Dayner 42 studio chassis!

de mijne heeft 24 kanalen en 2 van die aux return modules, maar ik gebruik ze nooit.. fx komen gewoon terug op de tafel op aparte kanalen.

grote plannen hier allemaal. de mijne werkt op zich prima, soms plopt er weleens een schakelaar of kraakt er een eq, maar ik heb daar niet zo'n probleem mee...

Mijn plan is ook om samen met DSA eerst de tafel gewoon goed aan de praat te krijgen en dan kijken of de flatcable nog is wat het moet zijn of dat er een nieuwe ingaat (inderdaad met de grotere molex conectoren).
Het heeft namelijk ook geen zin om de broodjes in delen te laten reviseren als het gezeur van de cable afkomt of dat het kanaal gewoon niet aan gaat door een losse conector wat niet te zien is.
Ik wil dus bij de basis beginen> Flatcable, voedingen en master en dan de rest, ik wil wel graag weten wat er allemaal niet 100% is zodat ik zelf kan kiezen wat er gerepareerd word en wat niet.
Bijv. faders soldeer ik er zelf aan mochten die vervangen moeten worden maar een master reviseren etc. laat ik liever aan de jongens van DSA over.
En natuurlijk klopt het wat Bikkel en de andere zeggen, plopje en tikjes is niet zo erg in studio gebruik als je er maar vanaf blijft tijdens opname en tot nu toe hebben bijna al mn mixers geplopt etc na verloop van tijd...
Maarrr net wat Raphie weer zegt, ik heb hem niet gekocht om gaar te zijn.. toch?

raphie schreef:
wat betaal je hier nou voor? en hoeveel denk je nog te moeten investeren om hem weer helemaal tiptop te krijgen?

Van wat ik zie langskomen de laatste paar jaar kan ik concluderen dat een 24 kanaals Dayner in redelijke staat ongeveer 400-500 euro gaat kosten.

Ik ga met ruuud mee; perfect hoeft ie niet te zijn. Als de Dayner een goede sound heeft en inspireert, kan ik met wat kraakjes leven.

Mn tafel werkt. Tot nu toe 1 kapotte kanaal en een paar met mankementen zoals niet werkende led bars. Gelukkig heb ik een boel kanalen over. Ik overweeg om de patchpanels erin te zetten en de inserts zo te regelen.

dayner-chassis.jpg

Patchpanels daar kun je mij ook blij mee maken :)

Je kunt de esyesanalen en LED-bars testen door de test-toon over de kanalen te routeren. Ik hoop niet dat dit alle werkende LED-bars zijn? Wel grappig om te zien dat ook veel van de dingen op de achtergrond me erg bekend voor komen :D

Nee da's waar, maar met alcohol schoonmaken vind ik dan ook niet echt repareren

Ik wil niemand aanraden om zelf met een soldeerbout te gaan lopen kutten, maar schoonmaken mits de correcte producten en methodes gebruikt worden wel. En prutsen aan master of voeding of zelf een pot of switch vervsngen op een kanaal is ook een heel verschil.

wel dik hoor, dat studioframe. zie je niet vaak. hou met je led-bars in de gaten dat die direct reageren op de zwarte trimpot eronder. als die dichtstaan, doet de led-bar ook niks. juiste stand is ongeveer in het midden, als het goed is voel je een klik (bij mij op sommige wel, andere weer niet).

en die modules zijn een genot om aan te werken vergeleken met kleinere d&r's, waar je meteen een hele berg kanalen aan elkaar voor je hebt en amper bij de prints kan..

bah, hele middag kanalen aan het checken. Master verplaatst, zie ik opeens dat 1 pootje van de solo led los zit. Vast gesoldeerd en sindsdien gaat de Master niet meer van solo af. Ledje weer los helpt ook niet..

Ik ga D&R mailen en als het moet mn Masters ff langsbrengen. Alle 3 hebben aandacht nodig.

shiieeet..D&R is net voorbij Gaasperplas. Dat kan ik bijna fietsen.

Weet iemand of ik nog aan de molex connectors/flatcable kan komen die in de Dayner werden gebruikt? Bij D&R hebben zij het niet meer.

molex.jpg

yep, had ze al een mail gestuurd. Ff respons afwachten.

Volgens mij doet DSA niet aan doorverkoop van losse onderdelen, al hoop ik dat wel voor je.
Molex bestaat echter nog steeds alleen de connector die in de Dayner zit word niet meer gemaakt.
Wat wel mogelijk is om een grotere Molex te pakken en daarvan minder aansluitingen te gebruiken om hem
passend te maken, hij is namelijk alleen "breder" ...met meer aansluitingen dus maar voorderest hetzelfde.

vr.gr

Nee da's waar, maar met alcohol schoonmaken vind ik dan ook niet echt repareren

nee en die schuif of potmeter valt vanzelf uit het apparaat en dan ook meteen open zodat je hem meteen kan reinigen.;....wtf :kont:

Alle 3 hebben aandacht nodig.

Er is er weer eentje werkend nu.....aandacht voor de master zit op wat weerstanden...te weten R300 en R301 van 10ohm....deze waren bij cult45's master doorgefikt....deze zitten op de hoofd pcb 4B.
OP pcb 5B zitten 2 soort gelijke weerstanden R302 en R303 van 10ohm. Alle vier zijn normaal ¼watt heb er nu 2 watt ingesoldeerd....dze weerstanden liggen in lijn met de -18 en +18 en vormen na afvlakking -V1 en +v2.
Er werden een hele zooi opamps behoorlijk heet dus heb die ook vervangen.

wordt vervolgd.....

hoi Dennis,
die weerstanden vervangen door zwaardere exemplren is niet zo´n goed plan.

het zijn nameljk tevens zekeringen, bedoelt om de geest te geven wanneen er een opamp sneuvelt.
met zwaardere weerstanden trek je de complete voeding scheef, als er een opamp stukgaat.
niet doen dus,.

:koffie:

hoi Dennis,
die weerstanden vervangen door zwaardere exemplren is niet zo´n goed plan.

het zijn nameljk tevens zekeringen, bedoelt om de geest te geven wanneen er een opamp sneuvelt.
met zwaardere weerstanden trek je de complete voeding scheef, als er een opamp stukgaat.
niet doen dus,.

:koffie:

okee....het is ook, dan, een tijdelijke oplossing...ik had geen kwart watters meer liggen in 10ohm....zal morgen meteen een stel halen.....het was belangrijk voor cult om weer ff verder te kunnen...maar idd thnx voor de tip!:W

Dit is dus niet de master met solo probleem (heb inmiddels 3 masters)

Die met solo probleem legt bij D&R. Zij hebben geen Dayner spullen meer en de technicus kost 75 ex/uur. Zij hebben naar de master gekeken en een paar onderdelen vervangen, maar bij mij was er niets verandert. De technicus wil eigenlijk niet verder omdat de kosten erg op zullen lopen.Duco is erg sympathiek en heeft me de helft van de reparatie kosten gecrediteerd. DSA stelde dat ik van 4 uur werk uit moest gaan (55 ex/uur) en na Bikkel zn verhaal ben ik een beetje huiverig. Plus dat zij in Apeldoorn zitten.

ik zag dat Dennis zelf met een Dayner bezig was en heb hem daarom benaderd. Daarbij woont ie 20km van mijn wat scheelt met vervoeren van spullen. Hij heeft een 2e master leggen en het is de bedoeling dat die helemaal gereviseerd wordt.

Dank voor de input j.baars!

Die met solo problemen heeft waarschijnlijk last van een kapotte DG308 analoge switch ic....deze heb ik in bestelling staan bij Mouser....;)

Back