moeilijk te zeggen... laten drogen in warme droge kamer.. voor zolang mogelijk.. voordat je m weer aanzet..
en dan hopen dat ie het nog doet.. wel balen voor je.. tis een verschrikkelijk mooie sampler (vind ik)
Je hebt 'm gelijk uitgezet? Heb je vonkjes of rook gezien?
Uit laten staan; niet aansluiten en weer opnieuw proberen aan te zetten. Als er water in zit en je hebt niets van die aard gezien of iets brandends geroken was je misschien nog op tijd. Droogblazen met een föhn zodat je 100% zeker weet dat alles eruit is, eventueel alleen de kap erafhalen als je weet waar het water terecht is gekomen.
Beetje voorzichtig met de fohn he, voor je je rubber en opdruk vervormd.
Ik had ooit eens een zeldzame EP van Joy Division in Frankrijk gescoord. Voor de zekerheid op de hoedeplank van de auto gelegd zodat -ie niet geplet zou worden door de andere passagiers en bagage. Breekt voor het eerst die vakantie de zon door en ja hoor, kromgetrokken. Ik dacht bij thuiskomst handig te zijn met een fohn: zat er binnen de korste keren ook nog een kuil in! Heeft jaren geduurd voordat ik hoorde wat er op gestaan had nadat ik de nummers op een verzamel CDtje had gevonden.
Beetje voorzichtig met de fohn he, voor je je rubber en opdruk vervormd.
Ik had ooit eens een zeldzame EP van Joy Division in Frankrijk gescoord. Voor de zekerheid op de hoedeplank van de auto gelegd zodat -ie niet geplet zou worden door de andere passagiers en bagage. Breekt voor het eerst die vakantie de zon door en ja hoor, kromgetrokken. Ik dacht bij thuiskomst handig te zijn met een fohn: zat er binnen de korste keren ook nog een kuil in! Heeft jaren geduurd voordat ik hoorde wat er op gestaan had nadat ik de nummers op een verzamel CDtje had gevonden.
Als het gedemineraliseerd water is is dat waar. Als het in het andere uiterste een zoutoplossing is geweest heb je ook na opdrogen nog een dikke kortsluiting te pakken. Nu zal het met kraanwater in de praktijk wel meevallen, maar dat neemt niet weg dat er in water stoffen zijn opgelost die na het verdampen van het water wel op je printplaat achterblijven met eventuele corrosieve of geleidende ellende tot gevolg.
Wil je op zeker gaan dan de print laten drogen en met wasbenzine en een kwast poetsen (waarschijnlijk is dit meer van toepassing na het knoeien van andere vloeistoffen als bv frisdrank).
Ohja, als je chippies ondergedompeld zijn geweest kan hier vocht in getrokken zijn wat na opwarmen van de chip gaat koken en zo de chip mollesteert (druk door stoom in de chip). Droogbakken is dan het devies. Je voert dan de warmte van buitenaf aan de chip toe ipv van binnenuit. Daarmee krijg je de chip weer (veilig) drooggestookt. Iets wat elke chip ondergaat in zijn fabricageproces.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.