S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb soms ook me twijfels bij jouw maar moet ik dan ook gelijk een stempel psychoot op je voorhoofd drukken?

Relax :baco:

Doe eens niet zo grappig, wat je niet bent kan je ook niet zijn en je hoeft mij ook niet belachelijk te maken, ik beweer namelijk niet dat de aarde geregeerd wordt door reptilians en aliens, David Icke wel. Tevens denkt die mafkees ook dat we in een matrix achtige wereld leven. En natuurlijk worden de bankiers en de regering ook weer beschuldigd van alle ellende (zoals een echte Nazi behoort te doen, alles afschuiven op een ander)

En dan nog beweer je dat je dan niet gelijk het stempel "psychoot" op zo'n persoon zijn voorhoofd moet drukken? Je weet niet waarover je praat denk ik...

Wel fijn dat je in zo'n situatie toch nog op m-h kan rekenen, bravo:okdan:

tjek IMDB, ik weet niet of inside job op youtube staat...

Maar cooluh film hoor.... "this interview is over" hahaha teringlijers....

B.v. die Paulsen, die kon even zijn goldman sachs aandelen belasting vrij incasseren omdat hij minister van financien werd in de VS...... niet erg integer.... en hoogleraren die ook gewoon commisaris zijn bij Goldman Sach of welke andere bank ook.... een bank zou gewoon van de staat moeten zijn.
Dan kan de staat zelf geld uit niks genereren, die natuurlijk wel terug betaald moet worden echter zonder rente.....

tjek IMDB, ik weet niet of inside job op youtube staat...

Maar cooluh film hoor.... "this interview is over" hahaha teringlijers....

B.v. die Paulsen, die kon even zijn goldman sachs aandelen belasting vrij incasseren omdat hij minister van financien werd in de VS...... niet erg integer.... en hoogleraren die ook gewoon commisaris zijn bij Goldman Sach of welke andere bank ook.... een bank zou gewoon van de staat moeten zijn.
Dan kan de staat zelf geld uit niks genereren, die natuurlijk wel terug betaald moet worden echter zonder rente.....

Je hebt het nu over Amerika he, het land van onbegrenste mogelijkheden. Hier in Nederland zou zoiets uitlopen tot een schandaal of waarsch niet eens mogelijk zijn. Veel mensen vergeten dat nog wel eens en dat resulteert dan in achterlijke situaties (occupy bijvoorbeeld).

Ik geloof niet dat een landsgrens bepaalde bevolkingsgroepen weerhoudt van het zichzelf rijk graaien middels zaken als belastingfraude, steekpenningen, vriendjespolitiek, afpersing, met meerdere petten op als bestuurslid zitten, etc...

Misschien hier niet zo grootschalig als in de USA, maar ik denk dat het naïef is om te denken dat het hier in het och zo fatsoenlijke Nederland niet kan gebeuren... Daar waar mensen geld beheren, ontstaat automatisch graaicultuur.
Het blijven uiteindelijk gewoon mensen die allemaal oud worden, problemen hebben, stress ervaren en dood gaan.
Hoe zat dat ook alweer met die gast van Buma een paar weken geleden? DSB bank? lees dit maar eens

Ik geloof niet dat een landsgrens bepaalde bevolkingsgroepen weerhoudt van het zichzelf rijk graaien middels zaken als belastingfraude, steekpenningen, vriendjespolitiek, afpersing, met meerdere petten op als bestuurslid zitten, etc...

Jajaja, rijke mensen, bankiers en politici zijn allemaal corrupt en zijn allemaal lid van dezelfde "vereniging" waar ze elkaar "dingen" toe schuiven. Tjonge jonge wat een extreem negatief wereldbeeld zeg. En jij weet natuurlijk dat dit waar is omdat je een paar filmpjes op youtube hebt gekeken of een paar films ZONDER dat je er echt bij bent geweest, heel knap.

