OLD SCHOOL DEEP HOUSE

liquidthrust

Onverbloemd
Let's blow softsynths out of the water, Gooi ze hier neer! :mega: :dj:

De bass in die track van Mondée Oliver gaat wel lekker! Ik zie nog geen Saint Germain trouwens!

Get your swag on 8)

Toen was er alleen nog maar house. Ik draai nie zo heel vaak, maar als ik draai draai ik deze ook, op vinyl, zoals het hoort. Vrij veel Lil Louis & The World is dikke diepe shit.

Hier vanavond Ame in Doornroosje. Over DEEP HOUSE gesproken...

Volgende week SpeedyJ... iets minder house maar wel deep. En over twee weken Jeff Mills!!!

Rick Wade:

Theo Parrish:

De volgende tracks zijn allemaal van Azari & III, wat in mijn beleving echt een van de beste dingen van 2011 was, samen met de track die ik er na post. Gewoon strakke productie, originele instrumenten maar moderne mix, wel herkenbaar maar geen kopie. Heb de LP op vinyl, dat herkenbare kleine geluksmomentje toen ik hem bemachtigde :dj:

En natuurlijk Odessa van Caribou, samen met "Sun" de beste tracks van hun album. Vind Sun nog iets mooier, maar natuurlijk geen deephouse meer te noemen en desgevolgens niet in deze thread te vinden

Oh ietwat offtopic met die laatste vier tracks, ik liet me weer even meeslepen door mijn enthousiasme :z

Trouwens. De term deep house komt oorspronkelijk niet van het feit dat alles zo DEEP klinkt, maar vroeger haalde men die nummers 'deep from the cradles'. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Trouwens. De term deep house komt oorspronkelijk niet van het feit dat alles zo DEEP klinkt, maar vroeger haalde men die nummers 'deep from the cradles'. :okdan:

Ah.. dan kloppen alle Lil Louis plaatjes wel.

En dees dan.. slepende tergende lange track met heel weinig veranderingene.. maar O zo vet! Mede door de vocalen die er ineens in druipen. Het exemplaar wat ik zelf heb duurt twee keer zo lang..

Ah.. dan kloppen alle Lil Louis plaatjes wel.

En dees dan.. slepende tergende lange track met heel weinig veranderingene.. maar O zo vet! Mede door de vocalen die er ineens in druipen. Het exemplaar wat ik zelf heb duurt twee keer zo lang..

Dat is net wat volgens mij wat oude house zo goed maakt. Zo bar weinig veranderingen, toch hier en daar subtiel wat dingetjes ingooien, maar de basis staat als een huis, die knalt, en is romige dikke pap. Ik kan het blijven luisteren. :W Met een 909 en een juno 106 bassje kom je al heel eind.

Vind het nu wel jammer dat ik heel die scene nooit volledig heb meegemaakt, en dat ik heb moeten bijbenen. Daarmee dat ik dit topic maak, voor al jullie oude house heads. Om mijn kennis een beetje te verbreden. :peukie:

Laatst gewijzigd:
Back