Tempest audio demo

@Raphie

Kunnen we jou geen rubriek hier geven waarin je elke week een nieuw item koopt en test op deze manier?

@Raphie

Kunnen we jou geen rubriek hier geven waarin je elke week een nieuw item koopt en test op deze manier?

Hier ben ik het helemaal mee eens,

volgende item: Raphie test de Waldorf Q+ Phoenix Edition :D

Echt jammer dat hij toch redelijk tegenvalt kwa "sound", iedereen had zo'n hoge verwachtingen van Mr. Smith....blijkbaar TE hoog.
Vooral die kicks moeten toch lekker kunnen beuken op een drumcomputer, wat voor muziek je ook maakt, iedereen houdt toch van een lekkere kick ?... vindt het vrij apart dat Dave nou juist net daar steken laat vallen.
Was gister bij I4-Muzique, die gaan hem niet eens inkopen begreep ik.

Edit : Sommige kicks (uit Raphie's demo) klinken niet verkeerd hoor, maar toch mist er iets, ben het zeker met Jena eens wat dat betreft.

Laatst gewijzigd:
Ik ook, ik ga ful circle en koop weer een XBASE-999
Da's jammer want dat kost me 300 euro leergeld omdat ik m'n vorige verkocht had, maar XBASE999, voyager, Phatty & P08 is toch wel mijn combo

Het probleem met de TEMPEST is hij klinkt veels te synthy (als in sounds gemaakt door een synth ipv van dedicated drum synth) en er is duidelijk iets mis in het 60<>120hz gebied, klinkt daar veels te dun

maar t is toch geen verrassing?
dat had je bij de eerste demo al kunnen horen
futloos levensloos ding.. zelfs, ja ZELFS een machinedrum heeft nog meer ballen
wat jij trouwens nog moet hebben raphie..
dat is een A6
top bij voyager en phatty
A6
dik

Het valt ook wel echt tegen inderdaad. Snap er niks van! Meneer Smith moet toch op een gegeven moment gedacht hebben: "Hee! M'n broekspijpen wapperen niet!"

Zonde dat zo'n apparaat van 1600 euro's en hoge verwachtingen zo tegenvalt. Had echt gehoopt dat ie tof zou zijn.

Wel echt super cool dat je er zo'n ontdekkingsreis van hebt gemaakt. :)

Koop nou geen Xbase 999, dan word je helemaal kriegel van de interface en uiteindelijk gebruik je hem nooit volledig omdat het een onoverzichtelijk kreng is...
Voor de kick een mbase11 en voor andere geluiden een willekeurige doos. Zal zelf nog eerder een elektron MKII i.c.m. een Vermona drumdoos dan een 999 kiezen......wel die mbase 11 erbij want anders mis je wat:)

Gebruik nu zelf:
909
606
mbase 11
airbase
dr böhm DD

mis ergens wel een lekkere digitale drumdoos, instant stukkie zooi.....misschien toch weer een elektron erbij...mmmmm

iik had een XBASE-999 was daar best wel tevreden over
kan ook war mbass & Mbranes kopen maar dan heb je hetzelfde over meerdere doosjes
de interne seq van de XBASE gebruik ik niet, het is gewoon 8 sounds triggeren via cubase

iik had een XBASE-999 was daar best wel tevreden over
kan ook war mbass & Mbranes kopen maar dan heb je hetzelfde over meerdere doosjes
de interne seq van de XBASE gebruik ik niet, het is gewoon 8 sounds triggeren via cubase

De extra geluiden van de jomox zijn niet zo spectaculair.....dus een kick en mbrane zal al genoeg zijn.....mbrane hoeft denk ik geneens, zeker niet voor jouw muziek..

Maar Brz ik wil nu juist weer eens een ander pallet dan "mijn" muziek, en bij minder gepolijste kicks hoort ook een lekkere clap, resonante ohh en cl hh. Daarvoor deed ik de XBASE-999 vorige keer weg, omdat die niet gepolijst genoeg was.

Maar nu 2 jaar verder kom ik erachter dat alles in mooie sample sounds ook dezelfde gepolijste sound geeft.
ik hoopte dat de tempest dit pallet zou aanvullen, maar die blijft dus of wollig, of dun, geen punch
Maar de behoefte naar een wat bottere bak is er nog steeds.

TR type sequencing gebruik ik nooit, maar een goede soundsource wil ik wel weer graag hebben

Ik heb gisteren ook even dat dingen wat oppervlakkig gebruikt en mogen aanhoren. Maar ik weet het niet, er was iig geen wow momentje. Misschien dat het nog moet komen, maar als ik ga vergelijken met andere drumboxen dan tja... Wat geeft deze machine dan een plus op de rest? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken, natuurlijk kan ik er na een paar uurtjes mee pielen nog niet heel veel over zeggen, wat de tweak mogelijkheden etc. betreft.

Feit is wel dat deze drumdoos, knap aan de prijs is, imo te duur. Kortom ik zal hem iig niet aanschaffen...

hier zijn nog wat forumkicks van het DSI forum waar ik het fenomeen ook heb besproken.
Ik snap dus niet waarom of ze daar wel zo enthousiast zijn?

dit is dus zeg maar het beste wat ze er qua "punch" uit kunnen krijgen

Maar Brz ik wil nu juist weer eens een ander pallet dan "mijn" muziek, en bij minder gepolijste kicks hoort ook een lekkere clap, resonante ohh en cl hh. Daarvoor deed ik de XBASE-999 vorige keer weg, omdat die niet gepolijst genoeg was.

Maar nu 2 jaar verder kom ik erachter dat alles in mooie sample sounds ook dezelfde gepolijste sound geeft.
ik hoopte dat de tempest dit pallet zou aanvullen, maar die blijft dus of wollig, of dun, geen punch
Maar de behoefte naar een wat bottere bak is er nog steeds.

TR type sequencing gebruik ik nooit, maar een goede soundsource wil ik wel weer graag hebben

MBase11 met wat parallelle overdrive is wat jij wil.
Zal ff wat opnemen.

Back