Misschien hier niet zo grootschalig als in de USA, maar ik denk dat het naïef is om te denken dat het hier in het och zo fatsoenlijke Nederland niet kan gebeuren... Daar waar mensen geld beheren, ontstaat automatisch graaicultuur.

Haha, dat laatste stukje vind ik in het zelfde straatje passen als "wie niet met ons is, is tegen ons" of "de duivel zijn beste truuk, is dat het mensen laat geloven dat hij niet bestaat". Maargoed, denk jij dat jij de centjes van andere beter kan beheren?

Het blijven uiteindelijk gewoon mensen die allemaal oud worden, problemen hebben, stress ervaren en dood gaan.
Hoe zat dat ook alweer met die gast van Buma een paar weken geleden? DSB bank? lees dit maar eens

Met BUMA houd ik mij niet bezig, enkel is die DSB bank ellende pas begonnen NADAT een of andere journalist, of psuedo econoom opgeroepen had tot een bankrun bij de DSB. Die man had vast dezelfde idealen als jou, en kijk wat er van gekomen is; een grote hoop ellende.

Conclusie, je praat alles en iedereen na die het "er niet mee eens is".

nou verwijt je iemand een eenzijdig beeld te hebben door hem woorden in de mond te leggen die niet overeen komen met zn eigen woorden... en daar ga je dan op reageren op een zeer eenzijdige manier.
lekkere strategie m-h!
ik vind het fijn dat je wat milder en genuanceerder bent geworden:okdan:

Stel, dit gebeurd alleen in de US. Dan moeten wij nog steeds de bail out betalen.
Onze pensioenen bv gaan er dan nog steeds aan. En meneer Paulson heeft nog steeds zijn honderden miljoenen. Die sopa act zal dus hier ook invloed hebben. Er zou vast wel een evenwichtigere wet gemaakt worden waarbij de makers toch geld verdienen en het internet toch vrij blijft.

nou verwijt je iemand een eenzijdig beeld te hebben door hem woorden in de mond te leggen die niet overeen komen met zn eigen woorden... en daar ga je dan op reageren op een zeer eenzijdige manier.
lekkere strategie m-h!
ik vind het fijn dat je wat milder en genuanceerder bent geworden:okdan:

Ach hou toch op joh, je probeerd mij gewoon weer de mond te snoeren, omdat je het er gewoon niet mee eens bent en volgens mij heb je dat stukje van de DSB bank volledig gemist. Boeit mij verder ook niet, want zo belangrijk ben je toch ook weer niet.

Het is wel een prima Amerikaanse strategie die je wel vaker toepast Fjoesz, de vijand belachelijk maken zodat hij ongeloofwaardig overkomt haha (en nou niet gaan roepen dat ik dat zelf doe).

Stel, dit gebeurd alleen in de US. Dan moeten wij nog steeds de bail out betalen.
Onze pensioenen bv gaan er dan nog steeds aan. En meneer Paulson heeft nog steeds zijn honderden miljoenen. Die sopa act zal dus hier ook invloed hebben. Er zou vast wel een evenwichtigere wet gemaakt worden waarbij de makers toch geld verdienen en het internet toch vrij blijft.

Wij moeten ook de "bail out" betalen omdat de "wereldeconomie" vasthangt aan de dollar, "mensen" hebben dat ooit eens besloten in een ver verleden omdat hun dat wel een goed idee leek. Dus inplaats van zo te wijzen, zou je eerst eens even moeten nadenken hoe het komt dat wij hier in Nederland ook meegesleurd worden in die ellende (omdat alle mensen meer geld en luxe willen o.a.)

En waarom moet internet per see vrij zijn? Waarom begin of maak je zelf niet iets?

