Dayner 42 studio chassis!

cult45

011110111000
Vandaag opgehaald in Brabant! 48 kanalen in totaal (mixer = 32 +spares!) 2 masters, 2 voedingen.

dayner_ophalen1.jpg

Breda? Den Bosch?

Je hebt wel een gigantische wedge er onder en achter zitten of niet?? Die van mij is een stuk korter achter de meters en lager...

stevige jongen..volgens mij heb ik hetzelfde chassis, de mijne is 24 kanaals maar met een ruimte voor een patchbay ernaast waar makkelijk 8 kanalen zouden passen. werkt alles goed?

De Dayner komt uit Asten, Noord-Brabant. Is tot de kerst gebruikt in een nu weg-bezuinigde jongeren-centrum om (onder begeleiding zei men) lokale bands op te nemen.

De wedge is een metalen bak. 1 mdf hoek is wel beschadigd. Ik kreeg nog een lege 42 desktop frame erbij, maar de studio chassis is wel luxe.

Morgen gaan we installeren en kan ik testen. Hij zou een paar jaar geleden door een oud philips man nagekeken zijn. Vooral hopen dat de masters een beetje in orde zijn, dat is wat bij mijn huidige Dayner niet goed zat. Dan kan ik tenminste wel al spelen ermee en langzaam aan optimaliseren.

Zitten inderdaad een stuk of 5 patchbay modules los bij. Allemaal splits verder en 8 in-lines. Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 1 aux-return module bij zit met 4 stereo returns. Was het gebruikelijk om kanalen in te zetten als returns in studio omgevingen?

Met zn 3'en in de auto getild en met zn 4'en eruit. Gelukkig geen wenteltrap. Ik denk dat ik hem dan helemaal, tot aan de broodjes, uit elkaar had gehaald. De frame weegt al veel.

Ik laat sowieso mijn fx's terugkomen op de mixer, kan je strak af eq-en/feedbacklussen/naar andere fx's door auxen etc etc.....zo bouw je een dikke sound:)

Wow grote back zeg!

wat betaal je hier nou voor? en hoeveel denk je nog te moeten investeren om hem weer helemaal tiptop te krijgen?

De Dayner komt uit Asten, Noord-Brabant. Is tot de kerst gebruikt in een nu weg-bezuinigde jongeren-centrum om (onder begeleiding zei men) lokale bands op te nemen.

De wedge is een metalen bak. 1 mdf hoek is wel beschadigd. Ik kreeg nog een lege 42 desktop frame erbij, maar de studio chassis is wel luxe.

Morgen gaan we installeren en kan ik testen. Hij zou een paar jaar geleden door een oud philips man nagekeken zijn. Vooral hopen dat de masters een beetje in orde zijn, dat is wat bij mijn huidige Dayner niet goed zat. Dan kan ik tenminste wel al spelen ermee en langzaam aan optimaliseren.

Zitten inderdaad een stuk of 5 patchbay modules los bij. Allemaal splits verder en 8 in-lines. Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 1 aux-return module bij zit met 4 stereo returns. Was het gebruikelijk om kanalen in te zetten als returns in studio omgevingen?

Ik heb bij een veel minder groot frame al twee return broodjes, maar volgens mij zijn die niet stereo? Er zijn altijd wel wat stereo bronnen die me niet zo heel veel boeien en die ik daar dan kwijt kan zonder gelijk twee kanalen op te offeren, maar volledige kanalen als returns gebruiken is natuurlijk wel veel leuker.

Is dit die van marktplaats? waar ook een custom behuizing bij zou zitten?
Ben ook heel nieuwsgierig naar een foto als je het potenstel eronder heb zitten.... of kreeg je die er niet bij? mocht je deze wel hebben... fotootje!!!
Ik heb vorig jaar van een forumlid ook een Dayner overgenomen (59frame) opgeknapt met een potenstel van Ikea en (zelfgemaakte) houten zijkanten lijkt ie net echt :)
Wel heb ik hier en daar een "storing" , zeer waarschijnlijk van de flat-cable.
Hier laat ik eind februari DSA voor komen, bij mij thuis want dat ding gaat nier nog eens de trap af en weer op.
Zodra ik hier een (totaal) kosten plaatje van heb zal ik het op het forum posten, ik denk dat een hoop mensen nieuwsgierig zijn naar deze kosten.
Wat ik wel al weet is dat ik ZEKER of minstens net zoveel kwijt ben voor revisie als voor de aanschaf maar daarna is ie weer tip top!!
Veel plezier ermee!! ik vind het lekkere tafels!

