quantitize voor je grid instelling bovenin de balk en zet daar de Q value op bijvoorbeeld 1/4 triplets. Dan veranderd het grid gewoon mee.

Maar in cubase 5 (en 4 volgens mij ook) heeft dat nooit gewerkt. In sx3 weer wel, daar werkte het prima.

Dus als je dit wilt zul je moeten upgraden naar cubase 6.

tsssk,

alsof mensen hier alle posts lezen, ik had deze vraag niet gezien overigens.

maar goed, ik ben in een goeie bui vandaag, dus dan toch maar een antwoord ondanks je geirriteerde toon.

In cubase 5 werkt dat niet, in cubase 6 wel, kies daar de use quantitize voor je grid instelling bovenin de balk en zet daar de Q value op bijvoorbeeld 1/4 triplets. Dan veranderd het grid gewoon mee.

Maar in cubase 5 (en 4 volgens mij ook) heeft dat nooit gewerkt. In sx3 weer wel, daar werkte het prima.

Dus als je dit wilt zul je moeten upgraden naar cubase 6.

Thanks man! Was echt niet bedoelt om mensen te beledigen, maar je weet hoe t hier soms gaat. erg vreemd dat dat er niet in zit, maar ja. Dan maar op gevoel ingespeelde triolen dingen rechtleggen.. haha

Back