Gewoon stug doorgaan en dan wordt het wel opgepikt.
Niet dus.
Marsman,
Ik volg al een aantal jaren jouw hersenspinsels en vond nu even tijd om te reageren.
Ik vraag me af hoe iemand met zoveel talent zoveel tijd wil steken in freaky geneuzel ?
Op Soundcloud staan heel mooie dingen van jou, maar ook best veel 'gerammel' dat je beter zo laat.
Fantasy Girl, Superficial, Laat mij dat zijn...stuk voor stuk tracks die bewijzen dat je heelwat in je 'mars' hebt !!
Ik weet niet wat je motivatie dan is om van die freaky stuff in elkaar te draaien die wellicht alleen maar wordt gesmaakt door een stelletje donkere figuren die te veel drugs nemen !
Sorry man, maar ik denk dat het tijdverlies is. Concentreer je op hetgeen waar je goed in bent, namelijk
muziek "componeren "en geheid kan je daar je brood mee verdienen.
Het mag zeker vernieuwend zijn, maar niet chaotisch, al vind ik dat fout uitgedrukt. Georchestreerde chaos kan ook mooi zijn. Dat bewijst Aphex in drukqs bijvoorbeeld.
Er zit wat te weinig consistentie in je tracks, te grote diversiteit waardoor je zelf verloren loopt, duidelijk zoekt naar het ultieme waar je dan uiteindelijk (nog niet) in slaagt.
Misschien harde woorden, maar ik probeer je dan ook het gevoel en inzicht mee te geven van iemand die The Exploited, maar evengoed Haydn, The Orb of Roy Orbinson in zijn CD verzameling heeft zitten.
Jij moet als student HKU / Music & technology juist heel goed weet waardoor een compositie wel werkt. Zelfs als die als freaky stuff kan wordt bestempeld.
Grote kunstenaars uit het verleden zoals bv Picasso, Fernand Leger, of Van Gogh braken met alle traditionele regels uit het conservatorium. En toch blijf je 'regels van de kunst' terugvinden in hun werk.
Sommige van je tracks beginnen wondermooi, maar dan slaag je erin om dit helemaal naar de kloten te draaien. Bewust gedaan ? Waarom ?
'No one has' is daar het ultieme voorbeeld van. Met jouw kennis, inzicht en talent maak je ongetwijfeld tracks die zo naast Massive Attack kunnen staan.
Ik voel me absoluut niet geplaatst om je 'goede raad' te geven maar laat het dulle geƫxperimenteer beter achterwege (je hebt wel bewezen dat je- zoals sommige dat hier bestempelen - 'abnormale' dingen kan maken) en doe voortaan waar je goed in bent.
Daar moet je op doorgaan, en dan pas zal het worden opgepikt.