Foto van die van mij: (toch wel trots :) )

Attachments

• foto (4).jpg
    foto (4).jpg
    54,4 KB · Bekeken: 111
  • foto (2).jpg
    foto (2).jpg
    76,6 KB · Bekeken: 116
Is dit die van marktplaats? waar ook een custom behuizing bij zou zitten?
Ben ook heel nieuwsgierig naar een foto als je het potenstel eronder heb zitten.... of kreeg je die er niet bij? mocht je deze wel hebben... fotootje!!!
Ik heb vorig jaar van een forumlid ook een Dayner overgenomen (59frame) opgeknapt met een potenstel van Ikea en (zelfgemaakte) houten zijkanten lijkt ie net echt :)
Wel heb ik hier en daar een "storing" , zeer waarschijnlijk van de flat-cable.
Hier laat ik eind februari DSA voor komen, bij mij thuis want dat ding gaat nier nog eens de trap af en weer op.
Zodra ik hier een (totaal) kosten plaatje van heb zal ik het op het forum posten, ik denk dat een hoop mensen nieuwsgierig zijn naar deze kosten.
Wat ik wel al weet is dat ik ZEKER of minstens net zoveel kwijt ben voor revisie als voor de aanschaf maar daarna is ie weer tip top!!
Veel plezier ermee!! ik vind het lekkere tafels!

Foto van die van mij: (toch wel trots :) )

Hoor je de storing nog als je alle kanalen mute?
"Ploppen" er een paar mutes of selectieknoppen?
Kraken er faders of pots?

Maar wat een beesten hier zeg, die van mij ziet er ineens heeeeel klein uit:erm:

Mijn storing is in de zin van: hier en daar kanalen die "uit" staan en dan natuurlijk
het gebruikelijke plopjes en tikjes... dit laat ik allemaal verhelpen
Ben wel erug opzoek naar een type II master en die kan ik met een beetje geluk via DSA krijgen
Ik heb btw nog noooit het 84frame gezien, iemand hier op het forum met zo een?

@ bikkel

Was jij ook niet voor reparatie bij DSA geweest en zo ja hoe is dat afgelopen?

Ja goed sta er niet van te kijken als je ineens €1000 kwijt bent. Zij vinden ieder kraakje en plopje en willen dat dan ook repareren. Ik zou met de kennis van nu eerst zelf wat schakelaars en potmeters schoongemaakt hebben met de juiste middelen, en alleen de niet te fixen dingen door hun laten doen. Zij gaan namelijk niet lopen kloten met schoonmaken maar vervangen direct, omdat zij van mening zijn dat dat meestal uiteindelijk toch weer gaat storen en daar zit je als studio niet op te wachten, een net gerepareerde tafel die *plop* zegt als je een kanaal inschakelt of een krakende EQ.

Ik heb niks op de professionaliteit van die mannen aan te merken, echt goed geregeld allemaal verder maar als je een budget hebt, wat meer tijd over en je vindt het niet zo erg dan zou ik het eerst zelf proberen, en dan daar naar toe gaan. Of in ieder geval met een gerichtere opdracht, om bvb de master en de voeding alleen na te kijken. Heb je wel geld genoeg en realiseer je je dat het echt een bom duiten kan gaan kosten, dan kun je het laten doen. Ik geloof 2 euro per knopje en 8 euro per pot, best schappelijk, maar daar zitten er ook echt een boel van op.

maar voor 1.000 euro kan die dus al wel een "grote beurt" krijgen

kijk als je zo'n tafel koopt dan moet je denk ik voor aanschafprijs en restauratie toch wel zo'n 3K a 4K euro uitrekken
je gaat niet 1.500euro uitgeven om dan met een ploppende en krakende tafel te blijven zitten toch?

maar voor 1.000 euro kan die dus al wel een "grote beurt" krijgen

kijk als je zo'n tafel koopt dan moet je denk ik voor aanschafprijs en restauratie toch wel zo'n 3K a 4K euro uitrekken
je gaat niet 1.500euro uitgeven om dan met een ploppende en krakende tafel te blijven zitten toch?

Kijk het is gewoon een ervaring die ik deel, het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf mee wil. De een is een professionele studio, de ander geeft niks om een kraakje en wat ruis en zelf af en toe wat fixen. Maar bij mij zou het al €1000 kunnen gaan kosten. En die is de helft kleiner. Wat doe je dan liever, een paar avonden even doortesten en de grootste boosdoeners cleanen en eventjes wachten of het terug komt? Of gewoon gelijk alles helemaal laten fixen? Ik kan dat niet voor je bepalen. Maar als je al een mixer hebt staan van voldoende formaat en je het je kunt veroorloven om er zelf even wat tijd in te steken: waarom niet. Dan vervangt DSA alleen die potmeters en switches die echt naar de kloten zijn.

klopt, maar ik ben totaal geen techneut en maak zaken waarschijnlijk alleen maar erger :D
kan je het zelf dan is dat natuurlijk het snelst verdient?

Back