versterking voor een tamelijk luide band

Devo-lution

Stamgast
Hoi

Ik ben bassist en sinds kort ook synthspeler van een new wave bandje.

We spelen met drie gitaren en een drummer met tamelijk wat power. Eén van de gitaristen speelt ook elektrische piano. Je hoort 'm al aankomen... Een erg drukke mix 8o).

Voor mijn bas gebruik ik een 100 watt lampenbak op een 2x15 kast.

Ik gebruik twee synths. De synth die ik voor de bassen gebruikt gaat via mijn lampenbak (net zoals mijn basgitaar), maar ik zoek iets voor de andere synth (arpeggiator en akkoorden) en mijn drumcomputer. Liefst zo licht en klein mogelijk, aangezien het podium meestal al goed vol staat. Powered speakers lijken me dus het makkelijkst.

Iets als dit: http://www.mackie.com/products/srm150/ zou ik gewoon op mijn bastoren kunnen zetten... Maar het lijkt me qua volume mss gewaagd :/.

Zou die Mackie een kans maken? Zo niet, wat zou dan wel een goed alternatief zijn?

Thx

Uit zo'n SRM150 krijg je echt niets uit.
Dat ding overstuurt bij de minste power die je er uit wil halen, en iets of wat laag krijg je er niet uit.

Is wel ideaal voor bijvoorbeeld naast je te zetten als zanger in een akoestische bezetting of dergelijke, of voor een akoestische gitaar door te sturen. Maar voor bv. piano te versterken voldoet het al niet meer.

Ik heb het zelf ooit willen kopen, maar anderen binnen mijn groep waren me voor (en gelukkig maar achteraf gezien).

Alternatief: een SRM450 zal wel een pak steviger klinken. De 350 mss ook maar die heb ik zelf nog niet getest.

kwistetwel, had je deze al gelezen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143904

Zit met zelfde. Dan vanuit geluidskaart direct over de PA in de oefenstudio. Hoor ik mezelf er niet tussendoor.

Lem speakers zijn ook OK m.i. Die M350 vond ik zelf minder, te weinig laag. 450 is wel weer een bak gewicht en volume, zeker een bak geluid.

Gaat 't nog over de PA of moet je synth via de monitor de zaal in lijkt me ook wel belangrijk.

Sprak ooit een gast die blij werd van DAP, maar ja.

Stage Accompany, JBL ?

Ik had dat topic al gelezen ja.

Ehm, de helft van onze optreden zijn met PA, de andere helft doen we het zonder. Het lijken me vooral de optredens zonder die dit moeilijk gaan maken. Dat dingetje dat ik ga kopen gaat het op moeten nemen tegen vier lampenbakken en een luide drum.

De 450 lijkt me zeker wel cool, maar dan denk ik meteen "waar zou ik die nog plaatsen op sommige podia die wij spelen?"

meestal (?) staan die dingen met een flens boven op de sub. beetje jou situatie dus.
Steigerpijp achterop de basast monteren. Ruimte voor een statief op 't podium is er dus ook niet echt?

kan niet alles via die ene lampenbak?

tja anders misschien tussen je basscabinet en amp een actief ding in een kist of zodaning plat dat alles te stapelen is. Die mackie is niet plat dus of iets anders actief of inbouwen.

Of (natuurlijk) 1 actieve sub en 1 actieve top stacken een crossover ertussen en bassen naar de sub en hoog naar de top. Kost wat maar ben je wel in een keer klaar.

ik dacht even dat je op zoek was naar een nieuw bandlid, want ik las versterking voor een tamelijk luie band 8o)

Uiteindelijk speel ik toch gewoon alles door mijn lampenbakje. Niet optimaal (cab is een 2x15 zonder tweeter), maar hij lijkt 't wel te kunnen hebben en 't klinkt zeker wel aanhoorbaar.

Ik durfde eerst met mijn Master Out niet boven de 5 (op een schaal van 10) te gaan. Na wat experimenteren blijkt dat deze amp pas overstuurt op 8,5-9.

Waarom wil je je keys op het podium uitversterken eigenlijk?
Gewoon dual DI en naar de PA toch?

De geluidsman gooit wat je speelt als je het even lief vraagt zo op je monitor als het goed is. Of spelen jullie in ruimten zonder PA?

Scheelt je ook weer met een extra speaker sjouwen. ;)

We spelen de helft van onze optredens in ruimten zonder PA. Als er PA is, ga ik via DI :).

De 2x15 doet het eigenlijk niet slecht. Hij haalt tot 5 khz als ik de specs mag geloven.

Back