Din sync in Linn LM2

Ik wil namelijk liefst de sequencer en de swing van de lm2 behouden...
Ben je de swing die een apparaat heeft niet altijd kwijt zodra je extern gaat syncen en dus de interne clock buiten werking zet?

Ben je de swing die een apparaat heeft niet altijd kwijt zodra je extern gaat syncen en dus de interne clock buiten werking zet?

Niet helemaal. Heb 'n KMS30... die doet de truuk! Dan is 'n verloopje van DIN naar jack maken en je bent klaar.

Dat is een bekend probleem idd.
Ik heb zelf ook een LM2 die ik sync en heb lang moeten zoeken naar een geschikte midi-sync converter.
Ik gebruik nu een Garfied Time Commander.
Mijn Korg KMS30 werkte volgens mij ook goed als ik me niet vergis.

Mijn Korg KMS30 werkte volgens mij ook goed als ik me niet vergis.

Dat zeg ik.

Wat wel 'n dingetje is.. Renoise bijvoorbeeld, stuurt altijd clock uit. Dit word dus opgepakt door de Linn.. waarbij ik dus op precies het juiste moment op play mot rammen. Als ik met Logic sync uit stuur doet Logic dat pas als ik op play druk. Dus kan ik de Linn klaar zetten en die gaat pas lopen als die de eerste step krijgt.

garfield electronics minidoc, is een fijne bak hiervoor.
gaat din sync in en stuurt je een start stop signaal en een strak klokje. Geen invloed op de swing.
ik heb er een paar jaar geleden hier nog eentje gekocht.
momenteel uitverkocht blijkbaar, maar je ziet ze nog passeren...

http://www.swisstechshop.ch/musikinstrumente.html?p=3

Riky-D:

Je schreef dat je eerder geprobeerd had te werken met de al aanwezig sync poort van de LM2 maar dat de LM2 vrij snel uit sync ging lopen.
Dit fenomeen herken ik ook. Ik moet mijn KMS30 of Garfield aansluiten op een midi poort waar GEEN Midi Time Code uit komt. Dus enkel midi clock.
Zodra er MTC bij zit ging alles door de war lopen.

Een verloopjevan din naar jack en je programmeert de linn in 32'en in plaats van 16'en, werkt retestrak met din sync.

In de jaren 80 liep mijn Linn aan een MSQ700 sequencer zonder enig probleem met als master sync source een Atari ST, ik heb het snoertje nog en de machines ook.

Din sync op een Linn is weg gegooid geld. Het werkt echt net zo strak zonder.

Ik kan je probleemloos demonstreren hoe.

Yeah,, idd retestrak, cyber!

Een verloopjevan din naar jack en je programmeert de linn in 32'en in plaats van 16'en, werkt retestrak met din sync.

In de jaren 80 liep mijn Linn aan een MSQ700 sequencer zonder enig probleem met als master sync source een Atari ST, ik heb het snoertje nog en de machines ook.

Din sync op een Linn is weg gegooid geld. Het werkt echt net zo strak zonder.

Ik kan je probleemloos demonstreren hoe.

Lijkt me zeer leuk eens te komen zien, maar Friesland is niet bij de deur ;-)
Heb je misschien geen manual op pdf, of een filmpje...
Waar haal ik zulk kabeltje, of moet ik het zelf knutselen?
grtz
R

Back