Jajaja, rijke mensen, bankiers en politici zijn allemaal corrupt en zijn allemaal lid van dezelfde "vereniging" waar ze elkaar "dingen" toe schuiven. Tjonge jonge wat een extreem negatief wereldbeeld zeg. En jij weet natuurlijk dat dit waar is omdat je een paar filmpjes op youtube hebt gekeken of een paar films ZONDER dat je er echt bij bent geweest, heel knap.

Het heeft weinig zin om met jou een discussie te voeren blijkbaar. Of je kunt niet lezen, of je hebt een waas voor je ogen. Je legt mij woorden in de mond.
Lees mijn post nou eens goed. Ik heb nergens gezegd dat ze 'allemaal' corrupt zijn. Ik zei bepaalde bevolkingsgroepen. Dat is een heel breed begrip.
En wat heeft dat met een extreem negatief wereldbeeld te doen? Als bepaalde bevolkingsgroepen zoiets doen, dan doet de meerderheid dat dus niet.
Conclusie van je zou dan moeten zijn dat ik een positief wereldbeeld heb omdat ik dus blijkbaar denk dat enkel een minderheid iets negatiefs doet.

En ik weet helemaal niet zeker of de films en info die ik zie en lees over dit onderwerp waar is.
Ik schrijf overal 'ik geloof' en 'ik denk' voor mijn zinnen.
Dat betekend dus dat is het ook niet zeker weet omdat ik er niet bij was. Heel knap inderdaad om totaal niet te snappen wat ik schrijf.

Dus volgens jou moet je overal bij zijn geweest om er een mening over te kunnen hebben? Was jij er dan bij toen de crisis niet gebeurde :)

Haha, dat laatste stukje vind ik in het zelfde straatje passen als "wie niet met ons is, is tegen ons" of "de duivel zijn beste truuk, is dat het mensen laat geloven dat hij niet bestaat". Maargoed, denk jij dat jij de centjes van andere beter kan beheren?

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hier schrijft. En ik wil me niet eens bezig houden met het beheren van centjes, ik heb wel betere dingen te doen joh! Ik ben een creatief persoon. Maar wel heel integer, gelukkig. Als je Inside Job kijkt, en dat is een heel goed gemaakte documentaire, geen youtube filmpje, dan zie je wat er in bijvoorbeeld in Ijsland is gebeurt toen de 'crisis' begon, en hoe belangrijke financiële tijdens interviews met de mond vol tanden zitten. Dat zijn dus eigenlijk feiten waarvan je mag aannemen dat ze waar zijn. Daar zie je ook duidelijk dat er niet integer gehandeld is.

Met BUMA houd ik mij niet bezig, enkel is die DSB bank ellende pas begonnen NADAT een of andere journalist, of psuedo econoom opgeroepen had tot een bankrun bij de DSB. Die man had vast dezelfde idealen als jou, en kijk wat er van gekomen is; een grote hoop ellende.

Conclusie, je praat alles en iedereen na die het "er niet mee eens is".

Nu heb je het ineens weer over idealen. Geen idee hoe je daar nu weer bij komt, je springt van de hak op de tak en dan trek je ook nog een conclusie die kant nog wal slaat.
Maar ik heb hierboven volgens mij alweer veel te veel tekst geschreven waar je allerlei verdraaiingen op los kunt laten.. Och ja je doet maar.
Mijn conclusie: je steekt je hoofd in het zand en zodra iemand over het zand loopt ga je ontkennen dat het er is..

Je hoeft mij niet te herhalen. ik heb nog nooit een derivative gekocht, nog nooit een hypotheek verkocht, nog nooit bonussen uitgekeerd aan lui die mensen hypotheken hebben laten afsluiten die ze niet konden betalen en niet begrepen. Ik heb ook niks te maken met de creditraters die alles AAA waarderen. Maarrrr ik heb wel te maken met bezuinigingen en bovendien kan ik al gaan sparen voor de volgende bail out, want niks is veranderd en de old boys gaan weer gewoon verder. Business as usual.

Begin zelf eens iets? Wat moet ik beginnen? Het is er toch al?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back